W styczniu było wiele plotek na temat Apple rozmawiających z różnymi producentami samochodów o Apple Car (Project Titan). Wyglądało na to, że Apple chciał znaleźć istniejącego producenta samochodów, który zbudowałby samochód marki Apple według ich specyfikacji.
Bloomberg tak mówi rozmowy w większości zakończyły się fiaskiem, ponieważ producenci samochodów nie chcą zostać zredukowani do zwykłego producenta kontraktowego w łańcuchu dostaw. Zamiast tego Apple prawdopodobnie zwróci się do specjalistów ds. Produkcji kontraktowej, takich jak Foxconn czy Magna. To byłaby powtórka z podręcznika iPhone’a.
W przypadku iPhone’a Apple projektuje urządzenie w Cupertino, a następnie wysyła dokładne specyfikacje do zagranicznych wykonawców, takich jak Foxconn, Pegatron i Wistron, aby faktycznie budować swoje produkty na ogromną skalę. Sam Apple nie jest właścicielem fabryk podzespołów ani fabryk podzespołów.
Firma rozważa ustanowienie podobnej relacji w łańcuchu dostaw Apple Car. Podczas gdy Tesla wydała miliardy na budowę i prowadzenie własnych fabryk do produkcji swoich pojazdów, Apple nie jest zainteresowany podejmowaniem się tych zawiłości ani wydatków.
Zamiast tego Bloomberg cytuje znawców branży, którzy twierdzą, że Apple najprawdopodobniej zgodzi się na porozumienie produkcyjne z Foxconn, z którym Apple współpracował od wielu lat, lub firmą o nazwie Magna. Chociaż mało o tym słyszano, Magna jest największym producentem części samochodowych w Stanach Zjednoczonych i dostarcza części do marek takich jak GM, Ford, BMW, a nawet Tesla.
Bloomberg cytuje anonimowego pracownika Apple, który sugeruje, że Foxconn jest prawdopodobnym sojusznikiem, po prostu dlatego, że dynamika relacji jest dobrze ugruntowana.
Pracownik Apple zajmujący się produkcją powiedział, że Foxconn jest przyzwyczajony do tego, że inżynierowie Apple mówią mu, co ma robić, i że fabryki firmy są już wypełnione sprzętem zaprojektowanym przez Apple. Osoba poproszona o niezidentyfikowanie, omawiająca delikatne sprawy.
Ogólną tendencją w artykule jest to, że istniejący producenci samochodów raczej nie będą zainteresowani umową, w której są zasadniczo wykluczeni z bycia producentem kontraktowym. Gdyby Apple Car odniósł sukces, producent samochodów zasadniczo kanibalizowałby swoją podstawową działalność. Dlatego najbardziej logicznym wyborem jest istniejący producent kontraktowy, taki jak Foxconn lub Magna. Wynika to z poprzedniego raportu Bloomberga Negocjacje Apple z Hyundaiem i Kią utknęły w martwym punkcie.
FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich przynoszących dochód. Jeszcze.
Sprawdź 9to5Mac na YouTube, aby uzyskać więcej wiadomości Apple: