Apple od lat otwarcie buduje technologię swojego nowego zestawu słuchawkowego rzeczywistości mieszanej


Powszechnie oczekuje się, że Apple przedstawi swoje od dawna plotki zestaw słuchawkowy rzeczywistości mieszanej w ramach WWDC 2023. Dla niewielu jest to zaskoczeniem, ponieważ Apple wychwala rozszerzoną rzeczywistość co najmniej od WWDC 2017. Wtedy Apple zaczął kłaść podwaliny pod technologię używaną w zestawie słuchawkowym za pomocą narzędzi programistycznych na iPhonie i iPada.

Wtedy Apple po raz pierwszy wprowadził platformę rzeczywistości rozszerzonej ARKit, która pomaga programistom tworzyć wciągające wrażenia na iPhone’ach i iPadach.

W następnych latach firma ARKit była tak skupiona na Apple, że poświęciła większość swoich ostatnich przemówień na żywo wprowadzaniu i demonstrowaniu nowych możliwości AR. Któż mógłby zapomnieć o rzadkich drewnianych blatach, które służyły jako powierzchnie budowanie wirtualnego LEGO ustawia na scenie?

Kładąc nacisk na te narzędzia, Apple poinformowało o znaczeniu technologii rzeczywistości rozszerzonej jako części przyszłości swoich platform.

Oprogramowanie iPhone’a i iPada to nie jedyna rzecz, która zaczęła być projektowana z myślą o przyszłości rzeczywistości mieszanej. Podobnie sprzęt iPhone’a i iPada stał się lepiej wyposażony, aby służyć jako przenośne okna do świata rozszerzonej rzeczywistości.

Reklama

Począwszy od Face ID i funkcji Apple Animoji (a później Memoji), Apple zaczął dostosowywać iPhone’a do możliwości AR. Wewnętrznie firma Apple dostosowała silnik neuronowy iPhone’a do obsługi rozszerzonej rzeczywistości bez potu.

Główny aparat w iPhone’ach dodał nawet dedykowany czujnik LiDAR, podobnie jak łaziki księżycowe poruszające się po powierzchni Księżyca i samochody bez kierowcy czytające otoczenie.

Pojawiła się nawet aktualizacja sprzętowa iPada Pro, która prawie całkowicie skupiała się na dodaniu skanera LiDAR do tylnego aparatu.

Dlaczego? Jasne, pomogło to w ustawianiu ostrości i wykrywaniu głębi dla zdjęć w trybie portretowym, ale były też dedykowane aplikacje na iPada dekorowanie swojego pokoju z wirtualnymi meblami lub przymierzaniem okularów bez oprawek.

Od samego początku było jasne, że ARKit nie był przeznaczony wyłącznie do wciągających wrażeń za pośrednictwem iPhone’a i iPada. Ekran telefonu jest zbyt mały, aby był naprawdę wciągający, a waga tabletu jest zbyt duża, aby wytrzymać długie okresy użytkowania.

AR na iPhone’ach i iPadach jest absolutnie przydatne. Łapanie kieszonkowych potworów w prawdziwym świecie jest bardziej kapryśne w Pokémon GO niż w całkowicie cyfrowym środowisku. Sekcja wirtualnego stworzenia w klasie może być również przyjemniejsza niż dotykanie rzeczywistych wnętrzności.

Mimo to najbardziej wciągające doświadczenia, które naprawdę oszukują Twój mózg, aby uwierzył, że jesteś otoczony jakąkolwiek treścią cyfrową, którą widzisz, wymagają gogli.

Czy to oznacza, że ​​wszystkim będzie zależeć na AR i VR na tyle, aby zestaw słuchawkowy stał się hitem? Reakcje na AR na iPhonie i iPadzie czasami polegały na tym, że Apple oferuje rozwiązanie w poszukiwaniu problemu.

Mimo to istnieją pewne doświadczenia rzeczywistości rozszerzonej, które są wyraźnie zachwycające.

