BMW obstawia firmę na baterii Gen6 EV


Podczas gdy inni producenci samochodów przemyśla ich plany, ponieważ globalny apetyt na EV zwalniaBMW przysięga pozostać na kursie. Niemiecki producent samochodów twierdzi, że nadal planuje zaoferować EV w każdym segmencie pojazdów we wszystkich swoich macie, w tym Mini i Rolls-Royce. A co najważniejsze, BMW inwestuje miliardy dolarów w nową technologię akumulatorów, w tym nowy kontroler, który nazywa „Master Energy”.

W miarę zmiany wiatrów politycznych, BMW ma nadzieję, że podwojenie technologii EV może pozwolić mu przejść od Tesli, odeprzeć nadchodzącą falę pływów chińskich EV i zwiększyć swój udział w rynku.

W marcu ubiegłego roku BMW ogłosiło to Neue Klassenowa całkowicie elektryczna architektura, która będzie stanowić podstawę przyszłych EVS. Gdy firma nadal wypuszcza szczegóły nowego technologiazaprosił grupę dziennikarzy do Monachium w zeszłym miesiącu do pokazania nowo opracowanych ogniw akumulatorowych, modułu sterowania Energy i silników Neue Klasse-opracowanych wewnętrznie.

Nowy układ napędowy obiecuje lepszą wydajność, większy zasięg i większą gęstość energii. BMW twierdzi, że same cylindryczne akumulatory oferują 30 procent więcej zasięgu, 30 procent szybszego ładowania i 20 procent więcej gęstości energii.

Ewolucja baterii BMW, od komórek pryzmatycznych po okrągłe komórki.
Zdjęcie: BMW

Inwestowanie w przejście do elektrycznego

Reklama

Opracowanie wszystkich tych technologii to kosztowna praca. Inwestycja elektryfikacyjna, którą sama BMW dokonała, reprezentuje „projekt stulecia i największą inwestycję w historię firmy”, powiedział Joachim Post, członek zarządu BMW AG Group. Podczas gdy BMW daje sobie trochę miejsca na poruszanie się, kiedy przyszłe zelektryfikowane pojazdy pojawią się na różnych rynkach na całym świecie, Post powiedział, że BMW dąży do dekarbonizacji całego cyklu życia pojazdu o 40 procent do 2030 r.

„BMW jest liderem e-mobilności”, powiedział Post podczas dyskusji przy okrągłym stole, zauważając, że firma sprzedała 420 000 eV na całym świecie w 2024 r., Co stanowi wzrost o 30,5 procent roku do roku. „Ze względu na szerokie portfolio mamy w każdym odpowiednim segmencie [battery-electric vehicle]. Myślę, że to wyraźna zaleta. Jesteśmy otwarci technologia, ponieważ rynki i klienci decydują, którą technologię wybrać. ”

Nowy układ napędowy obiecuje lepszą wydajność, większy zasięg i większą gęstość energii

BMW jest jednym z mniejszych producentów motoryzacyjnych według wielkości na świecie, a jego inwestycje i zaangażowanie w elektryfikację są znaczące. Firma inwestuje w elektryfikację od 2009 roku, kiedy uruchomiono mini e. Firma nie podzieliłaby się całkowitą liczbą inwestycji, ale matematyka z tyłu wzorca wskazuje na miliardy dolarów.

Firma opracowała nową technologię, aby EV lżejsze, bardziej wydajne i tańsze w produkcji, a jednocześnie utrzymując linie produkcyjne na całym świecie, aby wyświetlić szeroką gamę pojazdów z różnymi sztabami napędowymi. Podczas gdy chińskie innowacje EV i rosnąca wrogość USA wobec EVS stanowią znaczące wiatry głowy, BMW wydaje się niewzruszone i nadal idzie naprzód.

Bardziej wydajna i niedroga technologia akumulatorów

Nowy, tak zwany pakiet akumulatorów „Gen6” BMW, który będzie stanowić podstawę pojazdów Neue Klasse, będzie filtrować w markach firmy. Poprzednie akumulatory Gen5 to pryzmatyczne pakiety akumulatorów zainstalowanych w podwozi pojazdu. Te prostokątne baterie Catl i Samsung SDI są pakowane razem w dużych prostokątnych paczkach, używane w pojazdach takich jak BMW i3 i I4.

Te cylindryczne ogniwa akumulatorowe Gen6 opracowane przez Gen6 oferują o 30 procent większy zasięg, do 30 procent szybszych prędkości ładowania, o 20 procent więcej gęstości energii i są o 50 procent tańsze w budowie.

BMW twierdzi, że jego akumulatory Gen5 są niezawodne, ale mogą być trudne do wymiany, jeśli się nie powiedzie. Komórki akumulatorów Gen5 nie mogą być indywidualnie naprawiane; Zamiast tego cały pakiet akumulatora, który leży u podstaw samochodu, musi zostać wymieniony, który może być kosztowny i marnotrawny. Baterie Gen6 są lżejsze, mniejsze i bardziej wydajne. A ponieważ są one cylindryczne, podobnie jak baterie Tesli, można je indywidualnie wymienić, jeśli zawiodą.

Inwestycja elektryfikacyjna, którą sam BMW dokonała, reprezentuje „projekt stulecia i największą inwestycję w historię firmy”

Akumulatory Gen6 zostaną zainstalowane w pojazdach Neue Klasse firmy na długo przed zbudowaniem reszty samochodu, na etapie, w którym pojazd jest nadal „ciałem w białej” szkieletowej ramie. Nowy model komórki do pakietu pozwala na zainstalowanie pakietu akumulatora, z modułem sterującym, z modułem sterującym w tylnych siedzeniach. Pakiet akumulatora staje się podłogą konstrukcyjną pojazdu, a nie przykręconym elementem, dodając sztywność i wytrzymałość skrętną, co czyni go częścią architektury 800 V, a nie platformą, na której siedzą przyszłe pojazdy. Nie ma również żadnego elektronicznego opakowania między komórkami, co ułatwia ich recykling i wymianę, ponieważ nowe pakiety akumulatorów są kontrolowane przez nowy „Energy Master”, który znajduje się na szczycie pakietu Gen6. (Więcej o tym później.)

Cylindryczne baterie są wykonane z cienkiej miedzi, pokryte zawiesiną, a następnie mocno ranną, ograniczoną i wypełnioną elektrolitem. Występują w dwóch formatach: 4695 i 46120 (średnica 46 mm i wysokości 95 lub 120 mm). Firma twierdzi, że nowy pakiet może pobierać do 300 km (186 mil) w 10 minut po podłączeniu do szybkiej ładowarki DC. Pochodna konstrukcja pakietów baterii ułatwi instalację w pełnej linii firmy-nawet tańsze modele-choć BMW niechętnie stwierdził, czy technologia spowoduje niższe ceny dla konsumentów.

Ponadto BMW współpracuje z SK TES Aby przetworzyć stare akumulatory EV w wysokiej jakości metale, które można ponownie wykorzystać w produkcji nowych baterii. Celem jest stworzenie całkowicie okrągłego łańcucha produkcji dla akumulatorów firmy.

Jest wyjątkowy dla producenta producenta do opracowywania własnych chemii baterii i procesów produkcyjnych, a jeszcze bardziej wyjątkowy jest to, że BMW powiedział, że nie chce zostać producentem baterii. Firma twierdzi, że zwrócono się do potencjalnej produkcji technologii akumulatorów dla innych branż, takich jak Aerospace, ale odmówiła.

Niebieski front BMW IX z oświetloną kratką

Zdjęcie: BMW

BMW planuje pozyskiwać akumulatory z EVE Energy i Catl w Chinach, ale złoży opakowania akumulatora w miejscach produkcyjnych w pobliżu miejsca, w którym będą budowane pojazdy-coś, co BMW nazywa produkcją „lokalnych dla lokalnych”. Jeden z takich obiektów jest obecnie budowany w Woodruff w Południowej Karolinie, w pobliżu zakładu BMW w Spartanburgu, gdzie produkuje X3 zarówno na rynek amerykański, jak i eksport do krajów na całym świecie. To lokalne podejście do lokalizacji jest częściowo zajmujące się rosnącą regionalizacją, która ma miejsce w krajach takich jak USA, w których taryfy prezydenta Donalda Trumpa głęboko wpłynęłyby na sektor motoryzacyjny. Ma także ustabilizować niektóre problemy z łańcuchem dostaw, które napędzały spustoszenie podczas pandemii Covid-19.

„Naszą filozofią jest to, że produkcja podąża za rynkami. Łańcuch dostaw następuje po produkcji. Mamy ogromny ślad w USA – powiedział Post w odpowiedzi na pytanie dotyczące zagrożeń taryfowych Trumpa. „Kiedy mówimy o aluminium i stali lub taryfach, chodzi o to, że mamy ogromny ślad. To sprawia, że ​​jesteśmy bardziej niezależni z tymi rzeczami – kontynuował.

