Apple grozi wyłączeniem przejrzystości śledzenia aplikacji w Europie


w oświadczenie do Niemiecka Agencja PrasowaApple stwierdziło, że być może będzie musiało wyłączyć przejrzystość śledzenia aplikacji w Europie w wyniku „intensywnych wysiłków lobbingowych”. Oto dlaczego.

Trochę kontekstu

W maju 2021 r. firma Apple wprowadziła przezroczystość śledzenia aplikacji (ATT), funkcję prywatności, która pozwala użytkownikom wybrać, czy aplikacje mogą śledzić ich aktywność w aplikacjach i witrynach innych firm w celach reklamowych lub udostępniania danych.

Po wdrożeniu tej funkcji śledzenie w wielu aplikacjach i witrynach gwałtownie spadło, przynajmniej w przypadku jedno badanie zgłaszając spadek wskaźników śledzenia o 54,7% w samych Stanach Zjednoczonych.

Posunięcie to miało natychmiastowy, ale ograniczony wpływ na reklamę internetową, co rzekomo odkryły firmy takie jak Meta obejścia aby ominąć ATT i utrzymać liczbę reklam na wysokim poziomie.

Inne firmy i grupy zdecydowały się skierować sprawę do sądów i organów regulacyjnych, oskarżając Apple o zachowania antykonkurencyjne. Apple twierdzi, że niektóre z nich mogą zmusić go do wyłączenia tej funkcji w Europie.

Reklama

„Intensywne wysiłki lobbingowe”

W swoim oświadczeniu wydanym na początku tego tygodnia do Niemiecka Agencja PrasowaApple powiedział, co następuje:

„Intensywne wysiłki lobbujące w Niemczech, Włoszech i innych krajach Europy mogą zmusić nas do wycofania tej funkcji ze szkodą dla europejskich konsumentów. (…) Będziemy w dalszym ciągu nalegać, aby odpowiednie władze w Niemczech, Włoszech i całej Europie pozwoliły Apple na dalsze udostępnianie tego ważnego narzędzia ochrony prywatności naszym użytkownikom”.

W szczególności jeśli chodzi o Niemcy, stwierdził Federalny Urząd ds. Karteli wcześniej w tym roku we wstępnej ocenie, że ATT miał potencjalnie antykonkurencyjny charakter, ponieważ Apple rzekomo nie stosował tych samych standardów prywatności w odniesieniu do swoich własnych aplikacji. Apple też było ukarany grzywną we Francji nad ATT kilka miesięcy temu.

Apple z kolei odpiera zarzuty dotyczące antykonkurencyjności, twierdząc, że:

„Apple (…) utrzymuje wyższe standardy, niż wymaga tego od zewnętrznego programisty, zapewniając użytkownikom możliwość wyboru, czy w ogóle chcą spersonalizowanych reklam. Apple zaprojektowało usługi i funkcje, takie jak Siri, Mapy, FaceTime i iMessage, w taki sposób, że firma nie może łączyć danych między tymi usługami, nawet gdyby chciała”.

Wydaje się jednak, że to nie wystarczyło, aby przekonać organy regulacyjne, dlatego firma zdecydowała się przejść do ofensywy, przedstawiając sytuację jako spór wynikający z lobbingu, mający na celu ochronę reklamodawców i firm wspieranych przez reklamy, a nie europejskich konsumentów i ich prywatność.

Czy uważasz, że Apple pomija własną funkcję ATT? Daj nam znać w komentarzach.

Oferty akcesoriów na Amazon

FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Narzędzia AI firmy EA podobno kosztują twórców gier nawet po roku użytkowania

Electronic Arts, gigant gier, stojący za grami takimi jak The Sims, Apex Legends i seria Battlefield, już dziś ogłosiła nowe partnerstwo ze Stability...

Nowy kod BIOS-u AGESA rozpala nadzieję dla procesorów APU Strix Point do komputerów stacjonarnych dla serii AMD Ryzen 9000G

Niedawno informowaliśmy o plotce, że AMD wkrótce wypuści na rynek układy APU do komputerów stacjonarnych oparte na architekturze Krackan Point, która do tej...

Electronic Arts ujawnia partnerstwo w zakresie stabilności sztucznej inteligencji w celu „rozszerzenia możliwości twórczych” dla twórców i projektantów gier

Electronic Arts właśnie to zrobiło ogłoszony współpraca ze Stability AI, firmą najbardziej znaną z modelu generowania obrazu Stable Diffusion. EA twierdzi, że w...
Advertisment