Baldur’s Gate 3 na PS5 pozwala na zabawę jeszcze większej liczbie osób


Dawno, dawno temu marzyłem o grze RPG Wrota Baldura 3 na konsolach było dokładnie to: marzeniem. Naprawdę mięsiste gry, takie jak, cóż, Wrota Baldura 2 faktycznie należały do ​​gatunku określonego przez ich niekompatybilność z konsolami, tak zwanego CRPG, czyli komputerowej gry RPG. Te dni minęły. Teraz rozkoszujemy się blaskiem nowej ery pełen dawnego CRPG ekspatów migrujących na konsole oraz wersja na PlayStation 5 Wrota Baldura 3 jest najnowszym i największym z nich. Wreszcie możesz flirtować przez Faerûn ze swojego salonu.

Wrota Baldura 3 wspaniale konwertuje do PS5. Dla niektórych nie będzie to szczególnie zaskakujące. Larian Studios radzi sobie z tym całkiem nieźle, co deweloper pokazał przy portach konsolowych Boskość: grzech pierworodny i jego kontynuacja. Wrota Baldura 3 wykonuje równie fantastyczną robotę, tłumacząc złożone działanie gry CRPG na gamepad. Doświadczenie jest właściwie takie samo, jak wtedy, gdy ty podłącz gamepad do wersji na komputer z systemem Windows — paski skrótów zastąpiono menu kołowymi, a kilka nowych funkcji, takich jak możliwość wyszukiwania wielu obiektów jednocześnie po przytrzymaniu przycisku X, zapewnia jeszcze większą wygodę.

Gracze, którzy rozpoczęli Wrota Baldura 3 na PC może pobrać grę na PS5, jeśli zarejestruje konto Larian i połączy swoje dane uwierzytelniające PlayStation i PC, a kiedy wykonam tę drobną pracę biurową, każdy zapis, który później wykonam, zostanie automatycznie zsynchronizowany. Usługa nie synchronizuje się Wszystko Twoje zapisy — tylko te, które tworzysz po włączeniu tej funkcji w menu gry. To jest mały trochę bardziej skomplikowane, niż można by się spodziewać, ale ostatecznie jest w porządku; być może będziesz musiał trochę pokombinować z zapisaniem pliku, w zależności od tego, ile chcesz przenieść na początku. Ale później? Przechodzenie tam i z powrotem między moim PS5 a Steam Deck to marzenie, doraźna wersja doświadczenia Nintendo Switch.

Reklama

Moje nowe ulubione dziecko, Mezcal.
Zdjęcie: Larian Studios przez Polygon

Bardzo możliwe, że nie chcieć aby kontynuować grę — Wrota Baldura 3 to bogata gra, w której wydarzenia mogą potoczyć się zupełnie inaczej w kolejnych rozgrywkach, a nowa platforma to doskonały pretekst, aby ponownie rozpocząć grę jako inna postać, dokonując innych wyborów i opracowując inną wersję gry. Oprócz zaimportowania zapisu na komputerze PC stworzyłem nową postać i szczerze mówiąc, ciężko mi zdecydować, czy w końcu przejść do aktu 2 w mojej starej grze, czy po prostu wrócić do pierwszego aktu z moim nowym bardem Diabelstw, Mezcalem .

Na PS5 występują pewne problemy techniczne, których nie napotkałem w wersji na PC — zniknęły linie głosowe; czkawka graficzna spowodowałaby zniknięcie tekstur; i podczas jednej rozmowy gra nie zarejestrowała obecności jednej postaci, ponieważ zaraz po niej nastąpiła scena, w której kazała mi ją zabrać ze sobą następnym razem. Za sposób w jaki gram Wrota Baldura 3 (powoli, cierpliwie), te problemy nie były aż tak dużym problemem, rzadko zarabiając więcej niż uniesienie brwi lub krótkie przeładowanie szybkiego zapisu. Niektóre z tych problemów mogą nawet zostać rozwiązane w łatce udostępnionej wraz z premierą. Szczerze mówiąc, Wrota Baldura 3 to tak duża i złożona gra, że ​​dziwię się, że w ogóle działa — i błędy mogą być rejestrowane jako funkcjew zależności od punktu widzenia.

