Castlevania Advance Collection przypomina nam, dlaczego Aria of Sorrow jest świetna


Uwielbiam Castlevania: Symfonia nocy. Definiowała gatunek Metroidvania i żadna inna gra Castlevania nigdy nie przekroczyła jego ogromnego zakresu. A jednak, gdy ludzie pytają mnie o moją ulubioną grę z serii, nie wskazuję na symfonię — wskazuję na arię.

Każda z trzech gier Game Boy Advance Castlevania została zainspirowana rozgrywką Symfonia Nocy, z różnym stopniem powodzenia. Z tych dwóch pierwszych gier, 2001 roku Krąg Księżyca handily bests 2002’s Harmonia dysonansu, ale żaden z nich nie mógł wytrzymać bicia świecy do inspiracji PlayStation, która pojawiła się wcześniej. Są przyjemne, nawet dzisiaj, ale nie są to gry, do których często wracam. Z perspektywy czasu okazuje się, że były one wstępem do wielkiego show.

Castlevania: Aria smutku, wydany w 2003 roku, odrodził się w tym tygodniu w ramach Kolekcja Castlevania Advance (która obejmuje wszystkie trzy gry GBA, obok Drakula X, które po prostu zignorujemy ze względu na zdrowie psychiczne i ponieważ nie jest zbyt dobre).

Aria smutku jest godna uwagi z wielu powodów, z których nie tylko jest to, że jest to pierwsza gra Castlevania, która zostanie osadzona w przyszłości. W roku 2035 nastolatek w chorej białej ściereczce do kurzu zostaje obdarzony nadprzyrodzonymi mocami. Czy ta gra w przyszłości coś zmieni? Nie bardzo. Dracula nie zatrudnia robotów ani nie martwi się o liczbę swoich zwolenników, ale ustawienie pozwala na okazjonalne chwile futurystycznej wesołości, aby przeniknąć do staromodnego ustawienia (czytaj: pistolet laserowy).

Jako możliwa reinkarnacja Drakuli, protagonista Soma Cruz może wyssać moce różnych wrogów, z którymi walczy. Na przykład zabicie szkieletu rzucającego kości może dać mu moc do samodzielnego rzucania kośćmi. Ten tak zwany taktyczny system duszy jest kluczowym elementem, ponieważ każdy z dziesiątek wrogów w grze ma w sobie jakąś zmieniającą grę moc, aby dać Somie przewagę. To tutaj Aria smutku naprawdę zaczyna się wyróżniać, dodając funkcję, za którą bardzo tęsknię, kiedy wracam i gram Symfonia Nocy.

Reklama

Symfonia Nocy opiera się na małej grupie przydatnych typów broni i umiejętności. Alucard może wydać 90% tej przygody, wyposażając ją w różne długie miecze i topór do rzucania, a wszystko w porządku. Tymczasem taktyczny system duszy w Aria smutku zachęca do ciągłych dostosowań i eksperymentów. Możesz natknąć się na nowego wroga i zastanawiać się, co może zaoferować jego dusza. Niektóre mogą być prostymi ulepszeniami statystyk, podczas gdy inne zapewniają nowe ulepszenia mobilności. Jasne, możesz uderzyć w różne rzeczy swoim mieczem… albo możesz wystrzelić cholerne błyskawice z rąk. To zależy wyłącznie od Ciebie. Oferuje znacznie większy wybór graczy niż Castlevania kiedykolwiek wcześniej.

Tak, ten zombie daje ci moc rzucania granatami ręcznymi.
Obraz: Konami przez Polygon

Cholera, nawet gdybyś chciał tylko trzymać się broni, AriaArsenał jest znacznie bardziej zróżnicowany niż Symfonia Nocy‘s, od siekier, młotów, włóczni i prawdziwych pistoletów. W tej grze możesz dosłownie strzelić Śmierci w twarz z pistoletu laserowego.

Kolejna przewaga, która Aria smutku oferuje ponad dwie pozostałe odsłony GBA: faktycznie może stanąć na nogach z wizualizacjami Symfonia Nocy. Chociaż może nie mieć takiego samego poziomu szczegółowości jak gra na PlayStation (GBA była ograniczona do 240×160 pikseli w porównaniu do 256×240 na PlayStation i brakowało jej niektórych fantazyjnych efektów 3D), Aria wyciska każdy kawałek z tych pikseli. Jako przykład, mogłem oglądać animację chodzenia Somy Cruz przez cały dzień i dwa razy w niedzielę. Ten płaszcz spada, że Gorączka sobotniej nocy swagger — czego chcieć więcej?

Mogłabym pisać od wieków o obszarach, w których Aria smutku albo konkuruje, albo pokonuje wysiłki Symfonia Nocy. Ale nie zatrzymam cię. Jeśli nigdy nie grałeś w tę grę i uważasz się za fana Metroidvanii, absolutnie warto rozważyć zdobycie Kolekcja Castlevania Advance, tylko w tej grze. (I hej, inne gry tam też są całkiem dobre… bo wciąż ignoruję Drakula X.)

Kolekcja zawiera kilka fajnych funkcji, takich jak szkice od zespołu programistów i oryginalne grafiki pudełek z różnych regionów. Możesz nawet grać w te gry z szybkimi zapisami i przewijaniem, jeśli jesteś zbyt przerażony, aby znaleźć sobie pokój do zapisu. Ale przede wszystkim jest to dla mnie tylko wymówka do grania Aria smutku na gigantycznym telewizorze i znów wygrzewaj się w blasku tej kolumny.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Fallout Amazona został przedłużony na sezon 2

Zaledwie tydzień później spektakl miał swoją pierwszą premieręAmazon potwierdził, że jest więcej akcji na żywo Opad serial w drodze. Na razie nie...

HomePod z wyświetlaczem LCD ponownie potwierdzony wyciekiem części

Krążą pogłoski, że Apple pracuje nad nowym HomePodem z dotykowym wyświetlaczem LCD na górze widzieliśmy już kilka zdjęć tego niewydanego jeszcze urządzenia krążą...

Cena Meta Quest 2 zostanie na stałe obniżona do 199 dolarów

Quest 2 jest obecnie wypierany przez Zadanie za 500 dolarów 3oczywiście, ale nadal jest to niesamowity punkt wyjścia do VR, taki, w którym...
Advertisment