Blue Eye Samurai to akt „zemsty” dla swojej reżyserki


Jane Wu rozumiała podróż młodej wojowniczki przedzierającej się przez zdominowaną przez mężczyzn hierarchię władzy. Choć Amber Noizumi i Michael Green (Logana, Blade Runner 2049) współtworzył nowy serial Netfliksa Samuraj o niebieskich oczachodnaleźli duszę animowanego eposu w formacie hard-R w Wu, autorce scenorysów, reżyserce i mistrzyni sztuk walki, której niedoceniona rola w hitowych filmach akcji na przestrzeni ostatnich 20 lat uczyniła ją oczywistym wyborem na nadzorowanie reżyserii serialu. Samuraj o niebieskich oczach podąża za Mizu, młodą kobietą rasy mieszanej z XVII-wiecznej Japonii, która przebiera się za samuraja, aby znaleźć czterech białych mężczyzn ukrywających się w kraju – i tego, który prawdopodobnie jest jej ojcem. Awans Wu w branży akcji i animacji nie był tak krwawy jak Samuraj o niebieskich oczachale było równie rygorystyczne.

„To było niesamowicie realistyczne, jak Mizu czuła się jako kobieta przechodząca przez Edo w Japonii, kiedy kobiety naprawdę postrzegano jako przedmioty dekoracyjne” – Wu mówi Polygon. „Bez wątpienia utożsamiałem się z gniewem, jaki czuła. Udało mi się skierować tę złość. I to było bardzo oczyszczające.”

Frustracja Wu związana z „klubem braci” hollywoodzkich filmów akcji ujawnia się z całą mocą w filmie Samuraj o niebieskich oczach, który zmienia ostrą jak brzytwa szermierkę na miarę ery Johna Wicka. Mizu podcina ramiona, podskakuje przez góry i rozdziera się na kawałki, próbując znaleźć odpowiedzi. To naprawdę zdumiewające, a kiedy w napisach końcowych pojawia się nazwisko Wu jako dyrektora nadzorującego, staje się oczywiste, dlaczego. CV Wu jest pełne kluczowych projektów, a także scenorysów do serialu animowanego lepszego, niż ktokolwiek by się spodziewał Przygody Jackie Chana I Duży facet i robot Rusty Boy Do Gra o tron I Spider-Man: In the Spider-Verse. Kiedy to odkryłem, reżyser trafił w mój osobisty radar opracowała choreografię do wszystkich najlepszych momentów Mściciele„Bitwa o Nowy Jork. Marvel wiedział, że musi to mieć związek z biznesem Jane Wu i rekrutacją jej oczu Thor: Ciemny Świat, strażnicy GalaktykiI Czas ultrona. Jej styl – łączący wiedzę z zakresu fizyki i płynności, ironiczne wyczucie czasu w komiksie oraz trening w sztuce walki wushu – prawie zapewnił jej pracę przy reżyserowaniu chińskich hitów kinowych, chociaż pandemia pokrzyżowała te plany. Jednak niczego nie żałuje – jest dokładnie tam, gdzie chce być.

Chociaż odciski palców Wu są obecne we wszystkich współczesnych akcjach, Samuraj o niebieskich oczach wreszcie w znaczący sposób stawia jej nazwisko w centrum uwagi. Nie zmarnowała okazji. Wu twierdzi, że dwie dekady radzenia sobie z mikroagresją w miejscu pracy włożyła bezpośrednio w akcję serialu, co robi wrażenie twardy.

„A uderzenia muszą być mocne” – mówi. „To część mojego doświadczenia w sztukach walki i tego, że w dzieciństwie oglądałem wiele akcji w kinie w Hongkongu. Doceniam dobre trafienie. Chcę, żebyś to poczuł. Na tym właśnie polega idea tego, co robimy, gdy opowiadamy historie – chcę, żebyście to poczuli”.

Reklama

Obraz: Netflix

Wu miała od razu jasną wizję tego, jak podejść do osobistej, acz klasycznej sagi o samurajach Noizumi i Greena. Podczas jej pracy w filmach Marvela i Gra o tronzauważyła, że ​​kręcenie filmów akcji na żywo tak bardzo opiera się na efektach specjalnych, że niemal stało się formą animacji. Więc z Samuraj o niebieskich oczachWu chciał działać odwrotnie i stworzyć „animację przypominającą akcję na żywo”. Chociaż odniesienia do akcji na żywo i rotoskopia były częścią metodologii animacji od początków Walta Disneya, Wu chciała stworzyć plan, który byłby bliższy temu, jak podchodziła do pracy nad gigantycznym filmem, takim jak Mściciele.

W rezultacie powstał „manifest” ds Samuraj o niebieskich oczach: Każde ujęcie lub sekwencja w serialu będzie brana pod uwagę z punktu widzenia akcji na żywo, począwszy od obiektywów kamery po konstrukcję scenografii i choreografię „aktorską”. Podobnie jak Roger Deakins podniósł styl kręcenia filmów Pixar WALL-EWu chciał, aby cała produkcja sprawiała wrażenie przygotowanej do kręcenia w akcji na żywo. Wymagało to obszernej wstępnej wizualizacji całej serii i stworzenia cyfrowych zestawów proxy, co umożliwiło Wu i zespołowi kreatywnemu „poszukiwanie lokalizacji” w poszukiwaniu różnych scenografii.

