Apple ma dedykowany zespół, który zajmuje się sprzedażą fałszywych akcesoriów na Instagramie


Akcesoria Apple nie są dokładnie tanie, ale jest kilku innych producentów, którzy oferują świetne produkty w bardziej przystępnych cenach. Istnieje jednak również cały rynek podrabianych akcesoriów – a Apple robi teraz wszystko, co w jego mocy, aby wycofać te produkty.

Według nowego raportu z Bloomberg, Apple zdaje sobie sprawę, że jest kilku dostawców, którzy używają platform takich jak Facebook i Instagram do sprzedaży podrabianych akcesoriów marki Apple. Najpopularniejsze są chińskie kopie produktów, takich jak AirPods, kable Lightning, baterie do iPhone’a i zasilacze.

Chociaż te akcesoria mogą wydawać się atrakcyjne dla klientów, ponieważ kosztują do 10 razy mniej niż te sprzedawane przez Apple, podrabiane produkty mogą narazić użytkownika na ryzyko. Tak właśnie stało się niedawno z Andreą Stroppą, badaczką cyberbezpieczeństwa. Stroppa pożyczył ładowarkę do iPhone’a od znajomego, ale wtedy stało się coś nieoczekiwanego: ładowarka eksplodowała po podłączeniu do prądu. Oczywiście była to podrobiona ładowarka.

Historie takie jak ta, którą opowiadał Stroppa, nie są rzadkością, jeśli chodzi o akcesoria kupowane online za pośrednictwem nieznanych stron internetowych. Raport wskazuje, że biznes podrobionych akcesoriów kosztuje miliony dolarów w Stanach Zjednoczonych i Europie. Podczas gdy Facebook twierdzi, że sprzedaż podrobionych produktów w jego sieciach społecznościowych narusza zasady firmy, badacze twierdzą, że Facebook nie zakazuje tym sprzedawcom.

„Nasze badanie ma na celu ujawnienie trudności lub niechęci Instagrama do właściwego zajęcia się istniejącym od dawna rynku podróbek, a także zwrócenie uwagi na wiele niebezpieczeństw związanych z taką nielegalną działalnością zarówno dla Apple, jak i dla konsumentów” – stwierdzili naukowcy. Facebook jest „winny niedostatecznego inwestowania i ochrony amerykańskich firm i obywateli na całym świecie korzystających z jego platformy”.

Badanie przeprowadzone przez Ghost Data Team przez Bloomberg monitorowało w ciągu ostatniego miesiąca na Instagramie 163 sprzedawców podrobionych akcesoriów Apple. Najlepiej sprzedającym się produktem tych sprzedawców były repliki AirPods Pro, a następnie ładowarki MagSafe. Podczas gdy te produkty kosztowały w Apple odpowiednio 249 USD i 39 USD, sklep na Instagramie sprzedawał podrobione wersje za 25 USD i 5,50 USD.

Konta Instagram w badaniu przesłały 50 000 wpisów sprzedażowych w ciągu ostatniego roku, które zebrały około 600 000 polubień i komentarzy. Raport zawiera rachunki wystawione przez sprzedawców podrobionych towarów, w tym jednego sprzedającego, który zarobił 140 000 USD w ciągu jednego dnia sprzedaży online za pośrednictwem osobistego konta bankowego HSBC, donosi Ghost Data.

Nie każdy wie, że kupuje podrobiony produkt lub zdaje sobie sprawę z związanego z tym ryzyka. Rzecznik Apple powiedział Bloomberg że firma obawia się ryzyka, jakie te akcesoria mogą stanowić dla użytkowników. Firma potwierdziła, że ​​ma zespół zajmujący się identyfikowaniem i eliminowaniem sprzedawców i witryn e-commerce na całym świecie, które sprzedają podrabiane akcesoria Apple.

„Mamy oddany zespół ekspertów stale współpracujących z organami ścigania, sprzedawcami, firmami mediów społecznościowych i witrynami handlu elektronicznego na całym świecie, aby usuwać podrabiane produkty z rynku. W zeszłym roku staraliśmy się usunąć ponad 1 milion wpisów dotyczących podrobionych i podrobionych produktów Apple z internetowych platform handlowych, w tym Facebooka i Instagrama ”.

Reklama

Pełen raport można znaleźć pod adresem Bloomberga strona internetowai zdecydowanie warto go przeczytać.

FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich przynoszących dochód. Jeszcze.


Sprawdź 9to5Mac na YouTube, aby uzyskać więcej wiadomości Apple:



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Noctua przedstawia niskoprofilową chłodnicę procesora NH-L12Sx77

Noctua przedstawiła dziś nową niskoprofilową chłodnicę procesora NH-L12Sx77 dla kompaktowych, wydajnych, a jednocześnie cichych systemów typu Small Form Factor. NH-L12Sx77 to nieco...

Rozpoczęcie rejestracji na AES Europe 2024 w dniach 15–17 czerwca w Madrycie w Hiszpanii

Towarzystwo Inżynierii Audio (AES) ogłosiło otwarcie rejestracji na Europejską Konwencję AES 2024 – Madryt, która odbędzie się w dniach 15–17 czerwca w Madrycie...

Nowy model Firefly firmy Adobe ułatwia korzystanie z narzędzi AI programu Photoshop

Firma Adobe dodaje do swojego oprogramowania kreatywnego Photoshop kilka nowych narzędzi generatywnej sztucznej inteligencji, których celem jest zapewnienie użytkownikom dodatkowych możliwości kontrolowania generowanych...
Advertisment