Cadillac Lyriq-V jest szybszy niż CT5-V Blackwing


Po miesiącach dokuczań Cadillac oficjalnie ogłosił Lyriq-V jako elektryczny SUV o mocy 615 koni mechanicznych i wysokich osiągach, który pobije rekord jako „najszybszy” pojazd kiedykolwiek wyprodukowany przez tego luksusowego producenta samochodów.

Cadillac twierdzi, że przy tak dużej mocy i momencie obrotowym wynoszącym 650 funtów na stopę Lyriq-V jest w stanie rozpędzić się od zera do 60 mil na godzinę w zaledwie 3,3 sekundy, co stanowi najlepszy wynik Cadillac CT5-V Blackwing przyspieszenie o jedną dziesiątą sekundy. To może nie wydawać się dużo, ale biorąc pod uwagę, że CT5-V Blackwing tak uznawany za jeden z najlepiej zaprojektowanych amerykańskich samochodów, jakie kiedykolwiek wyprodukowano, I kiedy zdasz sobie sprawę, że CT5-V Blackwing jest prawdopodobnie ostatnim tego rodzaju, zaczynasz dostrzegać znaczenie specyfikacji wydajności Lyriq-V.

Oczywiście należy wziąć pod uwagę drobny druk. Czas przyspieszania mierzony jest na zamkniętym torze przy użyciu czujnika Velocity Max Lyriq-V, który jest również dostępny w nadchodzącej gamie pojazdów elektrycznych Cadillaca, obejmującej Wistiq, OptiqI Eskalada IQ. Zawiera także wskaźnik zwany „początkowym ruchem pojazdu”, który oznacza moment, w którym pojazd zaczyna się poruszać, a nie moment, w którym zgaśnie zielone światło.

I tak, istnieje wiele pojazdów elektrycznych, które mogą przyspieszyć do 60 mil na godzinę w mniej niż trzy sekundy. Ale nie sądzę, żeby Cadillac chciał pobić jakiekolwiek rekordy za pomocą Lyriq-V. Chciał stworzyć samochód, który „idealnie pasuje” do życia ludzi, jak mówi szef Cadillaca, John Roth.

W tym celu wygląda na to, że Lyriq-V wymaga dużo tego, z czym pracował oryginalny Lyriq i uczynił go potężniejszym. Akumulator o pojemności 102 kWh pomoże napędzać tę serię V na dystansie szacunkowym 400 km. Zyskuje zasięg około 120 km w około 10 minut po podłączeniu do szybkiej ładowarki prądu stałego lub około 30 km na godzinę, gdy ładuje się z ładowarki 240 V poziomu 2. I będzie dostarczany z portem CCS do ładowania, a nie standard NACS wspierany przez Teslę.

Lyriq-V stoi na 22-calowych kołach z zaciskami hamulcowymi Brembo. Prowadzenie jest „wygodne, ale dynamiczne” dzięki niezależnemu zawieszeniu z 5 wahaczami i ciągłej kontroli tłumienia dla sztywniejszych amortyzatorów.

Reklama

A teraz dochodzimy do momentu, w którym informuję, że tak, Lyriq-V oferuje „wyjątkowe wrażenia dźwiękowe”, które symulują warczenie silnika. Cadillac jest najnowszy producent samochodów uciekać się do sztucznych dźwięków wydechu emitowanych przez zewnętrzne głośniki, aby pocieszyć nabywców samochodów, którzy mogą czuć się nieco niezdecydowani przed opuszczeniem ciepłego łona silnika spalinowego.

Kolejną unikalną funkcją jest przycisk na kierownicy umożliwiający uruchomienie trybu V, czyli „zestawu funkcji zarządzania trakcją zaprojektowanych specjalnie w celu zwiększenia zwinności pojazdu”. I podobnie jak oryginalny Lyriq — ale w przeciwieństwie do innych pojazdów elektrycznych GM — Lyriq-V będzie obsługiwać funkcję kopii lustrzanej telefonu za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto.

Prace nad elektryczną serią V trwają już od jakiegoś czasu. Cadillac po raz pierwszy wprowadził koncepcję zelektryfikowanego V wraz z wprowadzeniem trzech hybrydowych samochodów wyścigowych serii V.R podczas wyścigów IMSA WeatherTech SportsCar Championship i FIA World Endurance Championship w 2023 roku.

To wtedy po raz pierwszy drażnił się z w pełni elektrycznym Lyriq-V w marcu 2024 r., aby uczcić 20. rocznicę inauguracyjnej premiery Serii V na międzynarodowym torze Sebring w marcu 2004 r. W tym samym roku wprowadzono Cadillaca CTS-V 2004, sygnalizując zamiar producenta samochodów konkurowania z innymi podmarkami luksusowych samochodów o wysokich osiągach tak jak BMW M I Mercedesa AMG.

Dzięki szybkiemu, płynnemu przyspieszaniu i aerodynamicznemu kształtowi pojazdy elektryczne doskonale pasują do segmentu wyczynowego. Rzeczywiście, BMW, Mercedes i Audi mają na sprzedaż pojazdy elektryczne o wysokich osiągach – lub przynajmniej mają zarysowane plany ich sprzedaży. Cadillac byłby najnowszym rozwiązaniem, które dodałoby własne rozwiązanie w zakresie zasilania z wtyczki.

Oczekuje się, że produkcja Lyriq-V 2026 2026 będzie rozpoczynać się od 79 990 dolarów (w tym opłaty docelowe) w fabryce GM w Spring Hill w stanie Tennessee na początku 2025 roku.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Apple opisuje sposób na uczynienie Vision Pro znacznie lżejszego

Dwie największe krytyki Vision Pro były ceną i wagą. Wiemy, że Apple jest Praca nad tańszym modelema nowa aplikacja patentowa opisuje sposób, aby...

Civilization 7, Tomb Raider i więcej nowych gier w tym tygodniu

Progress jest tematem nowej gry wydanej w tym tygodniu, niezależnie od tego, czy buduje imperium w trakcie historii, czy łączy swoje życie i...

Gamesir Intros X3 Pro Deadpool Edition Mobile kontroler

Zintegrowany chłodnica GamesIr X3 Pro łączy zaawansowany system chłodzenia z wysokiej jakości wydajnością. Został zaprojektowany w celu zwiększenia komfortu gier i podniesienia wrażeń...
Advertisment