Firma Apple zaktualizowała dzisiaj a dokument pomocniczy ze szczegółowymi informacjami o tym, dlaczego iMessages może wyświetlać alert „Niedostarczone”, pojawiać się jako wiadomości SMS/RCS w zielonych dymkach lub przychodzić z Twojego adresu e-mail zamiast z numeru telefonu.
Jak zauważył MacPlotkiApple twierdzi, że te problemy mogą wynikać z braku aktywacji karty eSIM podczas konfigurowania nowego iPhone’a z systemem iOS 26. Jeśli zdecydujesz się później skonfigurować kartę eSIM w Ustawieniach, iMessage nie aktywuje się automatycznie.
Oznacza to, że po skonfigurowaniu karty eSIM w aplikacji Ustawienia musisz także ręcznie aktywować iMessage:
- W aplikacji Ustawienia dotknij Aplikacje.
- Kliknij Wiadomości.
- Wyłącz iMessage i włącz go ponownie.
Ta rada wydaje się dotyczyć przede wszystkim osób, które pomijają krok konfiguracji eSIM podczas początkowej konfiguracji swojego nowego iPhone’a. Może to również mieć wpływ na osoby, które zmieniają operatora i konfigurują nową kartę eSIM w aplikacji Ustawienia.
To co najmniej druga usterka iMessage, która ma wpływ na użytkowników od czasu wydania iOS 26. Na początku tego miesiąca Apple udostępniło kolejny przewodnik o tym, co zrobić dla użytkowników iPhone’a, którzy nie mogą aktywować iMessage za pomocą swoich numerów telefonów.
Czy miałeś jakieś problemy z iMessage od czasu aktualizacji do iOS 26 lub niedawnego zakupu nowego iPhone’a? Daj nam znać w komentarzach.
Moje ulubione akcesoria do iPhone’a:
Podążaj za Chancem: Wątki, Błękitny, InstagramaI Mastodont.
FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.