Może to nie być oczywiste, ale Brompton G Line to pierwsza poważna przeróbka kultowego brytyjskiego roweru składanego w jego prawie 50-letniej historii. Jest jeszcze większa niż premiera jego pierwszy rower elektryczny w 2019 roku, dosłownie i w przenośni.
Linia G jest dostępna jako standardowy rower z piastą Shimano Alfine 8-biegową z wewnętrznym przełożeniem lub jako Rower elektryczny 4-biegowy z przerzutkąOba modele mają większe 20-calowe koła z grubymi, przyczepnymi oponami Schwalbe, hydrauliczne hamulce tarczowe Tektro, szersze kierownice i geometrię ramy bardziej przypominającą rowery pełnowymiarowe.
Wszystko to składa się na mniej nerwową jazdę, która nadaje się do bardziej zróżnicowanego terenu na rowerze, który jest łatwiejszy w serwisowaniu z czasem, biorąc pod uwagę wybór części niebędących własnością firmy i łatwe do znalezienia 20-calowe opony i dętki. Jedynym kompromisem byłby nieco większy i cięższy rower, który jest nadal lżejszy i składa się do mniejszych rozmiarów niż prawie każdy inny rower… poza oryginalnym Bromptonem.
Brompton reklamuje G Line jako rower terenowy, co jest fascynujące, biorąc pod uwagę jego długoletnią rolę we wspieraniu wielomodalnych dojazdów do pracy w mieście. Twierdzi, że G Line jest „najbardziej wszechstronnym rowerem na świecie… do miasta i nie tylko”.
Nowa linia G pojawia się na rynku tuż przed GoCycle — mniejszym rywalem Bromptona w segmencie rowerów elektrycznych do jazdy po mieście — ogłosił swój plan konkurować z firmą Brompton, wprowadzając własną linię 20-calowych składanych rowerów bez napędu elektrycznego.
Standardowy Brompton G kosztuje od 2399 £ / 2849 €, a elektryczny G od 3499,00 £ / 3999 €. Można go zamawiać w przedsprzedaży w Wielkiej Brytanii i Europie, a dostawy są już opóźnione do kilku tygodni. Te ceny z uwzględnieniem podatku wyniosłyby około 3170 $ za standardowy rower G Line lub 4500 $ za elektryczny G, gdy Brompton wprowadzi je do sprzedaży w USA. kiedyś w 2025 roku.