to na pierwszy rzut oka przypomina symulator życia, ale psuje domową fantazję groźbą, intruzem i bronią. Wszystko zaczyna się od zabaw i gier, w których wcielam się w rolę Arthura, faceta bez planów na dzień i bez pieniędzy na koncie bankowym. Jako Arthur zwiedzam swoje mieszkanie, które jest przytulnym małym miejscem, i zdaję sobie sprawę, że jestem głodny.
Mam tylko kilka potrzeb, którymi muszę się zająć: Umysł, Głód, Higiena, Sen i Toaleta. Zaspokojenie wszystkich tych potrzeb jest proste. Przygotowuję sobie miseczki płatków śniadaniowych, palę trawkę i walę sobie konia. Od czasu do czasu telefon zasygnalizuje jakąś nową wiadomość na temat sytuacji finansowej Artura i niestety jest ona zła. Jest to zatem bezcelowy i lekko niespokojny dzień. Wtedy znajomy proponuje, że wpadnie i podzieli się pizzą.
Wszystko idzie w diabły, na początku drugiego dnia; w salonie Arthura, który jest teraz całkowicie zdemolowany, jest nieznajomy. Palenie trawki i ignorowanie SMS-ów o saldzie bankowym należą teraz do moich najmniejszych zmartwień; Jestem zamknięty w walce o przetrwanie.
Historia mieszkania nie jest grą typu horror; to raczej thriller dramatyczny. Ale jest coś głęboko niepokojącego w obecności w domu kogoś, kogo się nie spodziewasz. Ta gra ma coś wspólnego z horrorami: jestem sfrustrowany bohaterem. Hej, Arthur, zamknij drzwi! Mam wrażenie, że dużej części tej gry można by uniknąć, gdyby Arthur był bardziej świadomy bezpieczeństwa.
Na każdą chwilę działania przypada długi okres przestoju. Mogę posprzątać mieszkanie, zabrać każdą płytę DVD i odłożyć ją na półkę w najdrobniejszym porządku, słuchając muzyki stworzonej na potrzeby gry przez artystę TRAAPS. Te powolne fragmenty w połączeniu z losowymi atakami i narastającą narracją nadają grze zjawiskowy klimat.
Po kilku latach pracy w domu, także w czasie pandemii, coś o zagrożeniu w Historia mieszkania utknął ze mną. Arthur jest domatorem i zniszczenie tej świętej przestrzeni przez brutalnego intruza jest niepokojącą koncepcją. Chociaż gra wydaje się nieco niezręczna, powolna i mozolna, grafika i historia wciągnęły mnie i sprawiły, że byłem wdzięczny za moje spokojne małe mieszkanie.
Historia mieszkania został wydany 26 września w systemie Windows. Gra została sprawdzona w systemie Windows przy użyciu kodu do przedpremierowego pobrania dostarczonego przez Blue Rider Interactive. Vox Media ma partnerstwa partnerskie. Nie mają one wpływu na treść redakcyjną, chociaż Vox Media może otrzymywać prowizje za produkty zakupione za pośrednictwem linków partnerskich. Możesz znaleźć dodatkowe informacje na temat polityki etycznej firmy Polygon można znaleźć tutaj.