Apple znosi ograniczenia dotyczące transmisji strumieniowej Game Pass i GeForce Now na iOS


Usługi strumieniowego przesyłania gier, takie jak Xbox Game Pass Ultimate a GeForce Now firmy Nvidia będzie podlegać o jedno ograniczenie mniej na urządzeniach Apple iPhone i iPad. Twórcy aplikacji mogą teraz „przesłać jedną aplikację z możliwością strumieniowego przesyłania wszystkich gier oferowanych w ich katalogu” Apple poinformowało w czwartek w aktualizacji dla programistów.

W praktyce oznacza to, że osoby przesyłające strumieniowo gry na iPhone’a i iPada będą miały o jedną przeszkodę mniej do przeskoczenia.

Wcześniej Apple odsyłał twórców aplikacji do gier w chmurze do przeglądarek takich jak Chrome lub Safari, za pośrednictwem których gracze mogli przesyłać strumieniowo gry. Jako część producenta iPhone’a uciążliwe ograniczenia dotyczące aplikacji do strumieniowego przesyłania gierprogramiści mogli stworzyć „aplikację katalogową” zawierającą listę wszystkich gier, w które mogą grać użytkownicy. Jednak każda gra musiała być dostępna jako osobna aplikacja pobrana z App Store; aplikacja katalogowa mogła jedynie łączyć się z nimi.

„Wszystkie gry zawarte w aplikacji katalogowej muszą zawierać link do indywidualnej strony produktu w App Store” – głosiły poprzednie wytyczne. Usługi przesyłania strumieniowego, takie jak Xbox Cloud Gaming (znane również jako xCloud) i GeForce Now (i Google nieistniejąca już Stadia) musiałoby także umożliwiać użytkownikom logowanie się przy użyciu swojego Apple ID i umożliwiać klientom płacenie za subskrypcję poprzez zakupy w aplikacji – co oczywiście daje Apple obniżkę tych przychodów.

Oprócz zniesienia innych ograniczeń na iOS, iPadOS i Apple App Store, które pomogą zapewnić firmie Epic Games Fortnite wracając do iPhone’ów i iPadówstrumieniowe przesyłanie gier stanie się znacznie mniej kłopotliwe.

Czas pokaże, czy przyciągnie to Sony Interactive Entertainment do ekosystemu Apple. Sony w pewnym momencie zamierzało to kontynuować wprowadzenie opartej na chmurze usługi strumieniowania gier PlayStation Now na iOS — plan, który nie został upubliczniony aż do procesu Epic Games przeciwko Apple.

Reklama

Jednak biorąc pod uwagę ponad 2 miliardy aktywnych urządzeń Apple na świecie, można spodziewać się, że coraz więcej programistów będzie ścigać odbiorców gier w chmurze bezpośrednio za pośrednictwem App Store.

Firma Microsoft udostępniła platformę Xbox Cloud Gaming subskrybentom usługi Xbox Game Pass Ultimate na urządzeniach z systemem Apple iOS i komputerach PC z systemem Windows za pośrednictwem przeglądarek w czerwcu 2021 r. Jednak przed uruchomieniem usługi Microsoft nazwał ograniczenia Apple dotyczące aplikacji do strumieniowego przesyłania gier „złym doświadczeniem dla klientów”. ”

„Gracze chcą od razu przejść do gry z wybranego katalogu w jednej aplikacji, tak jak robią to z filmami czy piosenkami, i nie muszą być zmuszani do pobierania ponad 100 aplikacji, aby grać w poszczególne gry z chmury” – oznajmiła wówczas firma. Wygląda na to, że wkrótce gracze będą mieli taką opcję.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

W marcu Stardew Valley doda nową zawartość do gry

Dolina Gwiezdnej Rosy deweloper Eric Barone — lepiej znany jako ConcernedApe — ujawnił, kiedy gracze mogą spodziewać się kolejnej dużej aktualizacji, dodając do...

Prezes Microsoftu angażuje się w otwartą platformę Azure dla sztucznej inteligencji

Prezydent Microsoftu, Brad Smith, tak opublikował blog określa, w jaki sposób firma planuje wspierać twórców oprogramowania tworzących sztuczną inteligencję (AI). Wśród obszarów,...

ASUS IoT ogłasza zupełnie nowe przemysłowe płyty główne i komputery Edge AI oparte na rdzeniu 14. generacji

ASUS IoT, globalny dostawca rozwiązań AIoT, ogłosił dzisiaj wprowadzenie na rynek nowej linii przemysłowych płyt głównych i komputerów brzegowych AI wyposażonych w najnowsze...
Advertisment