Lucas Shaw z Bloomberga donosi, że Spotify nadal pracuje nad droższą wersją subskrypcji muzyki strumieniowej, a Apple może nie być zbyt daleko w tyle.
Oto To, co mówi Lucas Shaw od Spotify w nadchodzących miesiącach:
Spotify opracowuje bardziej narażoną wersję swojej usługi, która będzie oferować wyższą jakość audio, bilety koncertowe i narzędzia, które pozwalają subskrybentom edytować piosenki. Firma nazywa ją Music Pro (przynajmniej na razie) i ma na celu wprowadzenie pakietu jeszcze w tym roku, wyceniała około 6 USD miesięcznie więcej niż obecne subskrypcje.
Pomysł planu około 17 USD miesięcznie jest znajomy Aby sprecyzować obserwujących. Firma planuje dogonić Apple Music i zaoferować tak zwany poziom Hi-Fi z dźwiękiem o wyższej rozdzielczości Od lat.
Tymczasem Apple Music oferuje beztroski dźwięk w standardowym poziomie Apple Music.
Z tego powodu Spotify prawdopodobnie będzie musiał wrzucić dodatkowe funkcje, jeśli chce zarabiać na dźwięku o wyższej rozdzielczości.
Sprzedawanie biletów na koncerty za pośrednictwem usługi muzycznej strumieniowej zawsze była dobrym pomysłem i niewykorzystaną okazją, ale sprzedaż biletów online to katastrofa dla konsumentów.
Zdolność do edytowania piosenek w pewnym stopniu jest interesująca. To właśnie donosi Lucas Shaw w tych działach:
Music Pro będzie zawierać kilka różnych narzędzi do remiksowania, które pozwalają użytkownikom przyspieszyć lub zetkać utwory, jakby były DJ -em. Spotify rozmawiał również z promotorami koncertów i sprzedawcami biletów na temat zapewnienia dostępu do przydziałów biletów, aby zapewnić klientom dostęp do przedsprzedaży lub lepszych miejsc.
A co z Apple? Jak wspomniano, Apple Music od dawna oferuje dźwięk o wyższej rozdzielczości bez dodatkowych kosztów. Subskrypcyjna usługa muzyczna odnotowała tylko jeden wzrost ceny, z 9,99 USD/miesiąc do 10,99 USD/miesiąc w 2022 r. Ale Shaw dodaje, że Apple (i Amazon) podobnie badają sposoby pobierania większej liczby wyższych poziomów ich usług przesyłania strumieniowego.
Apple i Amazon rozmawiali również o bardziej wysiłkowych poziomach dla swoich aplikacji, choć ich plany są bardziej rodzące się i mogą nie osiągnąć realizacji.
Więc nic bardzo konkretnego, ale godnego uwagi, choćby dlatego, że byłoby to odejście od obecnej strategii Apple. Apple dodało funkcje takie jak teksty na żywo, Dolby Atmos i beztroski dźwięk do jednej i tylko tylko wersji Apple Music. Pobieranie większej liczby dodatkowych funkcji byłoby zmianą, a w zależności od funkcji, za które Apple może się połączyć, warto zapłacić.
FTC: Używamy dochodów z automatycznych linków partnerskich. Więcej.