Według nowego raportu Apple zmienia swoje międzynarodowe strategie sprzedaży, „aby bardziej skoncentrować się na Indiach”. Bloomberga. W ramach tych przetasowań Indie po raz pierwszy staną się własnym „regionem sprzedaży” w Apple.
Raport wyjaśnia, że Apple wprowadza zmianę w świetle niedawnego odejścia wiceprezesa:
Apple wprowadza zmiany po tym, jak jego wiceprezes odpowiedzialny za Indie, Bliski Wschód, Morze Śródziemne, Europę Wschodnią i Afrykę — Hugues Asseman — niedawno przeszedł na emeryturę. Wraz z jego odejściem producent iPhone’ów promuje swojego szefa Indii, który podlegał Assemanowi. Ten dyrektor, Ashish Chowdhary, będzie teraz podlegał bezpośrednio Michaelowi Fengerowi, szefowi sprzedaży produktów Apple.
Ostatnie zmiany wpłyną na strukturę zarządzania Apple, ale nie na sposób raportowania sprzedaży regionalnej w publicznych wynikach finansowych. W tych oświadczeniach firma uwzględnia Indie jako część swojej kategorii Europa, wraz z Bliskim Wschodem i Afryką. Wydziela również cztery inne regiony: Ameryki, Wielkie Chiny, Japonię i resztę Azji i Pacyfiku.
Restrukturyzacja jest zgodna z czym Bloomberga odnosi się do niedawnego „gwałtownego wzrostu popytu” w Indiach i zapewni temu krajowi „wzrost znaczenia” w Apple. Raport cytuje „ludzi posiadających wiedzę w tej sprawie”, ponieważ Apple nie ogłasza tych zmian publicznie.
Ponadto Apple nie tylko odnotowuje wzrost popytu w Indiach, ale firma kładzie również coraz większy nacisk na produkcję w tym kraju. W zeszłym tygodniu raport zwrócił uwagę na ogromny nowy Foxconn Roślina przybywająca do Indii.