Od chwili uruchomienia w 2017 r. narzędzie V-Ray Benchmark stało się standardem w testowaniu nowego sprzętu, pomagając niezliczonym użytkownikom i recenzentom ocenić wydajność renderowania laptopów, stacji roboczych, kart graficznych i innych urządzeń. Porównując z jednym z najpopularniejszych rendererów na świecie, profesjonaliści mogą szybko ocenić, jak sprzęt firm NVIDIA, AMD, Intel i Apple radzi sobie z typowymi zasobami 3D, takimi jak miasta, postacie i modele o twardej powierzchni.
Bezpłatna aplikacja V-Ray 6 Benchmark to już dostępny.
Co nowego w benchmarku V-Ray 6:
- Zapętlanie testów — użytkownicy mogą teraz przekraczać granice sprzętu, pozwalając Benchmarkowi zapętlać testy tak długo, jak to konieczne. Zapewnia to jeszcze lepszy wgląd w aktualne możliwości dowolnego sprzętu.
- Porównania trybów renderowania GPU — użytkownicy mogą teraz uruchamiać RTX lub CUDA na GPU i/lub CPU w tej samej scenie testowej, co pozwala na bezpośrednie porównanie silników na GPU i całkowitej wydajności systemu.
- Nowa scena porównawcza — model ruchomego domu V-Ray 6 jest teraz udostępniany jako scena testowa porównawcza zarówno dla procesorów graficznych V-Ray, jak i V-Ray i wykazano, że dobrze skaluje się na maksymalnie ośmiu procesorach graficznych lub wielu procesorach z maksymalnie 256 rdzeniami.
- Nowa obsługa chipów Apple — V-Ray Benchmark może teraz zwracać wyniki dla chipów Apple M2 i M3, pomagając artystom zobaczyć, jak V-Ray będzie reagować na różnych komputerach Mac.
„Większość testów porównawczych renderowania jest dostosowana tylko do jednego typu sprzętu — procesora lub karty graficznej” — mówi Phillip Miller, wiceprezes ds. zarządzania produktami w firmie Chaos. „W przeciwieństwie do tego, V-Ray 6 Benchmark skutecznie testuje procesory i/lub karty graficzne, dając użytkownikom rzeczywisty test całego systemu z najczęściej używanymi modułami renderującymi, zarówno przy produkcji efektów wizualnych, jak i wizualizacji projektów”.