„Wpadłem na ten pomysł dzięki postaci Mizu. Jest dwurasowa. Chciałem więc, żeby patrząc na tę produkcję, można było odnieść wrażenie, że jest to świetne połączenie animacji i akcji na żywo. Chciałam pokazać, że w tej różnorodności jest siła” – mówi.


Jane Wu prowadzi pokaz walki mieczem w kampusie Blue Spirit we Francji

(u góry) Porównanie choreografii z ukończoną animacją; (na dole) Wu prowadzi pokaz walki mieczem w kampusie Blue Spirit we Francji
Zdjęcia: Netflix

Po zaplanowaniu wszystkich sesji Wu współpracował z choreografką akcji Sunny Sun, aby wystawić każdą z nich Samuraj o niebieskich oczachbitew w praktycznych środowiskach. W bardziej wymagających dniach pandemii Sun przez dwa tygodnie bąbelkował z zespołem kaskaderów w ośrodku w Chinach, opracowując ruchy na każdą walkę i nagrywając je w celach informacyjnych. Wu twierdzi, że jest to powszechna praktyka w przypadku gigantycznych hitów kinowych, ale poziom prac przygotowawczych jest rzadko spotykany w animacji. Pomogło jej to, że mogła także władać mieczem, gdyby zespół animatorów we francuskim Blue Spirit kiedykolwiek potrzebował bliższego punktu odniesienia.

Są odcinki, w których Wu złamał manifest, aby wrzucić publiczność z powrotem na kanapę. W szóstym odcinku serialu Mizu przedziera się przez agresywnie bronioną fortecę pełną pułapek, od których Jigsawowi ślini się. Wu mówi, że to był hołd dla Wejście smoka, gry i anime — źródła inspiracji, które rozkoszują się walkami z bossami. Ale fantastyki są w tej serii nieliczne; w większości nawet najkrwawsze ataki przemocy Samuraj o niebieskich oczach przestrzegał zasad, a jednocześnie spełniał marzenia Wu. W jednym z pierwszych odcinków Mizu mierzy się z 10 wojownikami w dojo. Sekwencja była idealnym miejscem, w którym reżyser mógł dać upust emocjom.

„Nie chciałam, żeby to było coś w stylu: «Ja hackuję ciebie, ty hakujesz mnie», bo to jest po prostu nudne” – mówi. „Chciałem czegoś, co zachwyci nawet naszą społeczność kaskaderów. Więc dużo rozmawialiśmy o Mizu i jej postaci, ponieważ ona nie mówi zbyt wiele, a pozostałych 10 uczniów dojo bez przerwy na nią gadało. Więc powiedziałem: „Wyrwijmy im zęby”. Zrańmy ich usta, bo ona chce, żeby się zamknęli. A kto nie krzywi się, gdy wybijają zęby?”

Wu nie może powstrzymać się od śmiechu z własnego ruchu i wszystkich elegancko skonstruowanych wybuchów wściekłości. Nawet nadrzędna fabuła pierwszego sezonu, przedstawiająca przybycie europejskiej broni do Japonii i przerwanie honorowych walk, odzwierciedla jej własne doświadczenia. „Dorastałam w Azji” – mówi – „a kultura zachodnia zawsze nas bombardowała, wmawiając nam, że nasza kultura azjatycka nie jest tak ważna i nie sprawia tyle frajdy. Było to więc swego rodzaju nadejście bombardowania”.

Z Samuraj o niebieskich oczach, Wu stawia opór i to w stylu, który doskonali od lat, służąc innym. Teraz jej kolej.

„To wszystko jest długi zemsta za mnie” – mówi z uśmiechem.

Samuraj o niebieskich oczach sezon 1 jest już transmitowany w serwisie Netflix.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Kody QR mogą być ukrytym oszustwem typu phishing – ostrzega FTC

Federalna Komisja Handlu (FTC) ostrzegła społeczeństwo przed skanowaniem jakichkolwiek starych kodów QR blog z alertami konsumenckimi zeszły tydzień. Oczywiście ostrzeżenie sprowadza się...

W miarę zbliżania się premiery Apple rozpoczyna planowanie szkoleń Vision Pro dla pracowników sprzedaży detalicznej

Apple intensywnie się do tego przygotowuje Premiera detaliczna Vision Pro– wynika z nowego raportu z Bloomberga. Według doniesień Apple zaczęło planować sesje...

Włącz podwójne dotknięcie dowolnego zegarka Apple Watch: instrukcje

Jedną z głównych nowych funkcji Apple Watch Series 9 i Ultra 2 jest tak zwane „podwójne dotknięcie”, które pozwala użytkownikom kontrolować urządzenie do...
Advertisment