Salesforce ogłosił przychody w drugim kwartale w wysokości 5,15 mld USD, co oznacza wzrost o 29% rok do roku.
Przychody z subskrypcji i wsparcia za kwartał dla dostawcy oprogramowania jako usługi (SaaS) do zarządzania relacjami z klientami (CRM) wyniosły 4,84 mld USD, co stanowi wzrost o 29% rok do roku, podczas gdy przychody z usług profesjonalnych i inne przychody za kwartał wyniosły 310 mln USD, co oznacza wzrost o 23% rok do roku.
W publikacji o wynikach całoroczne prognozy dla rynków finansowych to 20,7–20,8 mld USD. Poprzedni poradnictwoprzed pandemią wynosił od 21 do 21,1 mld USD.
Marc Benioff, prezes i dyrektor generalny Salesforce, powiedział w oświadczeniu o wynikach: „To upokarzające, że mieliśmy jeden z najlepszych kwartałów w historii Salesforce w kontekście wielu kryzysów, które poważnie wpływają na nasze społeczności na całym świecie.
„Salesforce powstał na bazie naszej wiary w kapitalizm interesariuszy i naszych podstawowych wartości, takich jak zaufanie, sukces klienta, innowacyjność i równość. Nasz sukces w tym kwartale połączył to wszystko z siłą naszej platformy Customer 360, odpornością naszego modelu biznesowego, stawiając naszych klientów na pierwszym miejscu i robiąc wszystko, aby dbać o wszystkich naszych interesariuszy. Wiemy, że razem mamy szansę wyjść z tamtych czasów jeszcze silniejsi ”.
W swojej poprzedniej kwartalnej deklaracji zysków dostawca wyszczególnił swoje wkład w walkę z kryzysem, w tym zapewnienie środków ochrony indywidualnej (ŚOI).
Na analityk apeluje o wyniki za 2Q, jak transkrybowane przez witrynę z wiadomościami finansowymi Seeking Alpha, Benioff powiedział, że obecny kryzys pandemiczny Covid-19 ma stać się akceleratorem biznesu, podobnie jak poprzednie kryzysy. „To trzeci poważny kryzys, a może czwarty, przez który przeszedłem jako dyrektor generalny Salesforce” – powiedział. „I w każdym kryzysie sytuacja wygląda inaczej. Ale jedna rzecz, która nie jest inna, to fakt, że każdy z nich był akceleratorem w przyszłości, że każdy kryzys prowadzi nas szybciej do przyszłości. I wydaje się, że to właśnie się tutaj dzieje ”.
Benioff to powiedział Dreamforce, coroczny jamboree firmy w San Francisco: „Nie ma Dreamforce w 2020 roku. Wiemy o tym. Nie wszyscy wybieramy się do San Francisco w przyszłym miesiącu albo Metallica nie gra. Wiesz, nie wszyscy pójdziemy do pokoju z wykładami. I tak, opłakujemy, wiesz, jest smutek. Jest smutek, że nie wszyscy jesteśmy razem. Kochamy być razem jako jedność Ohana, nasi pracownicy, nasi klienci, nasi inwestorzy ”.
Odnosząc się do głównego celu dostawcy w stosunku do konkurentów, takich jak Oracle i SAP, powiedział: „Chcemy być numerem jeden CRM. Jesteśmy numerem jeden w analityce. Jesteśmy mocno skoncentrowani. Nawiasem mówiąc, nie jesteśmy na wszystkich polach, jak wielu naszych konkurentów. Wielu naszych konkurentów jest wszędzie. Są na każdym rynku. Nie były. Jesteśmy wyjątkowo skoncentrowani ”.
Jeśli chodzi o analitykę, Benioff wspomniał również o Salesforce Przejęcie Tableau w 2019 roku, dostawca oprogramowania do wizualizacji danych. „Jesteśmy tak szczęśliwi, że mogliśmy nabyć Tableau w zeszłym roku” – powiedział. „To jedna z wiodących na świecie firm zajmujących się oprogramowaniem dla przedsiębiorstw, prawdopodobnie jedna z najbardziej lubianych marek. Umiejętność przeglądania i rozumienia danych, możliwość tworzenia atrakcyjnych wizualizacji, takich jak te, które widzisz w domenie publicznej, na przykład na public.tableau.com ”.
Podkreślił również znaczenie dla dostawcy kolejnego przejęcia, Mulesoft, mówiąc: „To był dla nas przełom, ponieważ jest to serce i dusza Klient 360 [a tool that connects Salesforce applications to create a single ID for a customer]. Zdolność do powiedzenia klientom z autentycznością, że zintegrujemy wszystko dla Ciebie i wprowadzimy wszystkie Twoje starsze systemy, umieścimy na nich API i damy Ci tę ogromną możliwość, te dwie firmy razem, to ogromny akcelerator naszej firmy, że oboje pracują tak dobrze ”.