Nie, to nie jest – to, co widzicie powyżej (i na renderach poniżej), to projekt pickupa z kalifornijskiego startupu pojazdów elektrycznych Canoo.
Ujawniony w przeciek na Reddicie w środę, i wtedy następnie potwierdzono Reuters, zwracająca uwagę ciężarówka EV ma pojawić się dopiero w 2023 r. Do tego czasu Cybertruck Tesli, elektryczny pickup Hummera, elektryczny F-150 Forda i pickup EV Riviana powinny być już na drogach. Canoo powiedział, że rozpocznie przyjmowanie zamówień przedpremierowych na jego odbiór jeszcze w tym roku, ale nie ujawnił szczegółów cenowych.
Zabawkowa ciężarówka pokazuje, jak daleko Canoo jest skłonne posunąć się do przodu w projektowaniu pojazdu przypominającego mikrobus po raz pierwszy zadebiutował w 2019 roku, który pierwotnie planował sprzedawać wyłącznie na zasadzie subskrypcji.
Jednak Canoo przeszedł wiele zmian, odkąd zadebiutował w tym pierwszym pojeździe. Obecnie jest spółką notowaną na giełdzie, po tym jak pod koniec 2020 r. Połączyła się ze spółką celową. Nowy prezes również zmienił kierunek działalności firmy. o sprzedaży pojazdów użytkowych opartych na oryginalnym projekcie vana i platformę technologiczną, która go napędza.
Ale to wszystko nie oznacza, że Canoo jest dokładnie skończone, próbując tworzyć pojazdy dla zwykłych konsumentów. Ten nowy rodzaj ciężarówki łączy dwie grupy klientów, częściowo dzięki temu, że jest wyposażony w różnego rodzaju funkcje użytkowe.
Pickup Canoo ma wiele składanych i rozkładanych powierzchni roboczych, z których jedna znajduje się w przedniej części pojazdu, a druga z boku platformy ciężarówki. Istnieje przedłużenie, które można wyciągnąć, aby łóżko było o kilka stóp dłuższe. Wewnątrz łóżka i schowków znajdują się gniazdka elektryczne (120 V i USB). Obrazy promocyjne pokazują również ciężarówkę umieszczoną w bagażniku dachowym oraz, aby wykorzystać dynamicznie rozwijający się rynek samochodów dostawczych, wykończenie typu „overlander” ze skorupą kampera i rozkładanym namiotem.
Wszystko to jest zgodne z wizją oryginalnego pojazdu Canoo, który został ozdobiony od wewnątrz tablicami perforowanymi, których firma wyobrażała sobie, że ludzie mogliby dostosować i spersonalizować pojazd. A możliwość korzystania z modułowych funkcji nowej ciężarówki na tak wiele różnych sposobów – i dostosowywania ich od samego początku przy składaniu zamówienia – jest tym, co Tony Aquila, nowy prezes startupu, ma nadzieję, że jest to duży punkt sprzedaży dla małych firm i bardziej odważnych konsumentów, do których kieruje Canoo.
„Kiedy osoba pracująca to widzi, mówi:„ Mogę mieć lepszą jakość życia dzięki temu pojazdowi i mogę uzyskać zwrot z kapitału ”. A każdy z tych obszarów to przestrzeń do kreowania zwrotu z kapitału, dlatego tak dużo pieniędzy wydaliśmy na rozwój najbardziej inteligentnych [truck] łóżko ”, powiedział Aquila w filmie zapowiadającym ciężarówkę. (Canoo wydał 47 mln USD na badania i rozwój w 2018 r., 137 mln USD w 2019 r. I 52 mln USD w pierwszych trzech kwartałach 2020 r. ostatnie zgłoszenie rządowe.)
Nachylony dach ciężarówki również śledzi oryginalny pojazd Canoo, chociaż jest to znacznie bardziej znana cecha konstrukcyjna furgonetki. Na szczęście dla Canoo Tesla już zaczął rozszerzać publiczną wyobraźnię tego, jak może wyglądać pickup.
„To było nasze marzenie, aby upewnić się, że mamy pojazd, który wprowadził na rynek ciężarówkę, która po prostu zszokowała ludzi od samego wyglądu, a potem do funkcjonalności” – powiedział Aquila w filmie. „To jest dla Ameryki. W każdym razie to zbudowało Amerykę ”.
Ciężarówka Canoo zostanie zbudowana na tej samej platformie, która napędza inne proponowane pojazdy firmy, co oznacza, że w dużej mierze ma te same specyfikacje w wielu konfiguracjach. Najtańsza ciężarówka z napędem na wszystkie koła będzie miała około 600 koni mechanicznych i zasięg ponad 200 mil, podczas gdy tańsze wersje będą miały zasięg bliżej 100 mil i będą wyposażone w pojedynczy silnik z tyłu. Ciężarówka korzysta również z tego samego systemu hamowania przewodowego i sterowania przewodowego, który Canoo opracował dla innych pojazdów, co zmniejsza złożoność.
Technologie te umożliwiły startupowi połączenie tak wielu różnych projektów z tą samą podstawową platformą technologiczną. Są też rzeczami, które zainteresowały Apple, który w pewnym momencie chciał kupić Canoo, tak jak The Verge zgłoszone wyłącznie na początku tego roku.