Apple ukarane pierwszą w historii unijną karą w związku ze skargą Spotify


Apple został ukarany grzywną w wysokości 1,84 miliarda euro (około 2 miliardów dolarów) przez organy regulacyjne Unii Europejskiej w związku z zasadami obowiązującymi w App Store i powiedziano mu, że nie może powstrzymywać serwisów muzycznych przed reklamowaniem tańszych ofert subskrypcji poza sklepem Apple. Wiadomość o dzisiejszej karze przekazała wcześniej m.in the „Financial Times”.i poprzedza ogromne zmiany w zasadach dystrybucji aplikacji na iPhone’a, wprowadzone przez firmę Apple w związku z unijną ustawą o rynkach cyfrowych.

W komunikat prasowy w poniedziałekKomisja Europejska stwierdziła, że ​​dochodzenie wykazało, że „Apple zakazuje twórcom aplikacji do strumieniowego przesyłania muzyki pełnego informowania użytkowników iOS o alternatywnych i tańszych usługach subskrypcji muzyki dostępnych poza aplikacją”, a także uniemożliwia wydawanie instrukcji dotyczących subskrybowania takich ofert.

„Przez dekadę Apple nadużywał swojej dominującej pozycji na rynku dystrybucji aplikacji do strumieniowego przesyłania muzyki za pośrednictwem App Store” – powiedziała Margrethe Vestager, wiceprezes wykonawczy odpowiedzialna za politykę konkurencji. „Uczynili to, ograniczając deweloperom możliwość informowania konsumentów o alternatywnych, tańszych usługach muzycznych dostępnych poza ekosystemem Apple. Jest to nielegalne w świetle unijnych przepisów antymonopolowych, dlatego dzisiaj nałożyliśmy na Apple karę w wysokości ponad 1,8 miliarda euro”.

Komisja stwierdziła, że ​​przy ustalaniu grzywny wzięła pod uwagę „czas trwania i wagę naruszenia”, a także całkowity obrót i kapitalizację rynkową Apple, biorąc jednocześnie pod uwagę „nieprawdziwe informacje” przekazane przez Apple w trakcie postępowania administracyjnego.

Dochodzenie UE sięga roku 2020 i został ogłoszony później Spotify złożyło skargę antymonopolową nad tak zwanym „podatkiem Apple”. Oprócz skargi na 30-procentową prowizję Spotify zakwestionował zasady App Store, twierdząc, że ogranicza komunikację z klientami oraz ogranicza jej zdolność do promowania ofert i promowania ofert.

Z biegiem czasu dochodzenie komisji skupiło się na zasadach App Store, które uniemożliwiają programistom informowanie użytkowników o alternatywach dla własnych opcji płatności Apple. W luty 2023Komisja stwierdziła, że ​​jej „wstępny pogląd” był taki, że „obowiązki przeciwdziałające sterowaniu” Apple stanowią „nieuczciwe warunki handlowe” i argumentowała, że ​​zasady Apple dotyczące sklepu z aplikacjami nie są „ani konieczne, ani proporcjonalne” i mogą skutkować wyższymi opłatami użytkowników i ograniczonym wyborem dla konsumentów .

Reklama

Apple już poszedł na pewne ustępstwa. W 2021 r. stwierdzono, że programiści mogą reklamuj metody płatności poza aplikacją na iOS za pośrednictwem środków komunikacji, takich jak poczta elektroniczna. Następnie na początku 2022 r. zaczęto umożliwiać programistom tworzenie linków do ich własnych witryn z poziomu samych aplikacji iOS. Jednak ta druga zmiana dotyczyła tylko tak zwanych „aplikacji do czytników” dla usług takich jak Netflix, Kindle czy Spotify, które zostały zaprojektowane przede wszystkim w celu zapewnienia dostępu do treści cyfrowych, a programiści musieli poprosić o „uprawnienie”, zanim mogli dodać link zewnętrzny . BloombergaKtóry wcześniej zgłaszane w sprawie unijnej kary antymonopolowej Spotify skrytykował zmiany w przepisach Apple jako „tylko na pokaz”.

Kara UE przychodzi jako Apple przygotowuje się do zmiany zasad dystrybucji aplikacji w UE w celu zapewnienia zgodności z ustawą o rynkach cyfrowych (DMA) z dnia 7 marca, po raz pierwszy umożliwiono rynki aplikacji innych firm na iPhone’a. Jednak twórcy aplikacji krytycznie odnieśli się do podejścia Apple, które obejmuje pobieranie prowizji w wysokości do 17 procent od programistów, którzy korzystają z własnej metody płatności lub linkują do własnej witryny internetowej, a także roczną opłatę w wysokości 0,50 euro za instalację aplikacji po przekroczeniu pierwszego miliona. Spotify powiedział zmiany są „niewykonalną alternatywą, która będzie dławić [developers’] firmy natychmiast.”

1 marca opublikowano także Spotify list otwarty przy wsparciu 33 innych firm i stowarzyszeń, które zwróciły uwagę na obawy dotyczące zgodności firmy Apple z DMA. W swoim piśmie Spotify stwierdziło, że odpowiedź UE na tę propozycję „posłuży jako papierek lakmusowy w sprawie DMA i tego, czy może ona przynieść korzyści obywatelom i gospodarce Europy”.

Tymczasem amerykańskie sądy również orzekły, że Apple musi umożliwiać programistom łączenie się z innymi metodami płatności w wyniku skargi prawnej złożonej przez Fortnite deweloper Epic Games. Ale kiedy Apple zaczęło umożliwiać programistom łączenie sięutrzymywała, że ​​nadal pobierałaby aż do 27% obniżki wszelkich zakupów cyfrowych, co stanowi niewielką obniżkę w porównaniu z typową stawką wynoszącą 30%. krytycy Apple’a zawołał zmianya Spotify stwierdziło, że pokazało, że Apple „nie cofnie się przed niczym, aby chronić zyski, jakie osiąga na barkach programistów i konsumentów w ramach monopolu sklepu z aplikacjami”.

Oprócz dochodzenia w sprawie zasad Apple App Store, firma Komisja Europejska również się temu przyglądała Polityka Apple polegająca na ograniczaniu technologii NFC (komunikacja bliskiego zasięgu) w iPhonie do własnego portfela i usług płatniczych. W wyniku dochodzenia Apple zaoferował wynajem Zewnętrzni dostawcy portfeli mobilnych i płatności korzystają z NFC telefonu iPhone funkcja płatności.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Warner Bros. ” Bezpłatna biblioteka filmów na YouTube zawiera lochy i smoki

Poszukiwanie programowych przychodów z reklam i monetyzacji na YouTube wydaje się być dziwnym sposobem na główne studio do zarabiania na swoim tylnym katalogu....

Pracownik Doge Marko Elez rezygnuje po tym, jak reporterzy odkrywają rasistowskie stanowiska

Marko Elez-25-letni pracownik Departamentu Rządowego (DOGE), który podobno przeczesał systemy płatności Departamentu Skarbu-zrezygnował z jego stanowiska . Wall Street Journal nieosłonięty Stary konto...

Przed przeklętą aplikacją Sonos miał sprytny pomysł na audio iPhone

Na długo przed tym, jak Sonos zajął działalność w zakresie przeklętych aplikacji, firma Connected Audio marzyła o wydaniu głośnika Magsafe na iPhone'a. Dokumenter Sonos...
Advertisment