Najdziwniejsza rzecz w graniu Wrota Baldura 3 na konsoli i dużym telewizorze może wytrącić z równowagi skalę gry. Sterowanie kamerą odbywa się w taki sam sposób, jak w wersji na PC, jednak gdy grasz na dużym ekranie, Twoje priorytety dla tej kamery mogą się zmienić. Eksploracja przy powiększonym aparacie w celu uzyskania zaimprowizowanego doświadczenia z perspektywy trzeciej osoby może działać zaskakująco dobrze, ale czasami wydaje się niepraktyczna. Na przykład może być trudno utrzymać kąt widzenia zbliżony do postaci, ale jednocześnie wystarczająco szeroki, aby zapewnić wszystkie potrzebne informacje lub uchwycić wszystko, co dzieje się w otaczającym Cię świecie.

Impreza z udziałem mojej postaci, drowa Tava, Astariona, Shadowheart i Lae'zel przed zepsutym mostem.

Nadal pięknie, choć dziwnie ciasno.
Zdjęcie: Larian Studios przez Polygon

Na przykład w Akcie 1 można natknąć się na smoka w locie, który może przerazić członków drużyny — ale ponieważ miałem kamerę zbyt blisko drużyny, zauważyłem tylko, że sikali w gacie na coś poza ekranem i przegapił widok wspomnianego smoka spadającego z groźbą. Mógłbym to dobrze zobaczyć w przerywniku filmowym chwilę później, ale ironiczny kompromis w tym przypadku pomija część świata, próbując bardziej się w nim zanurzyć. Gracze, którzy utrzymają klasyczny widok RPG z lotu ptaka, prawdopodobnie nie będą tym przejmowani, ale jeśli konsola będzie taka, w której będziesz chciał czegoś więcej dużymoże powstrzymaj się od tego impulsu tutaj.

To wszystko jest dość drobiazgowe, ale Wrota Baldura 3 to gra, która zachęca do uważnej obserwacji. Jest to tak samo liberalne, jak gra polegająca na odgrywaniu ról bez prawdziwego Mistrza Lochów nadzorującego wszystko może być pełna żywych postaci, owianych dylematami o różnej wadze. Graj lekkomyślnie lub ostrożnie, a gra zrobi wszystko, co w jej mocy, aby być dla ciebie równie hojna, czasami wytężając wysiłek. Dzieje się tak zarówno w wersji konsolowej gry, jak i na PC. Problemy techniczne tylko podkreślają jego ambicje i choć rzadko są destrukcyjne pozostaje miejsce na poprawę.

Podejrzewam, że ta praca nigdy nie zostanie ukończona. Wrota Baldura 3 jest grą zbyt indywidualną, aby nie było w niej żadnych tarć, a ci, którzy czekają na idealną wersję lub czas, aby wskoczyć do gry, lepiej skorzystają, grając w nią tam, gdzie najwygodniej będzie im się w niej zatracić. Liczy się tylko to, że spróbujesz, na dowolnej platformie.

Wrota Baldura 3 ukazało się 6 września na PlayStation 5 i 3 sierpnia na PC z systemem Windows. Gra została sprawdzona na PS5 przy użyciu kodu do przedpremierowego pobrania dostarczonego przez Larian Studios. Vox Media ma partnerstwa partnerskie. Nie mają one wpływu na treść redakcyjną, chociaż Vox Media może otrzymywać prowizje za produkty zakupione za pośrednictwem linków partnerskich. Możesz znaleźć dodatkowe informacje na temat polityki etycznej firmy Polygon można znaleźć tutaj.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

M4 MacBook Pro: cztery rzeczy, których można się spodziewać po kolejnym laptopie Apple Pro

Oczekuje się, że Apple zorganizuje kolejny Wydarzenie Apple pod koniec tego miesiącaz potencjalnymi aktualizacjami dla różnych modeli komputerów Mac i iPadów. Jedną z...

Zwiastuny tygodnia: Nosferatu, Franczyza i Squid Game 2

Czy to czujesz? W powietrzu czuć lekki chłód, słońce chowa się wcześniej i liście zaczynają się zmieniać (przynajmniej w moim mieście na Środkowym...

Najlepsze horrory dla mięczaków grozy

Październik to straszny sezon, a chęć zadomowienia się przy świecach pachnących dynią i sezonowo pasującej grze jest najwyższa w historii. Ale chociaż istnieje...
Advertisment