Firma randkowa Bumble przeprosiła za prowadzenie kampanii reklamowej, która pozornie zawstydzała kobiety za brak aktywności seksualnej i kpiła z ludzi za wybranie celibatu zamiast randkowania.
Po aktualizacji projektowanie aplikacji i marki w kwietniu spróbować przyciągnąć nowych użytkowników, którzy są „wyczerpany sceną randkową”, Bumble wyemitował serię reklam na billboardach zawierających komunikaty takie jak: „Dobrze wiesz, że ślub celibatu nie jest rozwiązaniem” i „Nie będziesz rezygnować z randek i zostać zakonnicą”. Firma spotkała się z szybką reakcją w mediach społecznościowych ze strony użytkowników, którzy potępili reklamy delegitymizujące celibat jako ważny, osobisty wybór.
„Popełniliśmy błąd” – stwierdziła firma w poniedziałkowy post na Instagramie. „Nasze reklamy nawiązujące do celibatu były próbą zwrócenia się do społeczności sfrustrowanej współczesnymi randkami i zamiast dawać radość i humor, niechcący zrobiliśmy coś przeciwnego”.
Firma oświadczyła, że usuwa reklamy i przekaże datki na rzecz krajowej gorącej linii ds. przemocy w rodzinie i innych organizacji wspierających kobiety. Miejsca na billboardy zostaną również zaoferowane tym organizacjom w celu wyświetlania „wybranej przez siebie reklamy” przez pozostały okres, na który Bumble je zarezerwował.
Użytkownicy mediów społecznościowych zarzucali kampanii reklamowej, że jest sprzeczna podstawowe zasady Bumble, który powstał w 2014 roku, a jego celem jest stworzenie bardziej gościnnego środowiska randkowego dla kobiet. Krytycy zauważyli, że kampania lekceważy osoby, które wybierają celibat, m.in Aseksualni użytkownicy Bumble i osoby, które unikają seksu z powodu traumy, i wskazali rasistowskie różnice językowe w reklamach przedstawiających czarną kobietę.
Kobiety zaczęły także uznawać celibat jako sposób na sprzeciw wobec sztywnych ról płciowych, seksizmu i przemocy seksualnej, takiej jak Ruch feministyczny 4B w Korei Południowejktóry wyrzeka się seksu z mężczyznami, małżeństwa i posiadania dzieci.