Byli pracownicy Facebooka szczegółowo opisują, jak funkcje prywatności iOS 14 wpływają na firmę


Apple stał się jeszcze bardziej agresywny dzięki swojej polityce prywatności od czasu wprowadzenia iOS 14, który dodał wiele nowych funkcji, aby umożliwić użytkownikom kontrolowanie sposobu, w jaki aplikacje innych firm wykorzystują ich dane. Facebook krytykował te zmiany, a teraz niektórzy byli pracownicy wyjaśniali, w jaki sposób funkcje prywatności iOS wpływają na firmę.

Apple pracuje nad nową funkcją o nazwie Przejrzystość śledzenia aplikacji która zostanie udostępniona wszystkim użytkownikom tej wiosny wraz z iOS 14.5. Po uruchomieniu tej funkcji aplikacje nie będą już mogły śledzić użytkowników między innymi aplikacjami i witrynami internetowymi bez konieczności uzyskania zgody użytkowników. Facebook oczywiście nie jest z tego zadowolony, ponieważ sieć społecznościowa opiera swoje przychody na reklamach.

CNBC rozmawiał z niektórymi byłymi pracownikami Facebooka, którzy szczegółowo opisali, jak dokładnie nowa polityka prywatności Apple wpłynie na firmę. Podobnie jak inne platformy sprzedające reklamy, Facebook wykorzystuje coś, co nazywa się „konwersjami po wyświetleniu”, aby zmierzyć, ilu użytkowników zobaczyło reklamę i nie od razu z nią skorzystało, ale później dokonało związanego z nią zakupu.

Po dokonaniu zakupu sprzedawca rejestruje IDFA użytkownika, który kupił dżinsy, i udostępnia go Facebookowi, który może określić, czy IDFA pasuje do użytkownika, który zobaczył reklamę dżinsów. To pokazuje sprzedawcy, że jego reklama na Facebooku zadziałała.

Identyfikator reklamodawców (IDFA) również dostarcza Facebookowi i reklamodawcom wiele informacji o użytkowniku, który wchodził w interakcję z reklamą, co pomaga im również określić, którym użytkownikom zostanie wyświetlona konkretna reklama.

Dzięki przejrzystości śledzenia aplikacji w iOS 14 użytkownicy będą mogli zrezygnować z zezwalania Facebookowi na rejestrowanie IDFA, co utrudniłoby zmierzenie, czy reklama była skuteczna w swoim celu. Może to skutkować mniejszą liczbą reklamodawców korzystających z aplikacji Facebooka do promowania swoich produktów i usług, co z pewnością sprawi, że firma straci pieniądze.

Firma obawia się również utraty reklamodawców na rzecz Google, które ma obecnie największą platformę reklamową online z Google Ads.

Facebook jest drugim odbiorcą pieniędzy z reklam online, zaraz za Google. Jednym ze szczególnych zagrożeń jest to, że reklamodawcy wpłacają więcej pieniędzy na działalność reklamową Google, której Facebook nie może powielić i która jest skierowana do użytkowników w momencie konwersji.

Reklama

Facebook atakuje Apple kampaniami, które mówią, że zmiany prywatności w iOS 14 zaszkodzą małym firmom, ponieważ wiele z nich korzysta z platform Facebooka do reklamowania swoich produktów i usług. Jednak były pracownik Facebooka twierdzi, że zmiany te mogą nie wpłynąć na małe firmy, ponieważ firmy te są zwykle zlokalizowane w określonych miastach lub stanach, co ułatwia określenie docelowych odbiorców reklamy bez korzystania z trackerów IDFA.

Na przykład, jeśli prowadzisz małą kawiarnię w Austin w Teksasie, możesz nie potrzebować zbyt wielu danych, aby kierować reklamy, powiedział Henry Love, były pracownik małego zespołu biznesowego Facebooka. Taka firma zazwyczaj ogranicza kierowanie do dość szerokich kategorii – na przykład przedział wiekowy i przedział odległości od określonego kodu pocztowego pozwoliłby im kierować reklamy do znajdujących się w pobliżu użytkowników Facebooka.

„Gdybyś gdziekolwiek rozmawiał z jakimkolwiek właścicielem restauracji i zapytał go, co to jest IDFA, nie sądzę, by ktokolwiek z nich wiedział, co to jest” – powiedziała Love. „Ma to wpływ na Facebooka na dużą skalę. Nie właściciele małych firm ”.

Wygląda na to, że Facebook nie będzie próbował sprzeciwić się Apple, ale firma będzie miała trudności z przekonaniem swoich użytkowników do włączenia opcji śledzenia w iOS 14.5 – która ma zostać wydana jeszcze w tym miesiącu.

Przeczytaj także:

FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich przynoszących dochód. Jeszcze.


Sprawdź 9to5Mac na YouTube, aby uzyskać więcej wiadomości Apple:



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

AirTagi firmy Apple są w sprzedaży za 23,99 USD za sztukę, co odpowiada ich najniższej cenie w historii

W ciągu ostatniego miesiąca byliśmy świadkami wysypu nowych lokalizatorów Bluetooth, począwszy od nadchodzącego modelu Motoroli Tagowanie Moto Do Portfel zgodny z funkcją Znajdź...

Overwatch 2 otwiera drzwi do powrotu 6 na 6

Kilka lat do Ostrzeżenia 2 doświadczenieniepokój graczy osiągnął punkt, w którym twórcy gry rozważają przywrócenie starych rozgrywek 12-osobowych. Dzisiejszy wpis na blogu od...

Harmonogram wydań wersji beta systemu iOS 18: Oto, kiedy można spodziewać się nowych wersji beta

Lato jest sezon beta dla platform oprogramowania Apple. Wraz z nowymi funkcjami i zmianami w każdej wersji, pytanie w głowach wielu użytkowników wersji...
Advertisment