Ceny Jeepa Wagoneera S, pierwszego w pełni elektrycznego pojazdu marki na rynek amerykański, zaczynają się od 71 995 dolarów


Jeep, wytrzymała amerykańska marka znana z popularyzacji SUV-ów, wreszcie ma swój własny model elektryczny na rynek amerykański. Dziś w Nowym Jorku– ujawniła firma Wagoneer Sdwurzędowy SUV klasy premium o zasięgu szacunkowym 300 mil i mnóstwem, powiedzmy, ciekawy szczegóły projektu. Obejmuje to unikalny spojler i ogromny 45-calowy wyświetlacz cyfrowy na desce rozdzielczej.

Jedyną ogłoszoną dzisiaj wersją wyposażenia była wersja Launch Edition, która trafi do sprzedaży jesienią tego roku w cenie początkowej wynoszącej 71 995 dolarów. Inne wersje wyposażenia, w tym tańsze wersje, zostaną ogłoszone później.

Szacowany zasięg 300 mil i dużo, powiedzmy, ciekawy szczegóły projektu

Jasne, początkowo obiecywano, że nie będzie to w pełni elektryczny Wrangler i wielu uważało, że będzie to pierwsze. (To pojawi się później jako Jeep Recon.) I tak, jego cena premium nie jest dokładnie tym, czego obecnie szuka wielu klientów, z powolna sprzedaż i szok związany z naklejkami, który utrzymuje wiele osób przywiązanych do silników benzynowych.

Ale Jeep to jedna z najbardziej kultowych marek motoryzacyjnych w USA. Jego są modele hybrydowe bardzo popularny. Dlatego ludzie będą co najmniej zaciekawieni pierwszym modelem akumulatorowo-elektrycznym.

Jeśli uważnie obserwowałeś, prawdopodobnie widziałeś już Wagoneera S. To był zaprezentowano w 2022 r w ramach wielkiego wydarzenia Jeepa „przechodzimy na napęd elektryczny”. Potem, na początku roku, Jeep przypadkowo wyciekł kilka zdjęć. Na koniec kilka tygodni temu firma porównała model przedprodukcyjny z Teslą Model Y w wyścigu dragsterów. (Zgadnij, kto wygrał.)

Reklama

Wagoneer S ma wiele takich samych specyfikacji, które zostały po raz pierwszy ogłoszone w 2022 roku, z jednym godnym uwagi wyjątkiem: zasięgiem. Jeep początkowo twierdził, że Wagoneer S będzie miał przejechane co najmniej 600 km, ale obecnie wygląda na to, że szacunki te były błędne o 100 km. Poza tym specyfikacje pojazdu są prawie takie same: dwusilnikowy układ napędowy z napędem na wszystkie koła o mocy 600 koni mechanicznych i momencie obrotowym 617 Nm, przyspieszenie od 0 do 60 mil na godzinę w około 3,4 sekundy oraz kultowa osłona chłodnicy z siedmioma słupkami podświetlane diodami LED.

Kultowa siedmiosłupkowa osłona chłodnicy podświetlana diodami LED

Jeep kazał swoim fanom długo czekać na wypuszczenie modelu w pełni elektrycznego. Firma przedstawiła pełną gamę pojazdów elektrycznych na rok 2022, w tym elektrycznego Wranglera. Jeep Avenger, pierwszy BEV firmy, trafił do sprzedaży w Europie w ubiegłym roku. (Według większości zarezerwowano ponad 40 000 jednostek najnowsze dane.) Firma oświadczyła, że ​​dąży do tego, aby do roku 2030 pojazdy elektryczne stanowiły 50 procent sprzedaży w USA i 100 procent sprzedaży w Europie.

W międzyczasie wielu konkurentów podobnych do Jeepa wypuściło własne modele, w tym Rivian R1T I R1S. Scout, pionier SUV-ów należący obecnie do Volkswagena, twierdzi, że tak się stanie prezentuje swój pierwszy wytrzymały model później tego roku. Zarówno Ford, jak i GM wypuściły własne elektryczne ciężarówki, a także kilka średniej wielkości SUV-ów.

Ale teraz kolej na Jeepa. Pięcioosobowy Wagoneer S będzie wyposażony w akumulator o pojemności 100,5 kWh zbudowany na platformie unibody STLA Large firmy macierzystej, która jest jedną z czterech platform dla wszystkich pojazdów elektrycznych firmy. (Dostępne są modele STLA Small, STLA Medium, STLA Large i STLA Frame.)

Jednak w przeciwieństwie do innych pojazdów STLA z dużą platformą i architekturą 800 V, Wagoneer S będzie miał tylko architekturę 400 V, co teoretycznie może oznaczać nieco wolniejsze szybkie ładowanie DC. Jeep upiera się jednak, że będzie to nadal stosunkowo szybkie, na poziomie ładowania od 20 do 80 procent w 23 minuty.

