Cloudflare ma uruchomił nową funkcję Aby pomóc ludziom szybko weryfikować autentyczność obrazów online. Dostawca bezpieczeństwa i hostingu w sieci przyjął prowadzony przez Adobe System poświadczeń treściktóry stosuje cyfrowy tag metadanych do obrazów i wideo, które śledzą, kto jest właścicielem, gdzie został opublikowany, a jeśli został zmanipulowany – w tym do tego użycia generatywne narzędzia AI.
Content Contentials to trwający projekt zrodzony z Inicjatywa autentyczności treści (CAI), wspólnota między branżami współzałożycielta Adobe w 2019 r. W tym Microsoft, Arm, Nvidia, Qualcomm, Truepic, Getty i Shutterstock, wraz z firmami kamer, takimi jak Canon i Leica, oraz główne punkty informacyjne, takie jak BBCW Associated PressW Wall Street JournalI New York Times.
Teraz Cloudflare dołączył również do CAI i wprowadził nową opcję Ustawienia jednego kliknięcia na treści hostowanych przez CloudFlare Images, aby „zachować poświadczenia treści”. Funkcja jest dostępna już od wszystkich użytkowników w całej Global CloudFlare Network. Każdy, kto wyświetla lub pobiera obrazy z włączonym ustawieniem, może zweryfikować swoją historię cyfrową za pośrednictwem Narzędzie internetowe Adobe’s Content Authenticity lub to Rozszerzenie przeglądarki Chrome.
„Przyszłość Internetu zależy od zaufania i autentyczności” – powiedział Matthew Prince, dyrektor generalny Cloudflare. „Integrując poświadczenia treści w naszej globalnej sieci, możemy pomóc organizacjom medialnym i informacyjnym w weryfikacji autentyczności i utrzymaniu własności ich pracy, gdziekolwiek się przenosi online. Nie chodzi tylko o zabezpieczenie poszczególnych obrazów – chodzi o zapewnienie wydawcom narzędzi potrzebnych do zachowania zaufania i pozostania istotnym w dobie sztucznej inteligencji. ”