Zaledwie tydzień później Garmin wyzdrowiał w wyniku ataku ransomware dane i systemy należące do japońskiej firmy technologicznej Canon są obecnie przetrzymywane jako zakładnicy. BleepingComputer raporty że 10 TB danych firmowych zostało skradzionych, ponieważ Canon cierpi z powodu powszechnych ciągłych awarii systemu.
Przerwa w działaniu wpłynęła na ponad dwa tuziny domen należących do firmy Canon. Canon’s Witryna internetowa USA obecnie mówi, że jest wyłączony z powodu konserwacji, chociaż jego światowy i język japoński strony internetowe wydają się nienaruszone.
W wewnętrznej wiadomości e-mail od firmy Canon IT podobno stwierdzono, że firma ma „problemy z szeroko rozpowszechnionymi systemami wpływające na wiele aplikacji, zespołów, poczty e-mail i innych systemów, które mogą być obecnie niedostępne”. BleepingComputer uzyskał również częściowy zrzut ekranu rzekomego żądania okupu wysłanego do firmy Canon, który identyfikuje oprogramowanie ransomeware Maze użyte w ataku.
:no_upscale()/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/21700595/partial_note.jpg?w=696&ssl=1)
W przeciwieństwie do ransomeware WastedLocker używanego podobno w ataku firmy Garmin, Maze szyfruje systemy wewnętrzne i wydobywa dane. W przypadku kontaktu przez BleepingComputer, grupa hakerska stojąca za atakiem Maze powiedziała, że ukradła „10 terabajtów danych, prywatnych baz danych itp.” z firmy Canon. Dane mogą trafić na strony wycieku danych, jeśli Canon odmówi zapłacenia okupu. Garmin podobno zapłacił okup w wysokości wielu milionów dolarów przywrócić dostęp do swoich systemów.
Po uzyskaniu komentarza przez The Verge i zapytał o prawdziwość BleepingComputer’s raportowania, Canon powiedział, że bada sytuację.