Arm wprowadza na rynek własny upscaler do gier mobilnych. Projektant chipów mówi, że jego Arm Accuracy Super Resolution (ASR) może sprawić, że gry będą wyglądać lepiej, jednocześnie obniżając zużycie energii w telefonie. Udostępnia również technologię upscalingu deweloperom na licencji open-source MIT.
Upscaling jest szczególnie przydatny w przypadku kart graficznych o niższej mocy, które w przeciwnym razie nie mogłyby uruchomić gry z grywalną liczbą klatek na sekundę. AMD FSR, Technologia DLSS firmy NVIDIAI Intel® XeSS® to wszystkie upscalery, które działają na GPU komputerów stacjonarnych i laptopów. Arm ASR jest jednym z niewielu, które będą działać na telefonach komórkowych, co może mieć duży wpływ na żywotność baterii.
Możesz zobaczyć, jak Arm ASR wypada na tle FSR 2 firmy AMD i Qualcomm Technologia GSR na powyższym wykresie stworzona przez Arm. Arm twierdzi, że ASR wygenerowała o 53 procent wyższą liczbę klatek na sekundę niż renderowanie w natywnej rozdzielczości na urządzeniu z procesorem graficznym Arm Immortalis-G720 i wyświetlaczem 2800 x 1260, pokonując AMD FSR 2.
Przetestowano również funkcję ASR na urządzeniu wykorzystującym układ Dimensity 9300 firmy MediaTek i stwierdzono, że renderowanie w rozdzielczości 540p i skalowanie w górę z funkcją ASR zużywało znacznie mniej energii niż uruchomienie gry w natywnej rozdzielczości 1080p.