Baldur’s Gate 3 zmieniło przyszłość Xbox Series S


W tym tygodniu dwie największe gry RPG roku zostaną wydane bezpośrednio na konkurencyjnych platformach konsolowych. Ale tylko jeden z nich jest dostępny wyłącznie na konsole. Pole Gwiazd została przejęta przez Microsoft wraz z jej deweloperem i wydawcą, Bethesdą, w 2021 roku i zostanie wydana wyłącznie na Xbox i PC. Wrota Baldura 3 — która już z dnia na dzień stała się sensacją na PC, jeśli można tak powiedzieć o grze, która spędziła trzy lata we wczesnym dostępie — jest już dostępna na PlayStation 5, ale wersja na konsolę Xbox pojawi się jeszcze za kilka tygodni lub miesięcy. A mogło trwać znacznie dłużej.

Wrota Baldura 3Deweloper, Larian Studios, nie ma zawartej czasowej umowy na wyłączność z Sony ani kimkolwiek innym. Początkowo, nie popełniłby tego wypuścić grę na konsolę Xbox przed 2024 r., jeśli w ogóle, ponieważ nie udało się uruchomić trybu kooperacji na podzielonym ekranie na konsoli Xbox Series S — tańsza konsola Xbox o mniejszej mocy konsola. Jak wyjaśnił LarianFirma Microsoft wymaga parytetu funkcji rozgrywki w wersjach gier z serii X i S. Zdecydowanie preferuje także zgodność funkcji z wersjami wieloplatformowymi na PlayStation oraz Wrota Baldura 3 ma tryb współpracy na podzielonym ekranie na PS5. Gdyby Larianowi nie udało się uruchomić trybu współpracy w Series S, w ogóle nie byłoby możliwe wydanie gry na konsole Xbox.

To postawiło Microsoft w trudnej sytuacji. Wrota Baldura 3 zadziwiła krytyków, wywołała ogromne fale na Steamie i szybko zyskała miano jednej z największych i najlepszych gier roku. Przegapienie tej okazji ze względu na politykę samobójczą byłoby krępujące, nie mówiąc już o frustracji dla właścicieli Series X. Ale firma miała dobre powody, aby trzymać się tej polityki – być może nawet te, które miały szczytne poglądy na temat utrzymywania gier w przystępnej cenie.

Reklama

Wrota Baldura 3.
Zdjęcie: Studio Larian

Jak – poinformował IGNMicrosoft powołał nawet kilku własnych wyspecjalizowanych inżynierów, którzy mieli pomóc Larianowi w pracy nad wersją Series S Wrota Baldura 3, ale postęp nadal nie następował wystarczająco szybko. Ostatecznie szef gier Microsoftu, Phil Spencer, spotkał się ze Swenem Vincke z Lariana na targach Gamescom w sierpniu. Vincke, cieszący się ogromną popularnością i uznaniem Wrota Baldura 3trzymał wszystkie karty, a Spencer podjął bezprecedensową decyzję o wydaniu gry na konsolę Xbox bez trybu kooperacji na Series S. Wersja na konsolę Xbox jest teraz spodziewać się przed końcem roku.

Może się to wydawać niewielkim ustępstwem ze strony Microsoftu, aby zapewnić sobie hitową grę, ale jest bardzo znaczące. Może to zakończyć się zmianą całej strategii sprzętowej Xbox — lub przynajmniej jej osłabieniem.

Od czasu ogłoszenie niespodzianka w 2020 roku Microsoft wypuści dwie konsole do gier tej generacji — jedna z wyświetlaczami 4K i fantazyjnymi funkcjami graficznymi, takimi jak śledzenie promieni, za 499 USD, druga z mniejszą liczbą wodotrysków i mniejszą ilością pamięci, ale oferującą pełną kompatybilność „nowej generacji” dla 200 dolarów mniej — toczyła się debata na temat tego, czy seria S będzie w stanie obniżyć jakość gier z serii X lub w ogóle wszystkich wieloplatformowych wydań tej generacji sprzętu. Jak dotąd nie było na to zbyt wielu dowodów, między innymi dlatego, że do niedawna znajdowaliśmy się w fazie międzypokoleniowej, a większość tytułów wciąż pojawiała się na PlayStation 4 i Xbox One. Tylko teraz, że gry lubią Wrota Baldura 3 pomijają te platformy, czy seria S faktycznie stanie się podstawowym sprzętem dla wszystkich wydań wieloplatformowych.

