Biden zapewnia producentom samochodów pewną elastyczność w zakresie minerałów stosowanych w akumulatorach w ostatecznych zasadach ulgi podatkowej na pojazdy elektryczne


Administracja Bidena daje producentom samochodów pewną swobodę w zakresie niektórych rygorystycznych zasad dotyczących uprawnień do rządowej ulgi podatkowej w wysokości 7500 dolarów.

Ostateczne wytycznektóry został dziś opublikowany, daje firmom samochodowym dwuletnie zwolnienie z przepisów ustawy o ograniczaniu inflacji (IRA), które mają na celu dyskwalifikację pojazdów elektrycznych zawierających minerały z akumulatorów z krajów takich jak Chiny, Rosja, Iran i Korea Północna – tak zwanych „podmiotów zagranicznych” budzące obawy” (FEOC).

Zwolnienie dotyczy wyłącznie minerałów akumulatorowych „niemożliwych do wyśledzenia”, takich jak grafit, który często pochodzi z Chin. Departament Skarbu poinformował dziś, że materiały te są wyłączone z przepisów do 2027 r.

Wyłączenie ma zastosowanie wyłącznie do minerałów pochodzących z akumulatorów, których wyśledzenie jest niemożliwe w praktyce

Inne ograniczenia dotyczące bardziej rozpowszechnionych minerałów, takich jak lit, nikiel i kobalt, wejdą w życie w styczniu 2025 r. Na przykład akumulatory EV zawierające minerały pochodzące z Chin nie będą kwalifikować się do kredytu w wysokości 7500 dolarów.

Przemysł samochodowy naciskał na administrację, aby wycofała się z bardziej restrykcyjnych przepisów ulgi podatkowej dotyczących minerałów śladowych, argumentując, że spełnienie ich w wcześniejszym terminie byłoby prawie niemożliwe.

Reklama

„Wyobraźcie sobie pojazd elektryczny, który spełnia wszystkie wymagania kwalifikacyjne IRA, ale zostaje wyrzucony z programu z powodu śladowej ilości krytycznego minerału z FEOC?” John Bozzella, dyrektor generalny Alliance for Automotive Innovation, który reprezentuje większość głównych firm motoryzacyjnych, stwierdził w oświadczeniu. „To nie ma sensu – zwłaszcza biorąc pod uwagę ogromne inwestycje, jakie producenci samochodów i dostawcy dokonują w krajową produkcję pojazdów elektrycznych”.

To powiedziawszy, ostateczne zasady prawdopodobnie zostaną rozstrzygnięte listę kwalifikujących się pojazdów– zauważyła Bozzella. Obecnie w USA można kupić około 114 modeli pojazdów elektrycznych. Z tej liczby tylko 13 kwalifikuje się do pełnego kredytu, a kolejnych dziewięciu kwalifikuje się do połowy kredytu w wysokości 3750 USD.

Przemysł samochodowy naciskał na administrację, aby wycofała się z bardziej restrykcyjnych zasad ulgi podatkowej

Istnieją również limity dochodów dla kupujących oraz rygorystyczne zasady dotyczące pojazdów i akumulatorów. Aby się zakwalifikować, pojazdy elektryczne muszą zostać wyprodukowane w Ameryce Północnej, a cena jest ograniczona do 55 000 dolarów w przypadku sedana i 80 000 dolarów lub mniej w przypadku SUV-a lub ciężarówki.

Wytyczne określają również zasady obowiązujące dealerów oferujących klientom kredyt w formie natychmiastowego rabatu w momencie zakupu. Departament Skarbu stwierdził, że świadczenie cieszyło się ogromną popularnością i odnotował, że w tym roku ponad 100 000 klientów otrzymało kredyt w formie natychmiastowego rabatu.

Pozostaje leasing atrakcyjna opcja dla kupujących samochody, którzy chcą przejść na napęd elektryczny. Większość pojazdów czysto elektrycznych i hybrydowych typu plug-in, niezależnie od pochodzenia materiału z akumulatora lub miejsca produkcji, kwalifikuje się do pełnej ulgi podatkowej w wysokości 7500 USD, jeśli są leasingowane. Dzieje się tak dlatego, że pojazdy leasingowane są uważane za pojazdy będące własnością komercyjną. Działy finansowe firmy samochodowej ubiegają się o kredyt w imieniu klienta i wykorzystują oszczędności do obniżenia ceny leasingu.

Administracja Bidena uznała przyjęcie pojazdów elektrycznych za główny element swojej polityki dotyczącej zmian klimatycznych, jednocześnie pracując nad przekierowaniem łańcucha dostaw z Chin, które odpowiadają za około 70 procent światowej produkcji akumulatorów do pojazdów elektrycznych.

Kilka firmy Posiadać powiedział zbudują nowe fabryki w Ameryce Północnej, w tym nowe działalności wydobywczej. Ale uruchomienie tych fabryk i kopalń zajmie lata. A w międzyczasie robią to producenci samochodów zmarzniesz w stopy o pieniądzach, które przeznaczyli na produkcję pojazdów elektrycznych gdy popyt zacznie spadać.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Zdobądź certyfikaty IT CompTIA, a ten pakiet przygotowawczy kosztuje tylko 59,97 USD

Istnieje więcej niż jeden sposób szkolenia na specjalistę IT. Chociaż formalny dyplom może otworzyć wiele drzwi, nadal istnieją wiarygodne zasoby, do których...

Gra na iPoda Tetris sterowana za pomocą kółka przewijania znalezionego w prototypie

Niepublikowany iPoda Na prototypie modelu 3. generacji odnaleziono grę Tetris, sterowaną za pomocą kółka przewijania… Klon Tetrisa został znaleziony przez użytkownika X AppleDemoYTktóra...

VANKYO przedstawia nowości projektorów na rok 2024 z inteligentnymi funkcjami

VANKYO, wiodąca na świecie marka innowacyjnych projektorów, wypuszcza na rynek trzy projektory domowe w sam raz na Dzień Pamięci: Leisure L470 Neo, Leisure...
Advertisment