Wszystkie najlepsze gry Assassin’s Creed dotyczą rodziny.
Trylogia Ezio, od dawna uważana za szczyt serii, opiera się na tragicznej utraty rodziny Ezio i jego podstawowej samotności. Najbardziej kultowa piosenka gry – ta, której motyw jest potoczny jako „The Assassin’s Creed” – nosi tytuł „Rodzina Ezio”. Assassin’s Creed Origins to historia rodziców szukających zemsty po śmierci syna. Podobnie, bohater Odyssey Pochodzi z złamanej rodziny: Alexios lub Kassandra dorastają osierocone po dosłownie zrzuceniu góry przez ojca, który wybiera lojalność wobec Sparty z powodu ochrony swoich dzieci.
Najnowsza gra z serii, Assassin’s Creed Shadowsobraca się także wokół rodziny. Na początku prowadzi gracza przez długą sekwencję, w której wcześniej widzimy życie młodej Ninja Naoe – jak zawsze dzieje się w tej serii – jej świat jest podnoszony przez przemoc.
Nie jestem wystarczająco daleko w grę, aby zobaczyć, gdzie historia Naoe (przypuszczalnie!) Przecina się z drugim bohaterem gry, Yasuke. Obaj rozpoczynają narrację po przeciwnych stronach Warpath Lorda Odea Nobunagi do XVI-wiecznej Japonii i dzielą równe nieruchomości w materiałach marketingowych. Ale zaczynając Assassin’s Creed Shadows Przypomniał mi po raz pierwszy, że Ubisoft zakotwiczył grę Assassin’s Creed z podwójnymi bohaterami – i jak bardzo mi się podobało.
Assassin’s Creed Syndicate Być może w dużej mierze podążył za planem franczyzy, ale zrobiło to pewne rzeczy inaczej tam, gdzie się liczyło. Z przyjemnością nazywam to moją ulubioną grą z serii. Tutaj w Polygon dobrze recenzowałI Metacritic zgadza się. Ale jego sukces nigdy nie został zagwarantowany, a teraz patrząc wstecz, nadal uważam, że jest to trochę cudowne.
Assassin’s Creed Syndicate Wprowadził gracza do bliźniaczych zabójców Jacob i Evie Frye. Są młodzi i uprzywilejowani, gotowi zrobić skok z dobrodziejstw do tętniących życiem wiktoriańskim Londynie.
Po raz pierwszy Assassin’s Creed miałby podwójnych bohaterów, a po raz pierwszy główna gra Assassin’s Creed byłaby współzależna przez kobietę.
Assassin’s Creed 3 a jego spinoffy bawiły się obiema tych koncepcji na ograniczony sposób. Assassin’s Creed 3 zawierał prolog, w którym gracz zamieszkiwał Haytham Kenway, po czym zamienił się na syna Connora na resztę gry. I spinoff Assassin’s Creed 3: Wyzwolenie jest zakotwiczony przez niezmiennego zabójcę Aveline de Grandpré-prawdziwie fajny, odważny ruch, nawet jeśli gra była przeznaczona na nisko sprzedającą się PlayStation Vita.
To był właściwy moment, aby Ubisoft wstrząsnął tym w grze głównej, a także najgorsze. Konsorcjum Pojawił się w 2015 roku i wylądował w samym środku trującej debaty na temat grywalnych postaci kobiet i kampanii nękania Gamergate.
W tym czasie Ubisoft nadal wydawał grę Assassin’s Creed w zasadzie każdego roku. Chociaż Konsorcjum byłby w rozwoju od lat, był bezpośrednio po bardzo złamane Assassin’s Creed Unity. Jedność miał przybliżone uruchomienie z technicznej perspektywyale także dostałem wybuch Kiedy deweloper powiedział Polygonowi że model postaci kobiecy został wycięty z trybu kooperacji, ze względu na dodatkową pracę, jaką pociąga to za sobą tworzenie.
