Jak wynika z biuletynu, zespół wyszukiwania byłego dyrektora Google, Johna Giannandrei, pracuje nad tym, aby wyszukiwarka o wewnętrznej nazwie „Pegasus” lepiej zintegrować się z systemami iOS i macOS i może nawet użyć generatywnych narzędzi sztucznej inteligencji, aby jeszcze bardziej ją ulepszyć. W zeszłym roku Apple uruchomił także Business Connectnarzędzia, które pomogło wzbogacić bazę danych o szczegółowe informacje o godzinach pracy i lokalizacjach firm w sposób umożliwiający jej konkurowanie z Google.
Gurman zwraca uwagę, że chociaż Spotlight i wyszukiwarka aplikacji firmy Apple nie są tak wydajne jak Google, firma ma solidną firmę zajmującą się reklamami w App Store, która wyświetla reklamy w innych jej aplikacjach, takich jak Apple News i Weather. Łącznie te wszystkie elementy dają Apple wystarczająco dużo elementów, aby uruchomić własną wyszukiwarkę, być może raczej wcześniej niż później.