Wymiana iPhone’a mini z modelem Plus otwiera wielkie pytanie dotyczące prawdopodobnego rozłamu iPhone 14 sprzedaż. Spodziewam się działka osób wybierze Plus, ale badanie łańcucha dostaw wskazuje, że Apple spodziewa się, że większość wczesnych nabywców wybierze jeden z dwóch modeli Pro.
Zamówienia otrzymane przez Jabłko dostawcy wskazują, że firma z Cupertino spodziewa się, że pełne 85% wczesnych nabywców iPhone’a 14 wybierze Pro lub Pro Max, a mniej niż 5% wybierze iPhone’a 14 Plus…
Zrozumieć tegoroczny skład
Sprzedaż iPhone’a 14 będzie podzielona na cztery modele:
- iPhone 14
- iPhone 14 Plus
- iPhone 14 Pro
- iPhone 14 Pro Max
Apple usunęło już rozróżnienie funkcji między Pro i Pro Max od iPhone’a 13 i to samo pozostaje prawdą w tym roku. Otrzymujesz dokładnie ten sam telefon, co rozmiar wyświetlacza.
To samo dotyczy iPhone’a 14 i iPhone’a 14 Plus – te same funkcje w różnych rozmiarach.
Duża różnica w tym roku polega na tym, że jeśli chcesz mieć największy możliwy rozmiar ekranu, nie musisz już kupować modelu z najwyższej półki. Jeśli nie potrzebujesz lub nie chcesz funkcji tylko dla wersji Pro, możesz teraz zaoszczędzić dużo pieniędzy, kupując zamiast tego iPhone’a 14 Plus.
Dodając do tego, Apple wprowadził zaskakującą liczbę nowych funkcji aparatu do modeli iPhone 14/14 Plus, co daje mniej powodów, aby wybrać model Pro.
W związku z tym spodziewam się, że iPhone 14 Plus będzie niezwykle popularnym wyborem.
Ale nie wczesna sprzedaż iPhone’a 14, mówi Kuo
Ale analityk Apple Ming-Chi Kuo mówi, że jego badanie łańcucha dostaw sugeruje, że firma z Cupertino spodziewa się bardzo małej sprzedaży iPhone’a 14 Plus w przedsprzedaży i wczesnych zamówieniach. Rzeczywiście, sugeruje, że mniej niż 5% początkowych zamówień Apple dotyczy Plusa, podczas gdy około 85% jest rozdzielonych między iPhone’a 14 Pro i iPhone’a 14 Pro Max.
Nie jest to tak dziwne ani nieprawdopodobne, jak się wydaje. Podczas gdy ogólnie Sprzedaż iPhone’a 14 będzie miała zupełnie inny podział, to entuzjaści technologii zwykle składają większość zamówień w przedsprzedaży i kupują wkrótce po wprowadzeniu nowej linii. To także entuzjaści technologii, którzy wybierają modele Pro.
Spójrz na naszą własną ankietę, na przykład. Usuń 19% z tych, którzy nie planują kupować w tym roku i aż 92% z 9to5Mac czytelnicy (w momencie pisania) planują zamówić Pro lub Pro Max, przy czym ten ostatni prowadzi ze skromnym marginesem. Mniej niż 2% z Was wybrało iPhone’a 14 Plus.
Ma więc sens, że początkowe zamówienia Apple byłyby mocno przekrzywione na korzyść modeli Pro, podczas gdy balans zostanie dostosowany po początkowym napływie zamówień na premierę, kiedy normalni zajmą się kupowaniem.
Linia iPhone’a 15 może mieć większe zróżnicowanie
Kuo sugeruje również, że Apple powiększy różnicę między modelami standardowymi i Pro dla linii iPhone 15, a dodatkowo, że firma ponownie wprowadzi luki w funkcjach między modelami Pro i Pro Max.
Jest na to precedens w postaci iPhone’a 12, gdzie Pro Max ma dwie kluczowe funkcje aparatu Pro nie.
Szeroki aparat iPhone’a 12 Pro Max ma o 47% większy czujnik niż w iPhonie 12 Pro, z pikselami 1,7μm. Apple twierdzi, że ta różnica w rozmiarze czujnika powoduje aż 87% poprawę w warunkach słabego oświetlenia.
Szeroka kamera w iPhonie 12 Pro ma również optyczną stabilizację obrazu z przesunięciem czujnika, która stabilizuje sam czujnik, a nie obiektyw.
9to5Mac’s Take
Kuo był kiedyś jednym z bardziej wiarygodnych źródeł informacji Apple, ponieważ ma rozległe połączenia w łańcuchu dostaw i spędza dużo czasu z nimi rozmawiając. Informacje o podziale zamówienia będą prawdopodobnie wiarygodne, ponieważ opierają się na tych rozmowach.
Ostatnio jednak zaczął wrzucać do swoich tweetów wiele spekulacji i opinii. Myślę, że tak jest w przypadku jego kontynuacji dotyczących większego zróżnicowania między modelami iPhone’a 15. Jest całkiem możliwe, że ma rację, ale nie opiera się to na twardych danych, ale raczej na jego własnym przekonaniu.
FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich do zarabiania. Więcej.
Sprawdź 9to5Mac na YouTube, aby uzyskać więcej informacji o Apple: