Nie rezygnuj jeszcze z marzeń o małym samochodzie elektrycznym. Na Japan Mobility Show 2023 będzie można zobaczyć malutki samochód przeznaczony do jazdy po mieście i zasilany przez Akumulatory do hulajnogi Gogoro że właściciele mogą je wymienić i odjechać bez czekania na typowej stacji ładowania pojazdów elektrycznych.
Samochód nosi nazwę Project X (na razie) i jest budowany przez konsorcjum Mobility in Harmony (MIH), na którego czele stoi konglomerat produkcyjny Foxconn. Pojazd jest krótki, gruby i wygląda jak urocza zabawka, ale niezbyt odbiega od Smarta Fortwo. Jednak w Project X z tyłu zmieści się trzecia osoba. Miejsce, w którym mogło zmieścić się czwarte siedzenie, zajmują dwa ustawione pod kątem gniazda z tyłu akumulatora Gogoro, ułatwiające wkładanie i wyjmowanie.
MIH twierdzi, że Project X ma także funkcje robotaxi bez kierowcy i przesuwane drzwi ułatwiające pasażerom wsiadanie i wysiadanie. Nie ma wzmianki o dostępności ani o tym, jak daleko wystarczy na jednym świeżym zestawie baterii, ale Gogoro hulajnoga na dwa akumulatory pokonuje około 160 km — więc spodziewaj się, że Project X uzyska mniejszy zasięg.
Jak Elektrek zwraca uwagę, wielu fanów hulajnóg Gogoro często zastanawia się, dlaczego akumulatory nie są w stanie zasilić w pełni sprawnego samochodu. Nie ma wątpliwości, że potrzebne są mniejsze miejskie pojazdy elektryczne, które nie zatykają parkingów na ulicach, nawet jeśli proszący o to stanowią prawdopodobnie głośną mniejszość.
Projekt X mógłby być może odmłodzić segment małych pojazdów elektrycznych w świecie, w którym wydaje się, że każdy producent samochodów koncentruje się na budowaniu nieporęcznych crossoverów z dużymi akumulatorami. Z pewnością zaletą posiadania samochodu jest możliwość przejechania wszystkich SUV-ów dostarczających żywność, które zatykają środkiem jednokierunkowej ulicy miejskiej swoimi samochodami. parkuj gdziekolwiek migają światła.