Sephiroth plasuje się bardzo wysoko na „fajnej” skali, a ogromnym powodem jest jego ōdachi, wyjątkowo długa katana, którą dzierżawi, zwaną Masamune. Nie jest pierwszą postacią Final Fantasy, która włada Miecz, który ma tę konkretną nazwęale jest prawdopodobnie najbardziej godny uwagi, nie tylko z powodu bardzo niesławne morderstwo, które popełnia tym mieczem w kluczowym momencie w oryginale Ff7 (A także w FF7 RebirthChociaż scena rozgrywa się nieco inaczej).
Byłem zarówno zafascynowany, jak i rozbawiony ostentacyjnym pojawieniem się Miecza Sephirotha, odkąd po raz pierwszy zobaczyłem cosplayerów wymachujących swoimi wersjami na konwencjach w moich nastoletnich latach i zawsze chciałem wiedzieć, co znalazło się w jego wyjątkowo niepraktycznym projekcie.
Więc kto lepiej zapytać niż projektant Tetsuya Nomura, wizjoner Square Enix, który najpierw włożył ten miecz w ręce Sephirotha? I tak, na cześć Chłodny dzień mieczaoto nomura wyjaśniająca historię miecza, jego zaskakująco zmienną długość i wiele więcej.
Polygon: Co doprowadziło do decyzji o nazwie miecza Sephirotha po średniowiecznym kowalstwie Masamune?
Tetsuya nomura: Masamune pojawił się w całej serii Final Fantasy jako najsilniejszy miecz. Myśląc o wyposażeniu Sephirotha w miecz, który jest dla niego godny, pomyślałem, że nie ma lepszej opcji niż Masamune.
Czyja pomysł miał na nadać Sephirothowi ten konkretny rodzaj miecza, a nie na przykład miecza Bustera?
To byłoby moje. Za każdym razem, gdy chmura przechodziła poprawkę projektu, towarzyszący miecz Buster zdawał się powiększać. Powodem, że pomyślałem, że zestawienie między chmurą władającą gigantyczną „mieczem” a Sephiroth, który jest znacznie mocniejszy, władający chudą „kataną” byłoby dość interesujące. Ponadto kontrast między szerokim mieczem i długą japońską kataną jest również inspirowana rywalizacji dwóch słynnych japońskich szermierzy, Musashi i Kojiro.
Czy były jakieś inne pomysły na jego miecz, które nie zostały wybrane i że byłbyś skłonny podzielić się z nami?
Jak wspomniano wcześniej, miałem na myśli konkretny miecz dla Sephirotha, więc nie miałem żadnych innych pomysłów.
Czy długość miecza Sephirotha utrudniała projektowanie scen walki, szczególnie w FF7 Rebirth Gdzie faktycznie grasz jako Sephiroth?
Sephiroth pojawił się wcześniej w wielu różnych tytułach i z każdym wyglądem długość jego miecza jest dostosowywana na podstawie specyfikacji tytułu. Innymi słowy, nie zaprojektowaliśmy sceny na podstawie długości miecza, ale raczej zaprojektowali długość miecza opartą na projekcie gry.
Mam szorstką wytyczną, że jego miecz powinien mieć około 10 stóp długości, ale nigdy nie było to konsekwentne w żadnym z jego wyglądów, w tym Final Fantasy 7 Rebirthlub dowolne towary itp.
Czy zmienisz kiedyś długość miecza w niektórych scenach, takich jak wydłużenie go w celu efektu wizualnego lub skrócenie go w celu pomieszczenia niektórych ruchów?
Ostrze Masamune ma jakość organiczną, wydłużając i skracając w razie potrzeby. W niedawno wydanym drugim sezonie pierwszego żołnierza w łuku Final Fantasy 7 w historii kryzysw rzeczywistości istnieje scena, w której Masamune rośnie dłużej po raz pierwszy. Chciałbym, żebyś to sprawdził.
Czy ktoś we wszechświecie Ff7 zrobić ten miecz szczególnie dla Sephiroth?
Wspomniałem o pierwszym żołnierzu w łuku Final Fantasy 7 w historii kryzys Przed chwilą, ale jeśli spojrzysz na pierwszy sezon, kiedy pojawił się młody Sephiroth, zobaczysz, że jest wyposażony w miecz wojskowy Shinra. Oznacza to, że nie będzie zaskoczeniem, jeśli inni ludzie również byli w to wyposażani. To powiedziawszy, osobiście uważam, że miecz wojskowy jest bardziej akcesorium do celów ceremonialnych, a więc Sephiroth prawdopodobnie byłby jedyną osobą, która rzeczywiście władałaby go po dostosowaniu go do walki. Zazwyczaj na miecz jest silnie wpływający na umiejętność posiadacza i jest podatne na bezużyteczne, chyba że posiadacz ma odpowiednią sprawność; Tak więc rzadko używa miecza w walce.
Także we wspomnianym drugim sezonie pierwszego żołnierza łuku Final Fantasy 7 w historii kryzysdoświadczasz odcinka, w którym młody Sephiroth otrzymuje masamune, a także spotkasz kowal, który stworzył miecz, więc po raz pierwszy będziemy głębiej nurkować w tradycji Masamune. Ustawienia i tło zapaściły się w mojej głowie, ale aby przedstawić to w grze, skonsultowałem się z Motomu Toriyama, współreżyserem Final Fantasy VII Seria Remake i dyrektor Final Fantasy 7 w historii kryzysi postanowiliśmy zapytać Kazushige Nojimę, pisarza scenariuszy dla Final Fantasy 7 Seria do napisania tego dla nas.