Badania na Facebooku podobno wskazują, że niewielka liczba użytkowników jest odpowiedzialna za szerzenie wątpliwości co do szczepionek


Badania Facebooka dotyczące przekonań „wahających się przed szczepionką” wykazały, że niewielka grupa użytkowników prowadzi wiele dyskusji, które mogą siać wątpliwości lub zniechęcać do przyjęcia szczepionki, The Washington Post zgłoszone.

Wahanie dotyczące szczepionek poprzedza zarówno media społecznościowe, jak i COVID-19, ponieważ Raporty Światowej Organizacji Zdrowiai może zniweczyć postęp w zwalczaniu chorób, którym można zapobiegać dzięki szczepieniom. WHO zwraca uwagę, że wahania co do szczepień mogą nie być w pełni odpowiedzialne za 30-procentowy wzrost zachorowań na odrę na całym świecie w ciągu ostatnich kilku lat, ale odegrały rolę w jej nawrotach.

Facebook zbanowany fałszywe i wprowadzające w błąd reklamy szczepionek w październiku, na kilka tygodni przed pojawieniem się pierwszych szczepionek na koronawirusa. W grudniu Facebook ogłosił, że usunie fałszywe twierdzenia o szczepionkach COVID-19i zaczął powiadamiać użytkowników, jeśli tak się stało wszedł w interakcję z postem, który zawierał fałszywe informacje. Podjęto również kroki w celu promować wiarygodne informacje o szczepionkach COVID-19.

Badania opisane przez Poczta wydaje się, że zawiera informacje o większej szarej strefie, na przykład jeśli użytkownik wspomina na Facebooku, że jego objawy po otrzymaniu dawki szczepionki są gorsze niż planował. Takie komentarze mogą posłużyć do lepszego zrozumienia wpływu szczepionki, ale mogą również wzbudzić ostrożność u innych użytkowników, zwłaszcza jeśli są już zdenerwowani szczepionką.

Wydaje się, że badanie potwierdza to, co wielu użytkowników Facebooka (i krytyków) od dawna wie: że istnieje efekt komory echa, który pomaga rozpowszechniać dezinformacje na platformie. Treści, które pomagają stworzyć ten efekt, mogą w rzeczywistości nie działać w sprzeczności z żadnymi regułami Facebooka, ale mogą szybko przerzucić się na grupy podatnych użytkowników.

Być może nie jest zaskakujące, że badacze z Facebooka odkryli, że istnieje znaczne podobieństwo między użytkownikami powiązanymi z teoriami spiskowymi QAnon – które Facebook zablokował na platformie – a społecznościami użytkowników, które wyraziły sceptycyzm wobec szczepionek.

Reklama

Rzecznik Facebooka Dani Lever powiedział w e-mailu do The Verge że firma nawiązała współpracę z ponad 60 światowymi ekspertami ds. zdrowia i przeanalizowała treści związane ze szczepionką COVID-19 i inne informacje, aby przedstawić swoje zasady – dodając, że Facebook rutynowo bada trendy, które mogą być częścią rozmów na jego platformie, takich jak głosowanie , stronniczość, szerzenie nienawiści i nagość, dzięki czemu może nadal udoskonalać swoje produkty.

„Eksperci ds. Zdrowia publicznego dali jasno do zrozumienia, że ​​walka z niechęcią do szczepień jest najwyższym priorytetem w odpowiedzi na COVID, dlatego uruchomiliśmy globalną kampanię, która już połączyła 2 miliardy ludzi z wiarygodnymi informacjami od ekspertów w dziedzinie zdrowia i usunęła fałszywe twierdzenia dotyczące COVID i szczepionki – powiedziała. „Ta trwająca praca pomoże w informowaniu naszych wysiłków”.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Notion Calendar i Claude AI trafiają na Androida

Cześć, przyjaciele! Witamy w Instalator Nr 46, Twój przewodnik po najlepszych i Skraj-najlepsze rzeczy na świecie. (Jeśli jesteś tu nowy, witaj, mam nadzieję,...

Firma Microsoft udostępnia narzędzie do odzyskiwania danych, które pomoże naprawić komputery z systemem Windows dotknięte problemem CrowdStrike

Chociaż CrowdStrike wydało aktualizację, aby naprawić swoje oprogramowanie, które powodowało miliony błędów Blue Screen of Death, nie wszystkie komputery są w stanie automatycznie...

Ten tydzień w grach (tydzień 30)

Wkraczając w ostatni pełny tydzień lipca, wracamy do naszego regularnego letniego harmonogramu z kolejnym tygodniem bez żadnych dużych premier. Główna premiera tego tygodnia...
Advertisment