W ciągu ostatniej dekady CarPlay stała się wszechobecna w prawie wszystkich markach i modelach samochodów. Konsumenci też to uwielbiają. W rzeczywistości Apple powiedział wcześniej, że 80% nowych nabywców samochodów wymaga Carplay jako specyfikacji przed dokonaniem zakupu.
Jednak ten argument jest mniej zadowalający, jeśli chodzi o pojazdy elektryczne. Oprócz Tesli lub Rivian, prawie wszystkie EV są zainstalowane Carplay, ale jej użyteczność jest znacznie zmniejszona. Wsparcie CarPlay w routingu pojazdów elektrycznych jest po prostu słabe. Apple naprawdę musi nadepnąć na gaz i zebrać swój działanie…
Wsparcie routingu EV poważnie brakuje
Najbardziej frustrującą częścią tego jest to, że nie jest to prośba o funkcje dla Apple do projektowania i inżynierii funkcji routingu EV, stacji ładowania PoS i szacunków zasięgu baterii na mapach Apple.
Te funkcje już istnieją. Apple wykonało pracę. W kompatybilnych pojazdach mapy Apple za pośrednictwem CarPlay mogą brać pod uwagę obecny stan ładunku, automatycznie dodawaj przystanki ładowania na długie trasy i pokazują szacunki procentowe baterii na każdym przystanku podróży. Apple Maps integruje nawet bazy danych ładowarki w czasie rzeczywistym, więc możesz zobaczyć, ile ładowników jest dostępnych i czy są one obecnie bezpłatne, zanim przyjedziesz.
Możesz nawet przejść do ustawień map i wybrać preferowane sieci ładowania, więc jeśli masz ulubione lub członkostwa, mapy mogą je nadać priorytet. I nawet bez zestawu nawigacji, jeśli bateria samochodowa spadnie na niski poziom, CarPlay może automatycznie zasugerować pobliską ładowarkę w zasięgu, do którego można skierować.
Więc jaki jest haczyk? Podstawowym problemem jest dostępność tych funkcji. Ta funkcjonalność jest wbudowana w iOS, ale po prostu nie jest dostępna dla większości właścicieli EV. Funkcje wymagają integracji producenta samochodu a Apple, a zatem są dostępne tylko w wybranej liczbie pojazdów. A kiedy mówię „Wybierz”, jestem hojny. Pomimo tego wsparcia po raz pierwszy w 2021 r. Z iOS 15, oto pełna lista obecnie obsługiwanych samochodów do routingu EV w Mapach Apple:
- Porsche Taycan
- Ford F150 Błyskawica
- Ford Mustang Mach-e
Wyczerpująca lista składa się z zaledwie trzech modeli, w dwóch markach samochodu. Apple może radykalnie poprawić wrażenia Carplay w EVS z dnia na dzień, jeśli rozszerzyłyby wsparcie, aby pokryć wiele innych modeli i producentów.
W idealnym świecie Apple zawarło oferty i zintegrowało się ze wszystkimi EV na rynku, które są kompatybilne z Carplay, które reprezentują dosłownie miliony pojazdów na drodze. Więcej jest sprzedawane każdego dnia.
Oznaczałoby to, że samochód automatycznie zgłaszałby swój zasięg i stan ładowania podłączonego iPhone’a, więc mapy mogą włączyć te dane do nawigacji, podobnie jak dla trzech obsługiwanych modeli samochodów wymienionych powyżej.
Ale jeśli z jakiegoś powodu ten poziom automatycznej integracji nie jest możliwy, Apple może przynajmniej dać więcej funkcji routingu EV każdego, kto chce z niego skorzystać. Byłby to bardziej ręczny proces, wymagający od właściciela EV wpisania wielkości baterii samochodu i aktualnego procentu akumulatora samochodu przed rozpoczęciem podróży, ale coś jest lepsze niż status quo nic.
ROUTowanie EV z procentem baterii uwzględnione pomaga złagodzić lęk zasięgu i zmniejsza rozproszenie uwagi, gdy kierowca jest na trasie, o tym, czy muszą się martwić, gdzie się zatrzymać. Mapy mogą również sugerować, jak długo należy uzupełnić każdy przystanek ładowania i przedstawić dokładniejsze oszacowanie ETA; Ponownie, są to istniejące funkcje Apple Maps, które nie są teraz dostępne, chyba że masz jeden z tych trzech wyżej wymienionych samochodów.
Właściciele nie-ford lub Porsche Taycan muszą teraz uciekać się do korzystania z aplikacji innych firm, jak lepszy planista trasy (który faktycznie pobiera subskrypcję do użycia w Carplay) lub „podwójne”, uruchamiając jednocześnie swoje mapy satnav i jabłek w Carplay.
Chociaż uwielbiam wrażenia interfejsu użytkownika i wrażenia użytkownika w Mapach Apple, jego przydatność podczas używania go w EV jest znacznie gorsza niż wtedy, gdy jeżdżę z nim samochodem gazowym.
Brakujące funkcje dla sterowników EV
Załóżmy, że Apple dodaje istniejący zestaw funkcji EV do większej liczby samochodów. Następnie możemy porozmawiać o brakujących funkcjach dla tej rosnącej klasy użytkowników.
Jednym wielkim wyjątkowym pominięciem jest to, że Carplay nie ma obecnie możliwości wywołania warunków wstępnych akumulatorów, procesu, który podgrzewa baterię przed przybyciem do szybkiej ładowarki autostrady w celu poprawy szybkości ładowania i skrócenia czasu spędzonego na ładowarce.
Jeśli sterownik korzysta z wbudowanej nawigacji na Mustang Mach-E, na przykład automatycznie się kondycjonowanie akumulatorów automatycznie zbliża się do planowanego przystanku na stacji ładowania. ROUDOWANIE po Carplay tego nie zrobi, co jest szczególnie frustrujące, gdy dowiesz się, że rzeczywiście działa to dla użytkowników Android Auto prowadzących mapy Google. Wstępne kondycjonowanie baterii to funkcja stolików stołowych, a Apple nie jest przy stole.
Mapy Apple mogą również wykonywać lepszą robotę, pokazując przystanki ładowania w pobliżu i umożliwienie użytkownikom filtrowania według ceny lub innych atrybutów. Baza danych Apple Maps nie zawiera cen i nie można łatwo przeglądać miejsca w aplikacji i uzyskać przegląd wszystkich pobliskich ładowarków i ich możliwości.
Jeśli chodzi o routing, ludzie mają również różne preferencje. Niektórzy kierowcy chcą zejść z najszybszej trasy, aby zaoszczędzić pieniądze na tanich stacjach ładowania, niektórzy chcą zrobić więcej, ale krótsze przystanki, podczas gdy inni chcą po prostu dotrzeć do miejsca docelowego tak szybko, jak to możliwe. Mapy Apple w ogóle nie obsługują tego poziomu optymalizacji trasy, w przeciwieństwie do konkurentów takich jak ABRP.
Wniosek
Podsumowując, doświadczenie Carplay EV dla błogosławionych trzech samochodów jest niekompletne i nie istnieją dla wszystkich innych. Apple powinno po prostu lepiej tu lepiej.
FTC: Używamy dochodów z automatycznych linków partnerskich. Więcej.