Barclays podpisał umowę z gigantem chmury publicznej Microsoft To zobaczy generatywne narzędzie sztucznej inteligencji (Genai) Copilot wdrożył do 100 000 pracowników banku na całym świecie.
Gigant bankowy planuje zintegrować Microsoft 365 Copilot z jego wewnętrznym narzędziem wydajności pracowników, aby utworzyć pojedynczego agenta AI, który zapewni pracownikom dostęp do szerokiego ekosystemu usług cyfrowych.
Należą do nich narzędzia współpracy, portale pracowników i zasoby online, których jego pracownicy muszą wykonywać, a Barclays twierdzi, że ruch poprawi wydajność.
W poście na blogu Microsoft powiedział, że umowa zobaczy, że zapewni pracownikom Barclays dostęp do kilku ofert sztucznej inteligencji. Należą do nich jego narzędzie AI AI, kolegów z AI Copilot, zaprojektowane, aby pomóc personelowi zarezerwować podróż biznesową, sprawdzić zgodność zasad i znaleźć pomoc w zapytaniach związanych z HR.
Istnieje również spersonalizowane, semantyczne narzędzie wyszukiwania treści, które pomaga personelowi powierzchniowe informacje oparte na lokalizacji z kontekstem opartym na ich profilach użytkowników, a kolejne drzwi o nazwie współpracownicy. Ten ostatni jest naliczany jako agentowy pulpit nawigacyjny, do którego można uzyskać dostęp za pośrednictwem platformy Expertee Experience, Microsoft Viva, z których personel Barclays wykorzysta do rezerwacji corocznej urlopu, i będą je obsługiwać z spersonalizowanymi wiadomościami i ogłoszeniami z całej firmy.
Craig Bright, grupy CIO i zastępca współprzewodniczącej grupy operacyjnej w Barclays, powiedział, że firma i jej pracownicy są już dobrze zorientowani w korzystaniu z narzędzi AI, ale szuka dodatkowych korzyści i ulepszeń, rozszerzając wykorzystanie technologii o generatywną sztuczną inteligencję.
„W Barclays wykorzystujemy moc sztucznej inteligencji, a teraz Genai, aby napędzać głębsze spostrzeżenia, poprawić wydajność i stworzyć bardziej intuicyjne doświadczenie w całej organizacji” – powiedział.
Rzeczywiście, raport – Objęte przez Computer Weekly w kwietniu 2025 r. – Przez firmę testową widoczną potwierdziła Barclaysa jako dziesiątego największego najemcy talentów AI w sektorze bankowym.
Bright kontynuował: „Nasze wdrożenie Copilota, zintegrowane z naszym narzędziem do produktywności kolegów, jest znaczącym krokiem naprzód w uproszczeniu sposobu, w jaki pracujemy, ułatwiając załatwienie sprawy”.
W zeszłym tygodniu pojawiła się wiadomość o umowie między Microsoft i Barclays, W raporcie po stronie informacyjnej Bloomberggdzie, jak mówi się szczegóły rozmieszczenia 100 000 miejsc, zostały oznaczone przez dyrektora handlowego Microsoft Judson Althoff podczas spotkania w ratuszu.
W raporcie twierdziło, że Barclays był jedną z kilku nazwisk domowych, reklamowanego przez Microsoft, który zapisał się do ofert związanych z podobnej wielkości Copilota, w tym Volkswagen, Siemens i Toyota.
Wcześniej Barclays rozpoczął próbę wdrożenia Microsoft 365 Copilot z udziałem 15 000 jego pracowników.
Umowa oznacza pogłębienie partnerstwa technologicznego między obiema firmami, a para wcześniej ogłasza że Barclays nazwał Microsoft Teams jako preferowaną platformę współpracy.
Darren Hardman, dyrektor generalny Microsoft UK, powiedział, że firma zawsze była „innowatorem” w sektorze bankowym, „obejmując nowe fale technologiczne”, aby lepiej służyć swoim klientom i współpracownikom.
Kontynuował: „Przyjęcie Microsoft 365 Copilot to interfejs użytkownika [user interface] Dla Barclays AI pomoże mu zrealizować odważną wizję umieszczania sztucznej inteligencji w ręce każdego pracownika, i czekamy na ściśle współpracę z Barclays, aby pomóc swoim kolegom w maksymalizacji korzyści z korzystania z tej technologii transformacyjnej ”.