Zobacz nowego iPada Pro w AR

Chcesz zobaczyć każdy wymiar ogłoszonego, ale niewydanego iPhone’a lub MacBooka? AR jest prawdopodobnie tym, czego doświadczyło wiele osób Mac Pro I Pro Display XDR po raz pierwszy.

Projektowanie wirtualna rakieta kosmiczna skala 1:1 w twoim salonie da ci również przyzwoite wyobrażenie o skali tych maszyn. Doświadczenie wirtualnego startu rakiety, które pozwala spojrzeć wstecz na Ziemię, jakbyś był pasażerem, również może być ekscytujące.

Rzeczywistość rozszerzona była również najlepszą metodą na zapoznanie moich dzieci z dinozaurami bez ryzyka podróży w czasie i przywrócenia T-Rexa do teraźniejszości.

Jeśli chodzi o ARKit, istnieje wiele sposobów, w jakie Apple otwarcie buduje narzędzia, które będą wykorzystywane do rozwoju zestawu słuchawkowego od przyszłego miesiąca.

Na początek platforma wprowadziła sposób dostarczania programistom narzędzi, interfejsów API i bibliotek potrzebnych do tworzenia aplikacji AR. Śledzenie ruchu, wykrywanie scen, wykrywanie światła i integracja kamery są niezbędne do wprowadzenia aplikacji AR.

Śledzenie w świecie rzeczywistym to kolejny ważny czynnik. ARKit wprowadził narzędzia potrzebne do korzystania z czujników sprzętowych, takich jak kamera, żyroskop i akcelerometr, do dokładnego śledzenia pozycji wirtualnych obiektów w rzeczywistym środowisku za pomocą urządzeń Apple.

Potem jest śledzenie twarzy. ARKit pozwala programistom na uwzględnienie tych samych funkcji śledzenia twarzy, których Apple używa do zasilania Animoji i Memoji dzięki odzwierciedlaniu wyrazu twarzy.

AR Quick Look to kolejna technologia wspomniana wcześniej. Właśnie tego używają doświadczenia AR do umieszczania wirtualnych obiektów, takich jak produkty, w rzeczywistym środowisku wokół ciebie. Właściwe skalowanie tych obiektów i zapamiętanie ich położenia względem urządzenia pomaga stworzyć iluzję.

Nowsze wersje ARKit koncentrowały się na wspieraniu wspólnych doświadczeń AR, które mogą pozostać trwałe między użyciami, wykrywaniem obiektów w twoim otoczeniu i zasłanianiem ludzi ze scen. Wydajność była również stale dostosowywana przez lata, więc podstawowa technologia, która napędza wrażenia wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości w zestawie słuchawkowym, powinna być dość solidna.

Spodziewamy się pierwszego oficjalnego spojrzenia na zestaw słuchawkowy Apple poniedziałek, 5 czerwcakiedy Apple rozpoczyna kolejną konferencję. 9to5Mac będzie obecny na specjalnym wydarzeniu, więc bądźcie czujni, aby uzyskać obszerną relację z bliska. Wszystkiego najlepszego dla HTC Vives I Zestawy słuchawkowe Meta na świecie.

FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich przynoszących dochód. Więcej.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

ASRock przedstawia aktualizację AI QuickSet 2024 Q1 z dwoma nowymi narzędziami AI

Wiodący światowy producent płyt głównych, firma ASRock, od końca ubiegłego roku sukcesywnie wypuszcza oprogramowanie oparte na platformach Microsoft Windows 10/11 i Canonical Ubuntu...

Jak oglądać strumieniowo dokument Steve’a Martina w Apple TV

Teraz przesyłaj strumieniowo w Apple TV+życie i kariera Steve’a Martina przedstawione w nowym dokumenciektóry jest nietypowo podzielony na dwie pełnometrażowe części… Dokument wyprodukowany przez...

Sam Bankman-Fried nadal uprawia hazard

Sam Bankman-Fried niczego się nie nauczył i nie jestem pewien, czy ktokolwiek z nas też się tego nauczył.Podczas ogłaszania wyroku siedziałem kilka rzędów...
Advertisment