audioXpress Czerwiec 2024 Modele Rozwój sprzętu audio w samochodach


audioXpress z czerwca 2024 r. rzuca perspektywę na rozwój sprzętu audio w samochodach. Począwszy od wpływu sztucznej inteligencji i SDV na branżę, poprzez analizę ram zintegrowanego rozwoju sprzętu audio, sposób, w jaki dźwięk definiuje wrażenia z jazdy pojazdami elektrycznymi, a także wnioski wyciągnięte z car audio na rynku wtórnym. Dowiedz się, jak mierzyć mikrogłośniki MEMS, zapoznaj się z dwoma świetnymi artykułami o symulacjach wielofizycznych autorstwa Jinlana Huanga i René Christensena i wiele więcej.

W numerze z czerwca 2024 r audioXpress jest już dostępny i koncentruje się na rozwijającym się świecie samochodowego sprzętu audio i nowych perspektywach, które są motywowane przez pojazdy elektryczne. Aby zapewnić szeroką perspektywę na wszystko, co ewoluuje, Roger Shively wyjaśnia, w jaki sposób audio w samochodach odchodzi od rozwoju zależnego od sprzętu, w miarę jak branża obejmuje pojazdy definiowane programowo (SDV) i sztuczną inteligencję (AI). Ponieważ firmy motoryzacyjne i ich dostawcy coraz częściej starają się rozwijać technologię wykorzystującą multimodalną sztuczną inteligencję, jak zmienia się to w systemach audio w samochodzie i jakie zmiany w projektowaniu systemów audio i informacyjno-rozrywkowych?

Ponieważ samochód definiowany programowo jest obecnie jednym z największych czynników transformacyjnych w przemyśle motoryzacyjnym, Philipp Paul Klose pisze o dostępnych dla branży zintegrowanych ramach rozwoju systemu audio. Te platformy audio dają więcej czasu na faktyczne innowacje, a mniej na pisanie kodu, debugowanie i testowanie wdrażania sprzętu. Ponieważ jednak trwa wyścig w dostarczaniu niezliczonej liczby funkcji na elastycznym, zawsze połączonym sprzęcie, ważne jest również, aby zrozumieć, w jaki sposób te platformy wpływają na elastyczną architekturę systemu elektronicznego i solidne podstawy oprogramowania dla aplikacji audio.

Następnie Jasper de Kruiff, David Speith i Lukas Joas dzielą się swoim fascynującym doświadczeniem w tworzeniu wciągających wrażeń z jazdy pojazdami elektrycznymi. Projektowanie dźwięku pojazdu jest niezbędne, aby przejście z silników spalinowych na napęd elektryczny nie zagroziło emocjonującej istocie jazdy. W tym celu Impulse Audio Lab stworzyło EVx, specjalistyczny pakiet oprogramowania do tworzenia, strojenia i integracji dynamicznych, złożonych dźwięków, spełniający wysokie standardy projektowania dźwięku immersyjnego dla pojazdów elektrycznych (EV). W artykule przyjrzymy się bliżej temu specjalistycznemu pakietowi oprogramowania i temu, jak może on uwydatnić ekscytującą istotę jazdy pojazdami elektrycznymi.

Następnie Ken Ward w swoim artykule zatytułowanym „Tuning i modernizacja sprzętu audio w samochodzie – kluczowe pytanie” przedstawia inne spojrzenie na sprzęt audio w samochodach. Ponieważ samochodowy sprzęt audio na rynku wtórnym zawsze musi opierać się na systemach audio zaprojektowanych przez producentów, autor i ekspert branżowy wyjaśnia, dlaczego daje to możliwość zrozumienia, co działa, a co można ulepszyć. Perspektywa, która jest zawsze cenna dla każdego projektanta.

Od przypadków użycia w branży motoryzacyjnej po cenne spojrzenie na modelowanie i symulację – w tym numerze audioXpress zawiera dwa artykuły autorstwa czołowych ekspertów branżowych, Jinlana Huanga i René Christensena.

Pierwszy artykuł Jinlana Huanga (COMSOL) wyjaśnia, w jaki sposób modelowanie i symulacja wielofizyczna może zostać wykorzystana do analizy przetworników elektroakustycznych. Wykorzystując jako przykład przetwornik ze zbalansowaną armaturą – wysokowydajny miniaturowy głośnik często używany w aparatach słuchowych i innych dousznych produktach audio – analiza łączy pole elektromagnetyczne z wibracjami strukturalnymi i promieniowaniem akustycznym, wykorzystując cechy sprzężenia wielofizycznego. Ruchomą siatkę wykorzystuje się także do modelowania tylnej siły elektromotorycznej (EMF), tak aby uchwycić każdy wpływ na impedancję cewki indukowany przez odkształcającą się domenę powietrza. W artykule opisano również szczegółowo, jak przeprowadzić podmodelowanie w celu wyodrębnienia skupionych parametrów, które można wykorzystać do reprezentowania podskładnika, oraz jak zintegrować skupiony model podskładnika z analizą systemu.

 

Reklama

Rozwijając swoją serię artykułów na temat technik symulacyjnych, René Christensen pisze o redukcji wymiarów w symulacjach wibroakustycznych. Ponieważ wymagania obliczeniowe mogą być bardzo wysokie w przypadku symulacji obejmujących fizykę sprzężoną – jak to często ma miejsce w przypadku przetworników wibroakustycznych – w artykule omówiono, w jaki sposób zmniejszyć wymagania obliczeniowe i związane z nimi koszty, wykorzystując schematy symetrii i techniki redukcji wymiarów, a także potencjalne związane z tym problemy .

W tym czerwcowym numerze znajduje się także artykuł o praktycznych testach i pomiarach, napisany przez Steve’a Temme (Listen, Inc.) i Michaela Ricci (xMEMS), szczegółowo opisujący wszystko, co musimy wiedzieć o pomiarach mikrogłośników MEMS, zupełnie nowej klasy produktów z wyjątkowymi wyzwaniami . Sterowniki MEMS są obecnie dostępne na rynku i szybko ewoluują oraz są stosowane w słuchawkach dousznych i monitorach dousznych typu True Wireless Stereo (TWS) oraz monitorach dousznych (IEM). Wraz z pojawieniem się tych przetworników o niewielkich rozmiarach pojawia się potrzeba określenia sposobu pomiaru ich wydajności i zapewnienia jakości produktu, nawet przed ich zintegrowaniem z gotowymi produktami.

Dla wszystkich audioXpress czytelników, którzy poczuli się zainspirowani projektami zawartymi w numerze z maja 2024 r., w numerze z czerwca 2024 r. znajduje się istotna kontynuacja. Tim Mellow i Peter Farrow rozwijają swój projekt wzmacniacza triodowego o niskim sprzężeniu zwrotnym i zerowej impedancji wyjściowej (ZOI). W pierwszej części tego artykułu przedstawiono koncepcję wzmacniacza o zerowej impedancji wyjściowej i omówiono projekt wersji z wejściem single-ended. W tej drugiej części projekt został rozszerzony na konfigurację wejścia zbalansowanego. Omówiono także dane dotyczące pomiarów wydajności, a w artykule zawarto dwa dodatki zawierające szczegółowe obliczenia projektowe dla obu konfiguracji.

Na koniec Richard Honeycutt oferuje kolejne, nieodparte spojrzenie na firmę Hollow-State Electronics, tym razem eksplorując świat klasycznego sprzętu hi-fi sprzed 1950 r. Termin „high-fidelity” (później skrócony do „hi-fidelity”, a ostatecznie po prostu „hifi”) był używany jako etykieta marketingowa z lat pięćdziesiątych XX wieku mająca na celu promowanie różnicy w reprodukcji dźwięku w porównaniu z technologiami dostępnymi w poprzednich dekadach. Jednak wysoka wierność nie była zupełnie nową koncepcją w domowych systemach odtwarzania muzyki. Szerokie pasmo przenoszenia i odtwarzanie z niewielkimi zniekształceniami były możliwe dopiero w latach trzydziestych XX wieku i dopiero pod koniec lat czterdziestych XX wieku na rynek weszły niedrogie domowe systemy odtwarzania muzyki. W USA co najmniej 10 firm odegrało kluczową rolę w ruchu hi-fidelity. Spośród nich znaczna część oferowała przynajmniej część swoich produktów w postaci zestawów.

 

Całość treści zawartych w każdym numerze audioXpress jest powodem, dla którego, miesiąc po miesiącu, 12 razy w roku, ta publikacja w dalszym ciągu wzmacnia swoją rolę jako istotnego źródła informacji dla branży audio. Dzięki Twojemu wsparciu i wsparciu naszych reklamodawców możemy utrzymać tę publikację w druku i na wszystkich platformach cyfrowych oraz płacić naszym niezależnym autorom i współpracownikom za ich pracę.

Zapisz się, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, aby nie przegapić przyszłych numerów lub odnowić subskrypcję. Subskrypcja cyfrowej wersji online umożliwia natychmiastowy dostęp i jest dostępna tutaj: Usługi subskrypcji audioXpress

Jeśli chcesz kupić pojedynczy drukowany numer lub cały audioXpress archiwum na USB, od 2000 do 2024 (tak, łącznie z najnowszym numerem), wystarczy odwiedzić nasz sklep internetowy pod adresem www.cc-webshop.com

Nie przegap tej okazji i zdobądź swoją kopię audioXpress już teraz pod adresem www.gotomyxpress.com



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

YouTube Music umożliwia wyszukiwanie poprzez nucenie do telefonu z Androidem

W aplikacji YouTube Music na Androida dostępna jest funkcja, która będzie po części Shazamem i po części Twoim przyjacielem, gdy powiesz „hej, co...

9to5Mac Overtime 019: Spójrz na te ramki, stary

Jeff jest szefem produkcji treści wideo w 9to5. Początkowo dołączył do 9to5Mac w 2016 roku, tworząc filmy, solucje, poradniki, pisemne samouczki i...

Ława przysięgłych przyznaje Bungie zwycięstwo na mocy przełomowej decyzji przeciwdziałającej oszustwom

Wczorajsza decyzja jury przyznała Bungie (PDF) porządną sumę 63 210 dolarów. – powiedział doradca Bungie, James Barker, w oświadczeniu przesłanym e-mailem na...
Advertisment