Amazon Web Services (AWS) podjął działania, aby zapewnić rynek, że potok nowych klientów pozostaje „zdrowy i solidny” po tym, jak firma macierzysta zgłosiła kolejny pechowy zestaw wyników finansowych.
Amazon.com odnotował kwartalne przychody w wysokości 149,2 mld USD za trzy miesiące do 31 grudnia 2022 r., co oznacza wzrost rok do roku (r/r) o 12% i całoroczną stratę w wysokości 2,7 mld USD. Dla porównania, w poprzednim roku finansowym firma osiągnęła zysk w wysokości 33,4 mld USD.
Przychody wzrosły o 20% rok do roku dla działu chmury publicznej, AWS, który odnotował przychody w wysokości 21,4 mld USD za kwartał.
Ten oznacza kolejny kwartał spowolnienia wzrostu AWSponieważ wydajność firmy jest nadal osłabiona przez spowolnienie wydatków na chmurę korporacyjną.
Podczas telekonferencji z analitykami, spisane przez W poszukiwaniu Alfydyrektor finansowy Amazon, Brian Olsavsky, powiedział, że wyniki odzwierciedlają fakt, że „przedsiębiorstwa każdej wielkości” ograniczają wydatki na chmurę z powodu „trudnych warunków makroekonomicznych”.
„Nasi klienci szukają sposobów na zaoszczędzenie pieniędzy, a my spędzamy dużo czasu, próbując im w tym pomóc. Koncentracja na kliencie jest wpisana w nasze DNA i informuje, jak myślimy o naszych relacjach z klientami i jak będziemy z nimi współpracować w dłuższej perspektywie” – powiedział.
Przyznał, że ten spadek popytu na jego usługi to trend, który rozpoczął się w połowie trzeciego kwartału 2022 r. i wygląda na to, że utrzyma się w nowym roku finansowym firmy.
„Jak dotąd, w pierwszym miesiącu roku, wzrost przychodów AWS rok do roku jest w połowie nastolatków. To powiedziawszy, cofając się, nasz nowy potok klientów pozostaje zdrowy i solidny, a wielu klientów nadal planuje migrację do chmury i długoterminowe zaangażowanie w AWS” – powiedział.
Podczas rozmowy dyrektor generalny Amazon.com, Andy Jassy, powiedział również, że spowolnienie wzrostu przychodów AWS jest również oznaką, że przedsiębiorstwa wykorzystują chmurę w sposób, w jaki zawsze była przeznaczona, pod względem możliwości skalowania w górę lub w dół zgodnie z popyt.
„Jedną z zalet… chmury jest to, że kiedy okazuje się, że masz znacznie większe zapotrzebowanie, niż się spodziewałeś, możesz bezproblemowo zwiększyć skalę” — powiedział.
„Ale jeśli okaże się, że potrzebujesz tyle popytu, ile miałeś, możesz go oddać i przestać za to płacić. A ta elastyczność jest bardzo niezwykła, jest czymś, czego nie można zrobić lokalnie, co jest jednym z wielu powodów, dla których chmura i AWS są bardzo skuteczne dla klientów”.
Dodał, że fakt, że firma aktywnie pomaga klientom ograniczać wydatki w czasach niepewności gospodarczej, jest również wyrazem jej zaangażowania w budowanie z nimi długotrwałych relacji.
„Nie koncentrujemy się na próbach optymalizacji w jednym kwartale czy roku – staramy się zbudować zestaw relacji w biznesie, który przetrwa nas wszystkich”.