Seria S ma ten sam centralny procesor co seria X, ale znacznie słabszy procesor graficzny. Ponieważ jest przeznaczony do wyświetlaczy o rozdzielczości 1440p lub niższej, nie stanowi to dużego problemu — wyświetla mniej niż połowę liczby pikseli w porównaniu z serią 4K X — chociaż może też mieć problemy z liczbą klatek na sekundę, w przypadku niektórych gier działających w rozdzielczości 30. 60 klatek na sekundę. Ma także mniej pamięci i węższą przepustowość pamięci. Może to stanowić wąskie gardło w trybie współpracy na podzielonym ekranie Wrota Baldura 3, który stara się przedstawić dwa punkty widzenia na bardzo złożoną symulację gry. (Microsoft w szczególności porzucił tryby podzielonego ekranu z Halo Nieskończone kooperacja i nadchodzące Forza Motorsport.)

To tyle, jeśli chodzi o technologię. Dla graczy z ograniczonym budżetem lub tych, którzy nie przeszli jeszcze na wyświetlacze 4K, rezygnacja z jakości obrazu, a nawet liczby klatek na sekundę w zamian za oszczędności w wysokości 200 USD może wydawać się uczciwym rozwiązaniem. Jednak programiści zaczynają być sfrustrowani, zwłaszcza ci, którzy stawiają na najnowocześniejsze technologie lub przechodzą na nowe silniki, takie jak Unreal Engine 5. TeamKill Media, które tworzy horror o nazwie Błąd kwantowy w UE5, twierdzi, że wydajność gry na Series S jest obecnie „gorszący.” Gra ma premierę w listopadzie na PlayStation 5, a wersja na Xbox „TBA”.

Nocą dwa samochody wyścigowe Le Mans ścigają się tuż obok boksów Le Mans

Forza Motorsport nie będzie już zawierać trybu podzielonego ekranu, chociaż Phil Spencer z Microsoftu powiedział Eurogamerowi, że to pominięcie „nie było tak naprawdę związane” Wrota Baldura 3kwestia.
Zdjęcie: Turn 10/Xbox Game Studios

Niebezpieczeństwo dla Microsoftu polega na tym, że jego ustępstwo na rzecz Larian otworzy wrota dla zalewu żądań innych programistów, aby pozwolili im ograniczyć wersje Series S, a nawet całkowicie pominąć konsolę. To prawda, że ​​Larian znajdował się w wyjątkowej sytuacji. Jako całkowicie niezależny, samodzielnie publikujący programista, mógł podejmować własne decyzje wydawnicze Wrota Baldura 3 — jest mało prawdopodobne, aby duży wydawca pozwolił na rozdzielenie dat premier na PlayStation i Xbox — a mimo to miał wsparcie głównego licencjodawcy (wydawcy Dungeons & Dragons Wizards of the Coast, część korporacji Hasbro), nie wspominając o impecie od wybuchowy sukces gry na PC. Niewielu innych dysponuje taką kombinacją wolności i wpływu, ale może to być kwestia dyskusyjna, ponieważ teraz mają po swojej stronie precedens. Jeśli główni wydawcy lub programiści chcą ograniczyć swoje wydania Series S, jak Microsoft może im odmówić? Polityka parytetu Series S została złamana i Microsoftowi będzie trudno włożyć dżina z powrotem do butelki.

Rozmawiam z Eurogamer na targach Gamescom — kilka godzin po spotkaniu z Larianem, ale przed ogłoszeniem koncesji na podzielony ekran — Phil Spencer upierał się, że Series S nie pozostanie w tyle. „Chcę mieć pewność, że gry będą dostępne na obu platformach [consoles]to nasze zadanie jako właściciela platformy i jesteśmy do tego zobowiązani wraz z naszymi partnerami” – powiedział. „I myślę, że uda nam się to zrobić z Larianem. Więc nie martwię się tym zbytnio, ale nauczyliśmy się dzięki temu pewnych rzeczy. ” Już teraz język Spencera zmierza w kierunku zapewnienia wypuszczenia gier na Series S i odchodzi od parytetu funkcji. „Jeśli chodzi o parytet, nie sądzę, że słyszeliście od nas lub od Lariana, że ​​chodziło o parytet” – odrzucił (nieco niedokładnie). Dodał, że „istnieją funkcje, które są dziś dostępne na X, a które nie są dostępne na S, nawet z naszych własnych gier, jak na przykład ray tracing” – zasadniczo po raz pierwszy grupując funkcje graficzne i elementy rozgrywki, takie jak podzielony ekran.

