Według badań przeprowadzonych przez Wette.de, Argos był liderem sprzedaży online artykułów sportowych i produktów outdoorowych w Wielkiej Brytanii w 2020 roku.
Firma bukmacherska ustaliła, że Argos zarobił 541 mln USD w sprzedaży netto sprzętu sportowego i outdoorowego w 2020 r., czyli więcej niż niektórzy z wiodących sprzedawców sportowych w Wielkiej Brytanii, w tym Sports Direct, Nike i Adidas.
Sprzedawca osiągnął nawet lepsze wyniki niż Amazon pod względem sprzedaży online sprzętu sportowego i outdoorowego w Wielkiej Brytanii w 2020 r., a Amazon zarobił w tym segmencie 367 mln USD netto ze sprzedaży online.
Rex Pascual, redaktor Wette.de, powiedział: „2020 był wielkim rokiem dla e-commerce, a segment sportu i outdooru ogromnie się na nim rozwinął. W Wielkiej Brytanii popularny sprzedawca detaliczny Argos wygenerował pół miliarda dolarów sprzedaży netto w e-commerce w 2020 roku, pokonując gigantów sportowych, takich jak Nike i Adidas. Argos miał silną pozycję w handlu elektronicznym na długo przed wybuchem pandemii, co okazało się bardzo korzystne podczas blokad w 2020 roku”.
Ponieważ na początku pandemii konsumenci zostali zmuszeni do pozostania w domu przez blokady, nastąpił gwałtowny wzrost sprzedaży online w różnych segmentach rynku, ponieważ ludzie osiedlili się w domu spędzanym głównie w domu.
Wielu sprzedawców odnotowało wzrost popytu online w 2020 r., w tym: Tesco, Ocado oraz Amazonka, a w wielu przypadkach ich wydajność i zdolność radzenia sobie z tym wzrost zależał od ich pre-pandemicznego zasięgu online.
Pandemia okazała się korzystna dla mniejsze firmy, a także niektóre branże handlu detalicznego, takie jak towary luksusowe i elektronikaucierpiały inne segmenty, takie jak odzież.
Ponieważ siłownie zostały zamknięte z powodu blokady, a ludzie byli zmuszani do pracy w domu, popularność sprzętu sportowego do domowych siłowni wzrosła w 2020 r., a 10 największych dostawców sportów online i outdoor zarobiło w sumie 2,67 miliarda dolarów w ciągu roku.
Podczas gdy Argos znalazł się na szczycie listy sprzedaży online artykułów sportowych i rekreacyjnych w Wielkiej Brytanii w 2020 r., tuż za nim uplasował się Sportsdirect.com, który zarobił 423 mln USD sprzedaży netto w tym segmencie. Nike zajęło trzecie miejsce z 404 mln USD, a następnie Amazon z 367 mln USD i Adidas.co.uk z 242 mln USD.
Na samym dole listy znaleźli się sprzedawcy, którzy, podobnie jak Argos, nie byliby tradycyjnie uważani za sprzedawców detalicznych artykułów sportowych lub outdoorowych – internetowy sklep odzieżowy Very.co.uk odnotował 192 mln USD sprzedaży online w branży sportowej i outdoorowej towarów, a następnie supermarket Tesco.com z 152 mln USD i Halfords z 146 mln USD.
John Lewis zajął dziewiąte miejsce ze sprzedażą netto w segmencie sportowym i outdoorowym w 2020 roku na poziomie 106 milionów dolarów, a JD Sports był dziesiąty ze 100 milionami dolarów.
Nie ma wątpliwości, że w ciągu ostatnich kilku lat zachowania klientów zmieniły się w Internecie. Technologia była postrzegana jako sposób na dostosowanie się do konsumentów malejące zainteresowanie sprzedażą detaliczną cegieł i zapraw jeszcze zanim Covid-19 zmusił więcej osób do poruszania się po życiu online i był coraz częściej wykorzystywany jako sposób na zwiększenie sprzedaży dla sprzedawców detalicznych, ponieważ pandemia przyspieszyła zmieniającą się liczbę klientów.
Dla wielu ta zmiana nawyków ma na celu: trwać nawet po ustąpieniu pandemii ponieważ ludzie przyzwyczaili się do nowych nawyków.