Krótko mówiąc, wiele osób było wściekłych w wielu różnych kierunkach, a presja na Konsorcjum Do rób lepiej był wysoki.
Ubisoft musiał również walczyć z pytaniem, że coraz mniej osób zadaje obecnie: co ze tradycją? W poprzednich grach animus, którego zabójcy używają do przeżycia historii, wymagał genetycznego związku między współczesnym bohaterem a ich historycznym odpowiednikiem. Do czasu Jedność Przewrócone było, było jasne, że ta koncepcja powstrzymuje serię. Na szczęście łatwo było go porzucić: technologia staje się lepsza! Późniejsze wersje animusa są wystarczająco zaawansowane, aby symulować historię, używając DNA postaci historycznej.
Ale w 2014 i 2015 roku gracze wciąż nadrabiali zaległości w nowej normie. Pytanie, gdzie i czy Arno Dorian, bohater Jednośćdopasuj się do rozległego drzewa genealogicznego Desmonda Milesa unoszący się przez fanów na Reddit Przed premierą tej gry. Fakt, że KonsorcjumWydaje się, że Jacob i Evie są bliźniakami, również gestykują się z tym problemem. Podwójni bohaterowie byli możliwa – ponieważ ich DNA było tak podobne. Wiedza może pozostać nienaruszona, a historyczna oś czasu nie zaakceptowała.
(Nauczni, nie zawracaj sobie głowy próbą wyjaśnienia, czy to uzasadnienie ma sens-to naprawdę nie ma znaczenia).
Oczywiście późniejsze gry byłyby jeszcze więcej nauki. W Assassin’s Creed OdysseyGracz może sam zdecydować, czy Kassandra czy Alexios jest najemnikiem, który zmierzy się z kultem Kosmos. Historyczny zapis niech jest przeklęty!
Ale Konsorcjum Miałem mniejszą piaskownicę do zagrania. W tej piaskownicy stworzyła trochę magii.
Assassin’s Creed Syndicate Pioniegł model, który Cienie Teraz następuje: dwóch bohaterów o różnych stylach gry i radykalnie różne osobowości.
Jacob Frye jest zuchwały i odważny – rodzaj zabójcy, który wpada w płonący sieroc bez zastanowienia. On jest oskórem, a mosiężne kostki to jego broń z wyboru. Evie jest planistą i podobnie jak Naoe, jest wcielona. Jej kroki są lżejsze, a ona nosi miecz trzcinowy.
Jak w CienieJacob i Evie są wprowadzani do misji rozgrywki z góry. Ale podczas gdy Cienie Następnie ukrywa Yasuke za godzinami progresji historii, Konsorcjum Natychmiast pozwala graczowi zamienić się między Jacobem i Evie w otwartym świecie wiktoriańskiego Londynu.
Każda postać ma jednak własne misje opowieści i to tutaj KonsorcjumWęższy zakres jest naprawdę na jego korzyść.
Bliźniacy mają bardzo różne priorytety. Evie współpracuje z innym zabójcą Henry’m Greenem, aby znaleźć kawałek Edenu, cennego artefaktu, który należy przechowywać przed templariuszy. Tymczasem Jacob uważa, że bardziej produktywne jest po prostu zamordowanie potężnych templariuszy kontrolujących miasto.
Walczące prerogatywy bliźniaków wprowadzają ich do konfliktu. W jednej misji Jacob zabójcy gubernatora Banku Anglii – templarium, który również przyzwyczaił się rabowanie Bank Anglii. Dla Jacoba rozwiązanie jest proste! Patrz Templar, Zabij templara.
Niestety to powoduje, że Anglia spirali w kierunku kryzysu finansowego.
To tutaj Evie musi wkroczyć, w misji, w której gracz odzyskuje skradzione płyty drukarskie. W ten sposób dwie narracje stale się równoważy się nawzajem. Gracz może siać chaos jako Jacoba, ale potem zobacz, jak jego nieostrożne działania wycofują się na świat i zmieniają. To sprawia, że Londyn wydaje się, że naprawdę jest kształtowany i napędzany przez bliźniaki (i gracza).
