Bird twierdzi, że wyda 150 milionów dolarów na poważną ekspansję w Europie. Firma zajmująca się udostępnianiem skuterów z siedzibą w Santa Monica ogłosiła, że w nadchodzących miesiącach wprowadzi swoje jednoślady na baterie do 50 nowych miast na kontynencie, a także zwiększy flotę na obecnych rynkach. Ten ruch następuje w miarę kontynuowania udostępniania skutera mocno występować w Europie pośród trwającej pandemii COVID-19.
Aby pomóc nadzorować tę nową inicjatywę, Bird awansuje dwóch pracowników do swojego zespołu wykonawczego: Renaud Fages zostaje mianowany szefem operacji globalnych; a Brendan O’Driscoll będzie szefem produktu, wzrostu i danych, nadzorując zarówno globalną strategię produktową firmy Bird, jak i jej wdrażanie.
„Europa odgrywa wiodącą rolę nie tylko we wdrażaniu mikro-pojazdów elektrycznych, ale także w przeprojektowywaniu miast, aby bezpiecznie promować ich użytkowanie” – powiedział Travis VanderZanden, założyciel i dyrektor generalny Bird w oświadczeniu.
Bird powiedział, że część jego inwestycji w wysokości 150 milionów dolarów zostanie wydana na „wdrażanie nowej generacji aplikacji do recyklingu i drugiego cyklu życia pojazdów, inwestowanie w wiodące w branży programy kapitałowe i zapewnianie partnerstw w całym regionie, mających na celu poprawę transportu dla wszystkich Europejczyków”.
Odkąd po raz pierwszy przybył do Paryża w 2019 r., Bird dostrzegł ogromny potencjał wzrostu w Europie dzięki solidniejszej sieci ścieżek rowerowych i kulturze mniej zależnej od pojazdów będących własnością prywatną. Bird nabył Circ, wiodącej wypożyczalni skuterów elektrycznych w Europie i na Bliskim Wschodzie, w styczniu 2020 r. Firma działa obecnie w ponad 50 miastach na kontynencie, co oznacza, że ta nowa inwestycja będzie stanowić podwojenie obecnego zasięgu Birda.
Ale firma również doświadczyła wielu niepowodzeń. Bird ostatecznie nie zdobył jednego z upragnionych zezwoleń obsługiwać swoje skutery w Paryżu, ani też nie wydaje się być na dobrej drodze otrzymać licencję w Londynie.
Bird jest coraz bardziej zależny od przychodów ze swojego programu franczyzowego, w ramach którego sprzedaje swoje starsze skutery małym operatorom i bierze udział w każdej przejażdżce. Program, który nazywa się Bird Platform, doprowadził niektórych operatorów do poważnego zadłużenia, OneZero zgłoszone ostatni rok. Od tego czasu firma uruchomiła Bird Platform w krajach takich jak Szwajcaria i Estonia, kibicując inwestorom, którzy mają nadzieję, że obniży koszty pracy i koszty kapitałowe Birda.
W styczniu, Informacja zgłoszone że Bird był bliski zawarcia umowy o pozyskanie ponad 100 milionów dolarów długu zamiennego od niektórych swoich obecnych inwestorów. Zadłużenie, które mogłoby ostatecznie zostać zamienione na akcje, pomogłoby Birdowi uniknąć sprzedaży akcji po niższej cenie niż we wcześniejszych rundach pozyskiwania funduszy.
Firma podwaja również sprzedaż bezpośrednią do konsumentów, odsłaniając Bird Air za 599 dolarów ostatni rok.