Rywalizacja pomiędzy Apple Music i Spotify była zacięta i rosło przez lata. Jak więc sytuacja wygląda w 2024 roku? CIRP odpada z nowy raport to pokazuje, jaki procent właścicieli urządzeń Apple subskrybuje Apple Music, Spotify, Amazon Music i Pandora.
Przez lata Spotify był najpopularniejszym serwisem do strumieniowego przesyłania muzyki, a raport z 2023 r. szacował, że 44 miliony płatnych abonentów w USA z Apple Music na koniec 32 miliony.
Ale co z klientami posiadającymi urządzenia Apple? Jak można się domyślić, te z iPhone’a, iPada lub Maca chętniej wybierają Apple Music. Oto jak rozkładają się liczby, per Dane CIRP.
40% właścicieli Apple twierdzi, że korzysta z Apple Music w porównaniu do 29%, którzy korzystają ze Spotify. Apple również ma bardzo niewielką przewagę we wzroście, zwiększając liczbę subskrybentów o 6% w latach 2020–2024, podczas gdy Spotify odnotowało wzrost o 5%.
Warto zauważyć, że w tym samym czasie Amazon Music i Pandora odnotowały odpowiednio 6 i 4% spadek liczby użytkowników.

Właśnie w tym tygodniu widzieliśmy Spotify podnosi ceny co czyni go o 3 dolary droższym niż Apple Music w przypadku planów rodzinnych i 1 dolara więcej w przypadku planów indywidualnych.
Oprócz tego, że jest tańsza, Apple Music jest atrakcyjna dla właścicieli urządzeń Apple dzięki natywnej integracji, zawartym funkcjom premium i możliwości łączenia jej z innymi usługami Apple.
Jakie jest Twoje zdanie w sprawie Apple Music vs Spotify? Czy zmieniłeś się ostatnio? Podziel się swoimi przemyśleniami w komentarzach!
FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.