Apple rozszerza swoją obecność w handlu detalicznym online w Chinach poprzez nową inicjatywę, która integruje doświadczenie Apple Store bezpośrednio w niezwykle popularnej „super aplikacji” w Chinach, WeChat.
„Miniprogram” Apple Store pozwoli klientom po raz pierwszy kupować produkty Apple, takie jak iPhone, iPady i komputery Mac, bezpośrednio przez WeChat (przez TechCrunch).
WeChat jest potocznie określany jako „super aplikacja”, ponieważ oprócz podstawowych funkcji sieci społecznościowych i przesyłania wiadomości zawiera coś w rodzaju sklepu z aplikacjami. Wewnątrz głównej aplikacji WeChat dostępna jest dla użytkowników obszerna kolekcja „miniaplikacji” (bardziej bezpośrednio tłumaczonych jako miniprogramy).
Duża część chińskiej gospodarki jest zarządzana przez WeChat, w tym takie rzeczy, jak rezerwowanie transportu i usługi bankowości finansowej. Apple Store dołącza teraz do tej listy.
Jak na ironię, wielu ekspertów uważa, że „superaplikacja” podobna do WeChat nie mogłaby zadomowić się w Stanach Zjednoczonych ze względu na zasady przeglądu aplikacji.
Wytyczne dotyczące przeglądu aplikacji wyraźnie zabraniają „tworzenia interfejsu do wyświetlania aplikacji, rozszerzeń lub wtyczek innych firm, podobnych do App Store lub jako kolekcji o charakterze ogólnym”. Jednak Apple przymknął oko na sytuację z WeChat w Chinach ze względu na niesamowitą dominację kultury.
Widzieliśmy ostatnio, jak Apple wypróbowuje różne nowe strategie marketingu cyfrowego w regionie, w tym prowadzenie transmisji na żywo z zakupów w celu promocji sprzedaży iPhone’a 14. Oczywiście ma nadzieję, że nowa aplikacja Apple Store WeChat również pomoże zwiększyć sprzedaż.
Chociaż Apple nie ujawnia liczby sprzedaży jednostkowej, analitycy uważają, że jego wzrost w Chinach zmniejszył się. W swoim najnowszym kwartalnym raporcie o zarobkach przychody z regionu Wielkich Chin spadły o 3% rok do roku.
Śledź Benjamina Mayo @bzamayo na Mastodont, WątkiI Świergot.
FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich przynoszących dochód. Więcej.