W wyjątkowo głośnej sprawie prawnej Meta próbuje obecnie odeprzeć roszczenia antymonopolowe, aby FTC go nie rozbija. A dziś w ramach przygotowanej obrony firma starała się wykorzystać aplikację Apple Wiadomości jako dowód, że nie jest to monopol.
Slajdy otwierające meta Dostępne tutaj do obejrzenia w całości, za The Verge.
I Jak podkreślił Wes DavisNawet niektóre slajdy z zredagowanymi informacjami są łatwe do odkrycia.
Na przykład jeden slajd porównuje cotygodniowe korzystanie z urządzeń aplikacji Apple Wiadomości z konkurencyjnymi ofertami Meta na iOS.
Oto liczby:
- Wiadomości Apple: 88,39% Używanie urządzenia
- Instagram: 48,19%
- Facebook Messenger: 37,55%
- WhatsApp: 36,76%
Dane te są prezentowane w kontekście meta, które starają się obalić pozorną perspektywę FTC, że standardowe „wiadomości” różnią się od „osobistej sieci społecznościowych”.
Istnieje również towarzyszący cytat dyrektora marketingu produktów Apple, Ronaka Shaha, mówiąc:
„Podstawowym przypadkiem użycia” Imessage jest „umożliwienie użytkownikom komunikacji z ludźmi, którzy są w ich życiu, które znają”.
Innymi słowy, Meta nie może mieć monopolu, gdy wbudowana aplikacja Apple jest bardziej popularna-przynajmniej na iOS.
Oczywiście Apple nie jest jedynym najważniejszym wydarzeniem firmy w obronie. Gigant technologiczny wskazuje również na rywalizację Tiktok, YouTube, Snapchat i nie tylko.
Co sądzisz o Meta za pomocą aplikacji Apple Wiadomości w swojej obronie? Daj nam znać w komentarzach.
Najlepsze akcesoria iPhone’a
FTC: Używamy dochodów z automatycznych linków partnerskich. Więcej.