Firma BMW of North America zawarła z Redwood Materials umowę na recykling akumulatorów litowo-jonowych ze wszystkich swoich pojazdów elektrycznych, jak poinformowały dzisiaj firmy.
Niemiecki producent samochodów poinformował, że poinstruuje swoich dealerów, aby wysyłali stare akumulatory ze wszystkich swoich modeli elektrycznych, w tym pojazdów elektrycznych na baterie, hybrydowych, łagodnych hybryd i hybryd typu plug-in takich marek jak BMW, Mini i Rolls-Royce, do Redwood w celu poddania ich recyklingowi.
Firma Redwood, założona przez współzałożyciela Tesli i byłego dyrektora ds. technologii JB Straubela, będzie zajmować się akumulatorami wycofanymi z eksploatacji w dwóch swoich zakładach. Jeden z obiektów znajduje się w Reno w stanie Nevadaa drugi, który jest jeszcze w budowie, będzie w Charleston w Karolinie Południowej — w pobliżu zakładów BMW w Spartanburgu i Woodruff. Producent ogniw akumulatorowych tego producenta samochodów, AESCznajduje się również w pobliskim mieście Florence w Karolinie Południowej.
Redwood nie ujawnił, które konkretne materiały z BMW zostaną poddane recyklingowi, ale w poprzednich umowach firma przetwarzała materiały katodowe i anodowe, które są kluczowymi składnikami akumulatorów litowo-jonowych. Firma bierze materiały i przekształca je w „wysokiej jakości” materiały akumulatorowe, które następnie mogą być odsprzedawane z powrotem jej licznym partnerom w celu produkcji nowych akumulatorów EV. Około 95–98 procent tych materiałów jest ostatecznie odzyskiwanych i zwracanych do łańcucha dostaw, mówi Redwood.
Redwood chwalił BMW jako „pioniera elektryfikacji”, cytując wprowadzenie i3 hatchback EV w 2013 r. (BMW później wycofało i3.) Producent samochodów powiedział, że do 2030 r. będzie miał co najmniej sześć całkowicie elektrycznych modeli w produkcji w USA. BMW ma obecnie kilka modeli elektrycznych na sprzedaż w USA, w tym i7ten i4i SUV-y iX.
Redwood Materials zostało założone w 2017 roku przez Straubela. Oprócz rozbijania złomu z procesu produkcji akumulatorów BMW, firma zajmuje się również recyklingiem akumulatorów EV z Tesla, Bród, Generalny Motors, Toyota, Nissan, Specjalistyczny, Amazonka, Lyft, Rowery Rad Poweri inne. Redwood jest również recykling baterii stacjonarnychjak w stacji magazynowej na Hawajach.
Wiele baterii z tych pierwszych pojazdów elektrycznych, takich jak Nissan Leaf, Tesla Model S i BMW i3, właśnie zbliża się do końca swojego okresu eksploatacji i wymaga recyklingu. Po otrzymaniu baterii od różnych partnerów, Redwood rozpoczyna proces recyklingu chemicznego, w którym usuwa i rafinuje odpowiednie elementy, takie jak nikiel, kobalt i miedź.