Wygląd Wagoneera S jest z pewnością wyjątkowy. Siedmiosłupkowe diody LED w osłonie chłodnicy z pewnością wywołają dyskusję – jeśli nie wręcz kontrowersyjną. A wspornikowy tylny spojler, choć nie jest dziwny na poziomie Cybertrucka, wymaga przyzwyczajenia się. Fani Jeepa już się wzburzyli Wątki Reddit i różne fora dyskusyjne.

Elektryzując swojego SUV-a klasy premium, Jeep nie daje do końca do zrozumienia, że ​​będzie to idealny pojazd elektryczny dla pojazdów terenowych. Co znamienne, w sześciostronicowym komunikacie prasowym Jeepa nie pojawia się ani razu słowo „offroad”. (Firma zachowała to na potrzeby koncepcji Trailhawk, która może zostać zbudowana lub nie.) Mimo to Wagoneer S będzie miał swój własny napęd 4xe (wymawiane „cztery przez E”), którym będzie mógł się pochwalić. Stellantis był wlewając miliony dolarów w rozwój własnych elektrycznych modułów napędowych (nie, nie ten rodzaj EDM) w trzech różnych fabrykach w USA, które będą zasilać przyszłe pojazdy elektryczne.

A teraz te EDM są wykorzystywane w Wagoneer S, napędzając niezależnie przednie i tylne koła. Według Jeepa:

EDM 3 w 1 Jeepa Wagoneera S łączą silnik elektryczny, przekładnię i elektronikę mocy w jedną, kompaktową jednostkę, która jest zarówno mocna, jak i wydajna. Przedni EDM jest wyposażony w rozłączniki kół, które zmniejszają pobór energii podczas jazdy i pomagają zoptymalizować zasięg.

Aby zapewnić możliwie płynną i cichą jazdę, inżynierowie Jeepa poprawili sztywność skrętną nadwozia, zapewniając o 35% poprawę w porównaniu z innymi Jeepami średniej wielkości. Zoptymalizowano także aerodynamikę pojazdu – co jest typowe dla pojazdów elektrycznych – przy współczynniku oporu powietrza wynoszącym 0,29. Istnieją pewne oznaki możliwości terenowych z pięcioma różnymi trybami jazdy: Auto, Eco, Sport, Snow i Sand. (Powiedziano mi, że Jeep zaleca wybór Sand podczas jazdy w głębokim śniegu i Snow, gdy chcesz uniknąć poślizgu. Ma to sens!)

Co najważniejsze, Jeep stawia duże zakłady na nieruchomości z ekranami wewnętrznymi. Masywny, 45-calowy szklany wyświetlacz rozciąga się na całą szerokość deski rozdzielczej i obejmuje segment przeznaczony wyłącznie dla pasażerów – pierwszy w przypadku Jeepa. Wyświetlacz pasażerski o przekątnej 10,25 cala działa również w systemie operacyjnym Uconnect firmy Stellantis i może „komunikować się” z wyświetlaczem głównym, dzięki czemu pasażerowie mogą udostępniać wskazówki dojazdu i inne informacje.

Zestaw wskaźników i wyświetlacz centralny mają przekątną 12,3 cala i również działają w systemie Uconnect. Dostępne są bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto. I chociaż cena może niektórych zniechęcić, Jeep twierdzi, że Wagoneer S prawdopodobnie kwalifikuje się do federalnej ulgi podatkowej w wysokości 7500 dolarów na pojazdy elektryczne, z której można skorzystać bezpośrednio u dealera.

Wiele zależy od dyrektora generalnego Wagoneer S. Jeep Antonio Filosa, który objął to stanowisko Christiana Meuniera w ubiegłym roku tnie ceny i reorientuje strategię marketingową marki, dążąc do tego odwrotne oznaczanie sprzedaży w USA. Wagoneer S będzie kluczowym elementem wysiłków Filosa mających na celu tchnięcie nowego życia w firmę. (Poszukaj jutro moich pytań i odpowiedzi z Filosą Krawędź.)

Podejście Jeepa jest co najmniej interesujące. Podejmowanie walki z Teslą Modelem Y w wyścigu dragsterów, gdy Tesla jest sprzedawana za 20 000 dolarów mniej, może niektórym wydawać się walką niedopasowaną. Lepszym odpowiednikiem byłby prawdopodobnie Rivian, ale więcej osób zna Teslę, wyraźnego lidera w wyścigu pojazdów elektrycznych.

Jeep skupia się na psie z najwyższej półki. I myśli, że może wygrać.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Najlepsze filmy science fiction do obejrzenia w serwisie Netflix w czerwcu 2024 r

Lato w pełni, a wraz z nim ekscytujące wydarzenia nowa lista nadchodzących wydań nie mogę się doczekać! Z Furiosa: Saga...

To może być pierwsza reklama Nintendo w USA

Nintendo jest dziś potentatem w branży gier, ale w 1980 r. w Stanach Zjednoczonych tak naprawdę nie było to przedmiotem zainteresowania nikogo. I...

iPad powinien złożyć się na pół

Złożenie iPada na pół to bardzo zły pomysł, jeśli chcesz nadal korzystać z iPada. Ale wysłuchaj mnie: powinien złożyć się na pół....
Advertisment