Brytyjskie banki muszą bardziej przypominać Big Tech, aby złapać USA na sztucznej inteligencji, co wiąże się z wysoką ceną


Brytyjskie banki muszą zachowywać się jak duże firmy technologiczne, a nie jak start-upy, jeśli chcą naśladować sukces amerykańskich banków w zakresie sztucznej inteligencji (AI).

Według badania przeprowadzonego przez Evident, które śledzi wdrażanie sztucznej inteligencji w usługach finansowych, prym wiodą banki amerykańskie. W najnowszym wskaźnik przyjęcia AI w bankowościsześć z 10 największych banków ma siedziby w USA.

Przoduje JPMorganChase, a za nim plasują się inni amerykańscy giganci Capital One, Morgan Stanley, Wells Fargo, Goldman Sachs i Banku Ameryki.

W Wielkiej Brytanii HSBC znalazł się w pierwszej dziesiątce, podobnie jak australijski CommBank, szwajcarski UBS i Royal Bank of Canada.

Evident stwierdził, że te wiodące banki pod względem dojrzałości AI odsunęły się od swoich konkurentów w 2025 r., konsolidując wcześniejsze zyski i w coraz większym stopniu realizując zwrot z inwestycji w wydatki na sztuczną inteligencję.

Ustalono, że 10 największych banków przyspiesza wdrażanie sztucznej inteligencji ponad dwukrotnie szybciej niż reszta branży już od samego początku Inwestycje w sztuczną inteligencję przekładają się na wartość biznesową.

Reklama

Ewidentny dyrektor generalny Aleksandra Mousavizadeh ostrzegł, że pozostające w tyle banki mogą nigdy nie odrobić zaległości. „Znaleźliśmy się w takim momencie, że nadejdzie taki moment, że jako opóźniony bank nie będziemy w stanie nadrobić zaległości” – stwierdziła.

Mousavizadeh zasugerował, że brytyjskie banki muszą być bardziej podobne Wielka technologia jeśli chodzi o przyjęcie przez nich sztucznej inteligencji, jeśli mają dogonić swoich amerykańskich odpowiedników.

Talent jest kluczem do osiągnięcia tego celu, powiedziała Computer Weekly. „Jak wszyscy wiemy, istnieje wojna z talentamia to nasila się w miarę wyścigu o przyjęcie sztucznej inteligencji w przedsiębiorstwie wzrasta” – powiedział Mousavizadeh.

„Twój talent jest twoim przeznaczeniem” – dodała. „To zawsze była prawda, ale myślę, że teraz jest to jeszcze bardziej prawdziwe, ponieważ znajdujemy się w kluczowym momencie, w którym minęło kilka lat eksperymentów i testów z wdrażaniem przypadków użycia, ale jest to bardzo powierzchowny poziom”.

Indeks Evident ujawnił, że żaden brytyjski bank nie znajduje się w pierwszej dziesiątce pod względem talentów w zakresie sztucznej inteligencji.

Mousavizadeh powiedział, że istnieją obecnie przykłady projektów, które sięgają znacznie głębiej i niektóre zaawansowane banki mają w tym względzie przewagę.

“Płyty tektoniczne obecnie się przesuwają. Wszystko zależy od skali i przeorganizowania organizacji, tak aby nadawała się do stosowania w pełni generatywnej sztucznej inteligencji, przypadków użycia agentycznej sztucznej inteligencji” – powiedziała.

Zmiana wymaga innego sposobu myślenia i głębszego spojrzenia na biznes.

„Odeszliśmy od sytuacji, w której dyrektorzy generalni i zespoły kierownicze ds. technologii skupiali się na wszystkim i upewniliśmy się, że sztuczna inteligencja jest bardzo wyraźnym priorytetem, ale teraz zeszliśmy na niższy poziom, w którym to szefowie linii biznesowych myślą o ponownym okablowaniu biznesu za pomocą sztucznej inteligencji”.

Wymaga to innego sposobu myślenia, stwierdziła, ponieważ ludziom takim jak ci z firm Big Tech stawia się na celownik wysoką cenę.

“Potrzebni są menedżerowie produktów AI i myślenie o sztucznej inteligencji ze strony Big Tech lub środowiska akademickiego. To tam toczy się bitwa, ponieważ ci ludzie są naprawdę, bardzo kosztowni, a banki próbują pozyskać ten talent” – powiedział Mousavizadeh.

Powiedziała, że ​​w bankach nastąpił wzrost liczby talentów w zakresie sztucznej inteligencji o 26%, co jest bardziej widoczne w większych organizacjach.

Częścią wyzwania w Wielkiej Brytanii, stwierdziła, jest to, że chociaż istnieją talenty w zakresie sztucznej inteligencji i mnóstwo start-upów w branży fintech rozwijających sztuczną inteligencję, doświadczenie w zakresie wdrażania rozwiązań w przedsiębiorstwach jest mniejsze w porównaniu z USA.

„Jeśli chodzi o bliskość talentów Big Tech, przewagę mają banki amerykańskie, Wielka Brytania [has a] bardzo silna społeczność startupów, ale tak naprawdę nie jest to rodzaj talentu, którego potrzebują, aby rozpocząć działalność gospodarczą, powiedział Mousavizadeh.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Oto najlepsze oferty nowych MacBooków w tej chwili: opcje zaczynające się od 599 USD

W erze Apple Silicon MacBooki stały się tańsze niż kiedykolwiek wcześniej – a nowe modele zaczynają się od już od 599 dolarów. W...

Nowy chip M5 firmy Apple rywalizuje z M1 Ultra we wczesnych testach porównawczych

Na początku tego tygodnia Apple zaprezentowało trzy nowe produkty z chipem M5, zbudowanym w procesie 3 nm trzeciej generacji. Chociaż obecnie jest to...

Wszystkie lokalizacje Mega Ewolucji i Mega Kamieni w Pokémon Legends: ZA

W Legendy Pokémon: ZA, Mega ewolucje to jedna z głównych cech, ponieważ wiele Pokémonów jest zdolnych do Mega Ewolucji, a jest to mechanika,...
Advertisment