Niedawno opublikowana branżowa „karta raportu” wykazała, że Apple Podcasts nadal jest najbardziej lubianą platformą podcastów dla twórców. Ankieta pochodzi z ludzie w Podnews a wyniki są oparte na opiniach „135 różnych twórców podcastów”.
Ta karta raportu przedstawia „opinie twórców podcastów i słuchaczy na temat używanych przez nich platform podcastów”. Wyniki są podzielone na kategorie, w tym aplikacje, katalogi, analizy i spostrzeżenia, monetyzację, innowacje, standardy i relacje z twórcami.
Ostatnia kategoria „ogólna”, w której pyta się wydawców podcastów o „ogólne wrażenie” tych usług, pokazuje sukces Apple w tym roku (wyniki na 5):
- Podcasty Apple: 3,6 (w porównaniu z 3,2)
- Spotify: 3.2 (w porównaniu z 3.0)
- YouTube: 2.7
- Muzyka Amazon: 2,5
- Podcasty Google: 2.0 (w porównaniu z 2.6)
W rzeczywistości Apple Podcasts znalazło się na szczycie prawie każdej kategorii, przegrywając tylko ze Spotify w „katalogach” i „innowacjach”. Nawet w tych kategoriach Spotify zapewnił sobie bardzo niewielką przewagę nad podcastami Apple.

Niektóre cytaty z podcasterów o tym, jak „Apple poprawiło swoją grę” w zeszłym roku:
- „Apple Podcasts jest zaskakująco pomocny i dostępny, nawet w przypadku programów średniej wielkości”.
- ”Apple naprawdę bardzo w to zainwestowało. Kiedyś ssali! Chwała im!”
- „Jedynym, który mi odpisał, było Apple po kilku dniach oczekiwania”.
- „Apple Podcasts to jedyna firma, w której udało mi się dotrzeć do ludzi.”
- „Apple robi lepszą robotę, pokazując się, dostarczając informacji i będąc otwartym”.
Podnews podsumowuje to tak:
Ogólnie rzecz biorąc: Apple odnotowało znaczny wzrost w rankingu twórców, chociaż Spotify również odnotował wzrost wyniku. Podcasty Google pokazują, jak przez cały czas, rozczarowujący spadek pozycji; ale YouTube jest już w trudnej sytuacji w stosunku do Apple i Spotify, mimo że tak naprawdę jeszcze niczego nie uruchomił.
Jesteśmy zachwyceni widząc poprawę zarówno dla Apple, jak i Spotify; ale chętnie pomagają branży nadal koncentrować się na lepszych narzędziach dla twórców i słuchaczy.
Pełne wyniki karty raportu mogą być znaleziono o godz Podnews. Jak zawsze, nie zapomnij o świetnej ofercie podcastów na stronie 9 do 5 Sieć.
FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich przynoszących dochód. Więcej.