Apple zatrudnia byłego dyrektora generalnego Canoo w związku z rozwojem projektu elektrycznego samochodu


Ulrich Kranz, były dyrektor BMW i niedawno zmarły dyrektor generalny i współzałożyciel startupu EV Canoo, został zatrudniony przez Apple, firma potwierdziła Pogranicze. Wieniec chce podobno pracować nad elektrycznym samochodem behemota z Doliny Krzemowej pod kierownictwem Douga Fielda, byłego dyrektora Tesli, który kieruje codziennymi operacjami projektu, który nosi kryptonim „Projekt Tytan”. Wiadomość o dołączeniu Kranza do Apple została po raz pierwszy zgłoszona przez Bloomberg.

Kranz był jednym z dyrektorów, którzy pomogli wprowadzić na rynek całkowicie elektryczny samochód sportowy BMW i3 hatchback i hybrydowy i8. Krótko po tym, jak odszedł z niemieckiego producenta samochodów pod koniec 2016 roku, on i inny dyrektor BMW, Stefan Krause, zostali podsłuchiwani aby pomóc odwrócić zmagające się z problemami start-upów EV Faraday Future. Para starła się jednak z założycielem Faraday Future, a pod koniec 2017 roku odeszli i utworzyli to, co ostatecznie stało się Canoo.

Kranz, Krause i garstka innych emigrantów z BMW i innych starszych producentów samochodów wymyślili całkowicie elektryczny samochód dostawczy, który planowali sprzedawać tylko na podstawie subskrypcji, co ujawnili w 2019 roku. Van został zaprojektowany z myślą o kompaktowej, modułowej platforma, która obejmowała pakiet akumulatorów, silniki elektryczne i w zasadzie całą elektronikę pojazdu, którą Canoo miał nadzieję sprzedać lub licencjonować innym producentom. .

Prezentacja platformy EV Canoo była na tyle atrakcyjna, że ​​Apple przeprowadziło rozmowy ze start-upem na początku 2020 roku, ponieważ Pogranicze zgłoszone wyłącznie na początku tego roku. Jednak rozmowy między obiema firmami ostatecznie się załamały, ponieważ Canoo wolał podjąć inwestycję, podczas gdy Apple był zainteresowany przejęciem. Canoo miał też umowę z Hyundaiem na budowę pojazdów na platformie, ale startup ma odkąd odszedłeś z tej transakcji.

Kranz znajduje się teraz w czołówce bardzo dużego zespołu wewnątrz Apple, który pracuje nad elektrycznym, autonomicznym pojazdem. Apple rozpoczął projekt w 2014 roku, ale przeszedł wiele poprawek, a firma w pewnym momencie skupiała się wyłącznie na rozwoju technologii autonomicznej. Ale w ciągu ostatniego roku Apple ma cofnął się do próby opracowania pojazdu i podobno przeprowadził rozmowy z wieloma producentami samochodów, a także firmy produkujące baterie, takie jak chiński CATL.

Kranz był tylko jednym z wielu czołowych menedżerów, którzy odeszli z Canoo w ciągu ostatniego roku. Krause, który był pierwszym dyrektorem generalnym Canoo, odszedł w zeszłym roku. Dyrektor finansowy firmy Canoo i jej główny prawnik również wyjechał w tym roku po połączeniu startupu ze spółką akwizycyjną specjalnego przeznaczenia, czyli SPAC. Pięciu z pierwotnych dziewięciu współzałożycieli pozostaje w firmie, podczas gdy ci, którzy odeszli, zostali zastąpieni przez osoby bliskie nowemu prezesowi firmy, Tony’emu Aquila, który przejęła po wejściu Canoo na giełdę w wyniku fuzji SPAC.

Reklama

Aquila od tego czasu odwrócił Canoo od pomysłu na model subskrypcji i zamiast tego koncentruje się na tworzeniu komercyjnych pojazdów elektrycznych dla małych firm. dla małych firm. Aquila szczegółowo opisał zmiany, jakie wprowadzał w firmie podczas pierwszej rozmowy Canoo z inwestorami w marcu, jako spółki publicznej. Krause nie uczestniczył w tej rozmowie, mimo że był wówczas dyrektorem generalnym. Tak jak Pogranicze po raz pierwszy ogłoszono pod koniec zeszłego roku, kontrakt Kranza z Canoo był renegocjowane w ramach fuzji SPAC.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Ostatnia część Demon Slayer będzie trylogią filmową — oto zwiastun

Zabójca Demonów: Kimetsu no Yaiba właśnie to zapakowałem Historia treningu Hashiry ale pociąg (Mugen) nie zwalnia: tuż po finale Crunchyroll...

Apple może ogłosić umowę z Google Gemini tej jesieni

Jeśli jesteś rozczarowany, że jedyny model AI, który do tej pory zintegruje się z urządzeniami Apple będzie ChatGPTwygląda na to, że nie będziesz...

Security Bite: Ranking moich ulubionych nowych funkcji prywatności w iOS 18

9to5Mac Security Bite jest dostarczany wyłącznie przez Mosyle, jedyna ujednolicona platforma Apple. Wszystko, co robimy, to przygotowywanie urządzeń Apple do pracy i zapewnienie...
Advertisment