W tym samym wywiadzie Spencer powtórzył swój przekonujący argument, dlaczego Xbox w ogóle stworzył Series S i dlaczego to wszystko ma znaczenie. Microsoft nie spodziewa się, że stopniowe oszczędności, z których korzystali producenci konsol w poprzednich generacjach, sprawdzą się i tym razem, co utrudni im przyciągnięcie szerszego grona odbiorców poprzez obniżanie cen w miarę starzenia się maszyn.

Dwie stylizowane konsole Xbox Series S, jedna biała, druga czarna, na czarnym tle.

Firma Microsoft właśnie wprowadziła na rynek nową edycję konsoli Xbox Series S o pojemności 1 TB w kolorze czarnym, której cena detaliczna wynosi 349,99 USD.
Obraz: Xbox

„Ceny nie spadają” – Spencer stwierdził o kosztach komponentów. „Nie będziesz w stanie zacząć z konsolą kosztującą 500 dolarów, myśląc, że wyjdzie za 200 dolarów. To się nie stanie. To nie jest tak, jak kiedyś, gdzie można było wybrać specyfikację, a następnie jeździć nią przez 10 lat i obniżać ceny”. Uważa, że ​​zadaniem Serii S jest wypełnienie roli, jaką dyskontowanie odgrywało w rozwoju rynku, niezależnie od tego, czy dotyczy to gospodarstw domowych o niższych dochodach, gospodarek rozwijających się, czy młodszych graczy. „Posiadanie podstawowej ceny konsoli, poniżej 300 dolarów, jest dobrą rzeczą dla branży” – powiedział. „Myślę, że to ważne, Switch był w stanie to zrobić w rodzaju tradycyjnych konsol typu „podłącz do mojego telewizora”. Myślę, że to ważne. Jesteśmy więc zaangażowani.”

W tym sensie Xbox Series S stanowi szczere i wartościowe zobowiązanie Microsoftu, które ma przynieść korzyści zarówno branży, jak i graczom. Mam ją i uwielbiam ją — zarówno ze względu na jej intencje, jak i przemyślaną konstrukcję oraz wspaniale opakowaną konstrukcję (pomijając wszystko inne, jest to zdecydowanie najlepiej wyglądająca konsola na rynku). Przechodzę Dane dotyczące sprzedaży w Wielkiej Brytaniiseria S może stanowić około połowę 21 milionów Konsole z serii Xbox na rynku.

Rozumiem, że utrudnia to życie programistom, ale Microsoft ma rację, nalegając na niedrogi punkt wejścia do gier obecnej generacji. Chyba słuszne było też pójść na małe ustępstwo Wrota Baldura 3 aby więcej osób mogło cieszyć się tą doskonałą grą. Jednak to ustępstwo znacznie utrudni Microsoftowi utrzymanie linii Series S i zapobiegnie przypadkowemu utworzeniu nowej podklasy graczy.





Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Noblechairs ogłasza krzesło gamingowe LEGEND Shure Edition

Przedstawiamy krzesło gamingowe Noblechairs LEGEND SHURE Edition. We współpracy z Shure, wiodącym światowym producentem sprzętu audio, w tym legendarnych mikrofonów SM7B i...

AGON by AOC przedstawia ultrawide monitory do gier CU34G2XE i CU34G2XP

AGON firmy AOC — jednej z wiodących na świecie marek monitorów do gier i akcesoriów IT — z dumą przedstawia dwa nowe 34-calowe...

GameSir wprowadza na rynek mobilny kontroler gier G8 Galileo

GameSir, wiodący dostawca innowacyjnych, wysokiej jakości urządzeń peryferyjnych do gier, z radością prezentuje swoje najnowsze arcydzieło, mobilny kontroler gier GameSir G8 Galileo, przełomową...
Advertisment