Oprócz tych nowych pakietów baterii Gen6 znajdują się w tym, co BMW nazywa „Master Energy”. Ten „Penthouse” będzie siedział pod tylnymi siedzeniami w pojazdach Neue Klasse i będzie działać zarówno jako kontroler baterii, jak i zasilacz. Energy Master oferuje zarządzanie energią zarówno dla pojazdów wysokiego napięcia, jak i systemów układu napędowego oraz systemów niskiego napięcia w pojeździe, takim jak wycieraczki przedniej szyby i kontrola klimatu.

Master energii może przełączać się między 400 woltami a 800 woltami na podstawie wyjścia ładowarki, które, jak twierdzi BMW, jest bardziej wydajnym i inteligentnym sposobem ładowania. Obsługuje również dwukierunkowe ładowanie, umożliwiając funkcjom Neue Klasse do obsługi funkcji pojazdu do domu, pojazdu do ładowania (V2L) i pojazdu do sieci (V2G).

Oprócz tych nowych pakietów baterii Gen6 znajdują się w tym, co BMW nazywa „Master Energy”

BMW produkuje mistrz energii wewnętrznej w swoim reteoledowanym zakładzie w Landshut w Niemczech, około godziny od Monachium. Fabryka używa robotów na wysoce elastycznej i czystej linii montażowej. Opiera się również w dużej mierze na rozpoznawaniu obrazu wspomaganego przez AI, aby upewnić się, że części są prawidłowo zainstalowane. Firma wypróbowuje zręczną robotykę, która może dokładnie uchwycić, manipulować i podłączyć wiązki przewodów na Master Energy, zadaniu wykonanym przez ludzi. Po złożeniu i uszczelnieniu mistrza energii pracownicy fabryki sprawdzają pracę robotów i testują mistrzów energii przed wysyłką do światowych lokalizacji BMW w celu instalacji w nowych pakietach baterii.

Zmiany napędowe i ulepszenia roślin

BMW nie jest obcy w tworzeniu samochodów elektrycznych, ale retolowanie nowych produktów, współpracowników szkoleniowych i modernizacji starych roślin wymaga ogromnej inwestycji w lokalizacje produkcyjne na całym świecie – w tym w najstarszym zakładzie firmy w samym sercu Monachium.

Trzypiętrowy zakład jest obecnie w trakcie modernizacji, dekonstrukcji i odbudowy (wszystkie jednocześnie), a jednocześnie nadal produkuje 1000 pojazdów z różnymi sztabami napędowymi (pojazdy lodowe i EV), wszystkie na tej samej linii. Jest to ogromna inwestycja w wysokości 650 mln EUR (682 mln USD), która nie tylko wymaga niewiarygodnego zarządzania logistycznego, ale także przekwalifikowania istniejących pracowników, z których niektórzy pracowali na linii od ponad 20 lat.

„Naszą filozofią jest to, że produkcja podąża za rynkami, a łańcuch dostaw jest zgodny z produkcją. Mamy ogromny ślad w USA – powiedział Post. „Jesteśmy największym eksporterem pod względem wartości z USA i Niemiec, a czasem ludzie zapominają o tych rzeczach”.

Cała ta praca łączy się, aby utrzymać elastyczne produkty BMW, łańcuch dostaw i linię produkcyjną w świecie politycznym, który jest coraz bardziej wrogi w stosunku do elektryfikacji i zielonej technologii. BMW twierdzi, że niezachwiane jest zaangażowanie w ogromne zmiany zachodzące w transporcie i umieściło pieniądze tam, gdzie jego usta znajdują się na przyszłości elektryfikacji.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

W pełni funkcjonalny komputer Apple-1 sprzedaje za 375 000 USD na aukcji

Apple-1 było pierwszym komputerem zbudowanym przez Steve'a Jobsa i Steve'a Woźniaka, który oznaczał początek Apple. Nic dziwnego, że znalezienie dziś Apple-1 jest dość...

Pokémon Go Totodile Community Day Classic Guide

Pokémon Go ma Dzień społeczności Totodile wydarzenie na Sobota, 22 marca w godzinach 14–15 w czasie lokalnym.Zgodnie z oczekiwaniami podczas wydarzenia z...

NCSC, DSIT INLIST IBM do prowadzenia programu różnorodności cybernetycznej

Wielka Brytania National Cyber ​​Security Center (NCSC), współpracując z Departament Nauki, Innowacji i Technologii (DSIT), zwrócił się do wsparcia giganta technologicznego IBM za...
Advertisment