Capgemini ogłosiło podpisanie czteroletniej umowy z lotniskiem Heathrow na świadczenie usług rozwoju i operacji (DevOps) wsparcie dla swojego majątku technologicznego.
Umowa ma na celu zapewnienie nowych doświadczeń pasażerom lotnisk i udostępnienie klientom rynku dostawców z wyselekcjonowanymi produktami i ekspozycjami. Umowa przedłuży 14-letnią współpracę Capgemini i Heathrow do 2027 roku.
Jako jedno z najlepiej skomunikowanych lotnisk na świecie, ze średnią ok siedem milionów pasażerów miesięcznieZ komunikatu prasowego Capgemni wynika, że lotnisko Heathrow poszukiwało nowych rozwiązań informatycznych zapewniających większą wydajność i wygodę zarówno pasażerom, jak i personelowi. Celem lotniska jest zapewnienie najlepszej obsługi lotniskowej na świecie, wykorzystując m.in Jedno Heathrow ekosystem i platforma łącząca pasażerów i dostawców.
„W ciągu ostatniej dekady Capgemini pokazało, że rozumie i angażuje się w realizację naszej wizji zapewnienia najlepszych wrażeń pasażerom podróżującym przez nasze lotnisko, a jednocześnie jest w stanie stawić czoła wyzwaniom i zapewnić prawdziwą zmianę technologiczną” – powiedział Bob Stickland, dyrektor ds. technologii dla platform komercyjnych i cyfrowych na lotnisku Heathrow.
W ramach umowy Capgemini zapewni dalszy rozwój i wsparcie istniejących produktów i usług, takich jak rezerwacja i odbiór zakupów, parkowanie i usługi, obsługa klienta oraz całodobowe wsparcie na poziomie 2. Będzie to kontynuacja prac rozpoczętych przez Capgemini i Siły sprzedaży w 2018 r., aby zrealizować komercyjną cyfrową wizję Heathrow.
Capgemini i Salesforce oświadczyły, że wprowadzą nowy poziom personalizacji doświadczeń pasażerów, wykorzystując Salesforce Data Cloud i Marketing Cloud jako nowy dodatek do zakresu DevOps. Pomoże to lepiej wykorzystać dane i analizy klientów. Capgemini będzie także pomagać Heathrow w ponownym uruchomieniu usługi VIP, która oferuje rozwiązania dostosowane do indywidualnych potrzeb prestiżowych podróżnych.
„Dzięki naszej wcześniejszej pracy z Heathrow nauczyliśmy się, że zwinność jest niezbędna” – powiedział Bill Twibill, wiceprezes ds. podróży i transportu w Capgemini. „Przyjmując oparty na współpracy, elastyczny model realizacji, byliśmy w stanie współpracować, aby w razie potrzeby szybko reagować i nadal zapewniać wyniki, które są najważniejsze dla Heathrow”.
Lotnisko Heathrow rozpoczęło projekt cyfryzacji w 2016korzystając z chmury Microsoft Azure i Microsoft Power BI oraz w 2022zainstalował Oracle Aplikacje w chmurze Fusion.
Mówi się, że te postępy, a także czteroletnia umowa z Capgemini stanowią część strategii Heathrow mającej na celu modernizację infrastruktury IT i wspieranie jej rozwoju po wyjściu z pandemii Covid-19.
W 2016 r. w rozmowie z Computer Weekly ówczesny CIO lotniska Heathrow Stuart Birrell wyjaśnił znaczenie pracy nad zabezpieczeniem lotniska na przyszłość poprzez wykorzystanie technologii w celu poprawy komfortu pasażerów, zmniejszenia wpływu na środowisko i zbudowania nowego modelu operacyjnego.
„Przewidywanie, jak będzie wyglądał świat technologii w takich ramach czasowych, jest trudne, ale kluczową częścią naszej pracy jest kontrolowanie tego i upewnianie się, że wszyscy zmierzamy we właściwym kierunku” – powiedział.
„Ale nie chodzi tylko o technologię – jesteśmy bardzo skupieni na zapewnianiu pasażerom najlepszych na świecie doświadczeń, co stawia przed nami, jako IT, prawdziwe wymagania. The [technology] oczekiwania pasażerów zmieniają się szybko, a naszą misją jest wbudowanie ich w lotnisko.”
Birrell jest obecnie dyrektorem ds. danych i informacji w EasyJet.