Apple pozwala Spotify wyświetlać ceny i kierować użytkowników do swojej witryny


W znaczącym zwrocie, Jabłko teraz pozwala Spotify aby wyświetlać ceny w aplikacji – w tym oferty promocyjne – i kierować użytkowników do swojej witryny internetowej w celu rejestracji.

Decyzja ta zapadła trzy miesiące po tym, jak producent iPhone’a odrzucił aktualizację aplikacji Spotify, która właśnie to zrobiła, i cztery miesiące po UE nałożyła na firmę karę pieniężną w wysokości 2 mld dolarów za praktyki antykonkurencyjne w traktowaniu swojego konkurenta w dziedzinie muzyki strumieniowej …

Krótkie podsumowanie

Spotify od wielu lat oskarża Apple o antykonkurencyjny praktyki w branży streamingu muzycznego.

Firma stwierdziła, że Muzyka Apple ma niesprawiedliwą przewagę nad Spotify, ponieważ właściciele iPhone’ów mogą rozpocząć subskrypcję w aplikacji, podczas gdy gdyby Spotify chciało zezwolić na to samo, musiałoby zapłacić Apple 30% prowizji. Apple nie zezwoliło nawet Spotify na wyświetlanie cen subskrypcji w aplikacji, chyba że wdrożyło zakupy w aplikacji.

Spotify złożył formalną skargę antymonopolową do UE w 2019 r., a w marcu tego roku długotrwałe dochodzenie UE wykazało winę Apple i nałożył na firmę karę 2 mld dolarów.

Reklama

Apple pozwala Spotify wyświetlać ceny

Wcześniej w tym roku Spotify testowało grunt, wydając aktualizację swojej aplikacji, która pokazywała ceny subskrypcji. Apple odrzuciło aktualizację.

Jednakże, Spotify mówi Apple zmieniło jednak zdanie i zezwoliło na aktualizację.

W końcu będziemy mogli zaoferować coś równie oczywistego, co oczekiwanego: użytkownicy iPhone’ów w UE zobaczą teraz w aplikacji informacje o cenach Spotify, a także fakt, że mogą dokonać zakupu bezpośrednio na naszej stronie internetowej.

Ale bitwa się nie skończyła

Apple jednak nadal nie zezwala Spotify na linkowanie do witryny w aplikacji.

Niestety, Spotify i wszystkie inne usługi strumieniowego przesyłania muzyki w UE wciąż nie mogą swobodnie dać konsumentom możliwości kliknięcia linku w celu dokonania zakupu w aplikacji z powodu nielegalnych i drapieżnych podatków, których Apple nadal żąda, pomimo orzeczenia Komisji.

Spotify apeluje do UE o nakazanie Apple zezwolenia na bezpośrednie linki.

Opinia 9to5Mac

To duży krok w kierunku rozwiązania sporu.

Trudno jednak zrozumieć, dlaczego Apple nie zezwala na klikalny link. To nie tak, że zmuszanie użytkowników do samodzielnego wpisywania adresu URL okaże się barierą, a zezwolenie na link prawdopodobnie całkowicie rozwiązałoby skargę antymonopolową.

Tak naprawdę Apple naraża się na dalsze działania prawne, a wszystko po to, by jedno słowo stało się klikalne.

FTC: Używamy linków afiliacyjnych generujących dochód. Więcej.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

iPhone 16 będzie montowany w Brazylii, a także w Chinach i Indiach

Przedsprzedaż iPhone'a 16 już się rozpoczęła, a telefony trafią do sklepów w piątek 20 września. Jak wcześniej informowaliśmyApple będzie składać nowe iPhone'y w...

Nienazwana „Teen” Agathy All Along jest wierną kopią Wiccan Marvela

Czym jest czarownica bez jej mrocznych magicznych sekretów? Marvel's Agatha przez cały czas miniserial ma jeden z przodu i na środku. Główny...

Jak sprawdzić, czy zamówiony w przedsprzedaży iPhone 16 został wysłany

Pierwszy Zamówienia przedpremierowe na iPhone’a 16 i iPhone’a 16 Pro rozpoczęto wysyłkę do kupujących. Jak zwykle, nie oznacza to, że Twój iPhone 16...
Advertisment