Evie jest sfrustrowana przez Jacoba Poruszaj się szybko i rozbij rzeczy Podejście, a Jacob czuje się, jakby Evie marnuje swój czas goniące McGuffins. Krają się nawzajem, czyszczą się nawzajem i wbijają się w nerwy – jak to robi rodzeństwo.
A kiedy nieuchronnie cele Jacoba i Evie są zjednoczone, to jest to bardziej satysfakcjonujące.
Podobnie jak reszta osieroconych i dręczonych bohaterów Assassin’s Creed, Jacob i Evie mają bagaż rodzicielski. Ich historia zaczyna się wkrótce po ich ojcu, zabójca, który ich trenował, umiera. To nie jest dramatyczna śmierć i nie ma nikogo winnego, z wyjątkiem wiktoriańskich standardów środowiskowych: Ethan Frye umiera opłucną, bolesną chorobę płuc.
Gra zaczyna się, gdy ci dwaj młodzi, ambitni zabójcy są po raz pierwszy rozluźnione na świecie. Odkrywają, kim są bez przewodnika – i często krytycznego – ręki ojca.
Relacja bliźniaków z Ethanem podkreśla wszystkie ich konflikty. Evie zawsze była złotym dzieckiem, które wyróżniało się pod opieką Ethana i wzięła do serca jego filozofię. Jacob zerwał z ograniczeń i chce robić rzeczy po swojemu.
Ale dzieje się coś bardzo wyjątkowego.
[Ed. note: This rest of this story contains spoilers for the ending of Assassin’s Creed Syndicate and the Jack the Ripper DLC.]
W przeciwieństwie do wielu gier Assassin’s Creed, które pojawiły się przed tym, Konsorcjum to szczęśliwa historia.
Jacob i Evie rosną dzięki różnicom i uczą się wspólnej pracy. Evie i Henry Green zakochają się. Wszyscy zostają rycerzem przez królową Wiktorię. I wszyscy żyją! Zamiast schodzić do tragedii Maudlin, Konsorcjum Nauczenie się kochać i żyć z rodziną, którą masz – nawet jeśli nie zawsze się z nimi zgadzasz.
To słodkie, zabawne i orzeźwiające.
Wkrótce potem Konsorcjum wyszedł, Ubisoft wydał Jack the Ripper DLC. W tygodniach poprzedzających do niego pamiętam, że istniałem w niejasnym miazmie lęku.
Jack the Ripper to znacznie ciemniejsza historia. Odbywa się dziesięciolecia później Konsorcjuma historia przede wszystkim podąża za Evie Frye, która wróciła do Londynu, ponieważ Jacob zaginęła, a Jack Ripper wybiera się na jego legendarne zabójstwo. Przed wydaniem Ubisoft ogłosił, że w niektórych sekwencjach gracz będzie grał jako sam Rozpruwacz.
Wiedząc, że podwójnymi bohaterami DLC byli Evie i Jack, a nie Evie i Jacob, doprowadzili niektórych graczy do teoretyzowania, że Jack Właściwie Jacob. Nie wydawało się to aż tak prawdopodobne, ale nawet biorąc pod uwagę, że zachorowałem. Nie mogłem znieść pomysłu, że Jacob Frye może być historycznym rzeźnikiem kobiet. Dla mnie byłaby to ostateczna zdrada postaci i historia, która Konsorcjum powiedział.
Ale nie musiałem się martwić.
Jack the Ripper Kończy się z martwym seryjnym zabójcą, a bliźniacy ponownie się połączyły. Jacob jest ranny – zarówno fizycznie, jak i psychicznie – przez swoje doświadczenie. Ale jak rodzeństwo przyjmuje, DLC spełnia obietnicę Konsorcjum zrobiony.
Ta historia dotyczy rodziny. Gry Assassin’s Creed zawsze są, ale Konsorcjum Nadal zrobiłem to najlepiej.