CIRP odpada z nowy raport dzisiaj skupił się na wzorcach sprzedaży nabywców iPhone’a, jeśli chodzi o poziomy pamięci masowej. Podkreślają, że poziomy pamięci masowej stały się dla Apple głównym sposobem na zwiększenie linii zysku z każdego sprzedanego nowego iPhone’a, ponieważ marże iPhone’a stają się coraz lepsze w miarę modernizacji pamięci.
Według ustaleń CIRP prawie połowa nabywców iPhone’a decyduje się na wymianę pamięci w swoim urządzeniu. Trend ten jest jeszcze wyższy i sięga ponad 50%, jeśli weźmiemy pod uwagę samą ofertę iPhone’a 15.
Zachowanie rozbudowy pamięci masowej różni się w zależności od modelu iPhone’a
W zeszłym tygodniu CIRP poinformowało, że w ofercie iPhone’a 15 jest pozostają w tyle za sprzedażą swojego poprzednika. Jednak dzisiejszy raport dotyczył głównie zrozumienia zachowań związanych z modernizacją pamięci masowej.
Rozszerzenia pamięci masowej różnią się w zależności od modelu. Klienci kupujący nowsze, droższe modele, takie jak modele iPhone’a 15 wprowadzone we wrześniu 2023 r., częściej modernizują pamięć masową niż klienci kupujący starsze, tańsze modele. Ponad połowa nabywców modelu iPhone’a 15 modernizuje pamięć, w porównaniu z niecałe 40% w przypadku rocznych modeli iPhone’a 14 i nieco ponad 30% kupujących iPhone’a 13 i 12.
Podział ten ma sens, ponieważ nabywcy decydujący się na starsze iPhone’y są prawdopodobnie bardziej świadomi kosztów, a zatem mniej skłonni do wydawania pieniędzy na wyższy poziom przechowywania. Klientom kupującym najnowsze, a tym samym najdroższe modele, nie przeszkadza jednak zapłacenie nieco więcej za dodatkową pamięć.
Ten sam trend widać nawet w pełnej ofercie iPhone’a 15, podzielonej na modele Pro i inne. 54% klientów kupujących iPhone’a 15 Pro i Pro Max wybierze wyższą warstwę pamięci masowej w porównaniu do zaledwie 36% kupujących iPhone’a 15 i 15 Plus.
To znacząca różnica, która staje się jeszcze bardziej zauważalna, biorąc pod uwagę, że modele Pro już na początku oferują dwukrotnie większą pojemność niż ich odpowiedniki inne niż Pro.
Wersja 9to5Mac
Apple ma jeszcze więcej danych na temat zachowań konsumentów związanych z zakupami iPhone’a, ale raport CIRP zapewnia pomocny sposób zrozumienia kluczowego elementu tego, nad czym firma pracuje. Znalezienie idealnej równowagi pomiędzy oferowaniem podstawowych opcji przechowywania, które są odpowiednie dla wielu użytkowników, a jednocześnie oferowaniem atrakcyjnych poziomów aktualizacji, musi być wyzwaniem.
Mój najważniejszy wniosek z tego raportu: Apple wie, że nabywcy jego najdroższych iPhone’ów z radością wydadzą więcej pieniędzy na pamięć.
FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.