To jest Gorąca kapsuła, Krawędźbiuletyn o podcastingu i branży audio. Zapisać się Tutaj po więcej.
Powszechnie uważa się, że wideo jest kluczem do odkrywania podcastów: wybierasz najciekawsze klipy ze swojego programu, mając nadzieję, że któryś z nich od czasu do czasu stanie się wirusowy na TikToku, a wtedy szersza (i młodsza) publiczność stanie się Twoimi nowymi słuchaczami. Uncah jamz jest tego najlepszym przykładem, na który zwrócono większą uwagę Zadzwoń do niej tatusiu. Jednak nawet twórcy podcastów, którzy złamali kod TikToka, odkryli, że związek między zaangażowaniem w aplikację a rzeczywistym słuchaniem jest w najlepszym razie słaby.
Ta kwestia może wkrótce stać się dyskusyjna. W zeszłym tygodniu, pozornie znikąd, Izba Reprezentantów USA uchwalił ustawę zmusiłoby to chińską firmę ByteDance do sprzedaży TikToka lub w inny sposób zakazałoby mu działania w USA. Jeśli przejdzie przez Senat (tj duże „jeśli”), krajobraz mediów społecznościowych w tym kraju uległby przemianie, a krajobraz podcastów w mniejszym stopniu.
Większe sklepy korzystają z TikToka w ramach wielotorowej strategii — i w większości przypadków to się nie sprawdza. Wypaczone wywiady z pokoleniem Z pokazują, że np Zadzwoń do niej tatusiu I Naprawdę dobry podcast radzą sobie dobrze na platformie, ale są wyjątkami. Słyszałem, że perspektywa zakazu TikToka i jego wpływu na strategię marketingową ledwo pojawiała się podczas wewnętrznych dyskusji w niektórych większych firmach audio.
NPR Planeta Pieniądze to jeden z niewielu publicznych programów radiowych, który trafił na TikTok. Zawiera dziwaczne filmy wyjaśniające z udziałem Courtney Theophin i Jacka Corbetta Planeta Pieniądze TikTok ma 785 000 obserwującychczyli o 325 tys. więcej niż główny rachunek NPR.
„Anegdotycznie zdarza się, że ludzie dowiadują się o podcaście dzięki TikTok (i odwrotnie) na podstawie e-maili/komentarzy/anek/ankiet itp.” Planeta Pieniądze powiedział producent wykonawczy Alex Goldmark Gorąca kapsuła w e-mailu. „Po prostu bardzo trudno jest określić ilościowo lub zmierzyć, które pobrania są spowodowane konkretnym postem na TikToku”.
Nawet po ciężkiej pracy nad zdobyciem fanów na platformie Goldmark wie, że lepiej na niej nie polegać. „Dostosowaliśmy się do TikTok. Jack i Courtney wykonują niesamowitą pracę, dostosowując się do stylu i tonu tamtejszej publiczności” – powiedział. „Dostosujemy się do tego, co będzie dalej. Od chwili opuszczenia Twittera jako firmy mamy się dobrze. Nigdy nie myśleliśmy, że powinniśmy liczyć na to, że jakakolwiek platforma pozostanie taka sama.”
Gary Arndt, niezależny podcaster prowadzący czołowe programy historyczne Wszystko Wszędzie Codziennieudało się zdobyć część jego wyjaśniacze na tematy takie jak mała epoka lodowcowa i rozwój Route 66 wychwytywane przez algorytm TikTok. Jednak dzięki narzędziu do śledzenia linków widzi, że bardzo niewielu z tych widzów faktycznie zaprząta sobie głowę opuszczeniem platformy, aby posłuchać programu.
„Wielu twórców podcastów wydaje się myśleć, że nie mogą nic zrobić lub po prostu udostępniają treści w mediach społecznościowych. To nie działa.”
„Nawet jeśli film uzyska kilkadziesiąt tysięcy kliknięć, będę szczęśliwy, jeśli uzyskam więcej niż jednocyfrową liczbę kliknięć dziennie” – powiedział. „Prawda jest taka, że większość aplikacji społecznościowych nie chce, aby ludzie opuszczali swoje środowisko. Chcą ich tam zatrzymać.”
Według niego nie ma to porównania z tradycyjnym marketingiem, takim jak kupowanie promocji w podobnych programach lub reklamy w aplikacjach do podcastów, takich jak Overcast i Castbox. I wydaje się, że zakupione multimedia działają — Arndt twierdzi, że pobiera około 1,5 miliona pobrań miesięcznie.
„Nawet jeśli jest to niezależny podcast, nadal jest własnością mediów” – powiedział Gorąca kapsuła. „Jednak wielu twórców podcastów wydaje się uważać, że nie mogą nic zrobić lub po prostu udostępniają treści w mediach społecznościowych. To nie działa.”
Ale są pewne przypadki, w których TikTok może poruszyć igłą. Cristina Lumague, prowadząca program o prawdziwych kryminałach Upiorne opowieści i podcast poświęcony historii Ameryki Łacińskiej Historia nieznanazgromadził 215 000 obserwujących na TikToku i czasami tworzy posty, które mają ponad milion wyświetleń. Chociaż jej pobrania są skromniejsze – około 2000 tygodniowo – Lumague twierdzi, że wirusowe wideo może tymczasowo potroić jej słuchalność.
Lumague może mieć przewagę z kilku powodów. Jej grupa demograficzna jest młoda – twierdzi, że większość to osoby w wieku od 24 do 30 lat. Z powodzeniem dostosowała się również do preferowanego przez TikTok stylu tłumaczy skierowanych do przodu, korzystających z zielonych ekranów. Nawet jeśli TikTok nie zwiększa liczby odbiorców w sposób konsekwentny, jest to kluczowy element jej dystrybucji.
„Zawsze słyszę, jak ludzie mówią, że TikTok nie konwertuje do słuchaczy” – powiedział Lumague. „To dla mnie. Dostałem, nie wiem, ile wiadomości z informacją: „Znalazłem cię na Tik Toku i bardzo mi się podoba”, więc tak, utrata wykrywalności i zaangażowania byłaby bardzo duża.
Podczas gdy Senat zastanawia się, jak kontynuować prace nad ustawą, Lumague dołączył do innych użytkowników TikTok, opowiadając się przeciwko zakazowi. Ponownie publikuje wezwania do działania w aplikacji i wysyła e-maile do urzędników („nie dzwoni, bo nie lubię rozmów telefonicznych”).
Najczęstszy refren, jaki słyszę od podcasterów, brzmi: „po prostu przejdziemy na Instagram”. Ale dla Lumague nie jest to odpowiedni zamiennik. Nawet jeśli Reels ma podobny format, twierdzi, że priorytetem są dla niego treści piękne pod względem estetycznym.
„TikTok jest o wiele bardziej swobodny. Mogłabym mieć po prostu zielony ekran i nie musiałam świetnie wyglądać na wideo, i wszystko byłoby w porządku” – powiedziała. „Podcasty, które dobrze radzą sobie na Instagramie, zawierają profesjonalnie wyglądające filmy z naprawdę niezłymi kamerami. Można powiedzieć, że mają zespół.”
Nawet Arndt, który jako fotograf podróżniczy zyskał na Instagramie 180 000 obserwujących, twierdzi, że Instagram to popiersie podcastów. „W jakiś sposób treść wideo radzi sobie tam jeszcze gorzej” – stwierdził. Nie jest fanem TikToka, ale „szczerze mówiąc, jest to jeden z lepszych”.